Τραγικά είναι τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων για την Ελλάδα καθώς όπως αποδείχθηκε η χώρα μας διαθέτει τον γηραιότερο στόλο ελαφρών και βαρέων φορτηγών και λεωφορείων στην ΕΕ ενώ και στα αυτοκίνητα τα πράγματα δεν καταγράφονται καλύτερα.
Ο μοναδικός τρόπος να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων είναι να υλοποιηθεί ένα νέο πρόγραμμα απόσυρσης με σοβαρές επιδοτήσεις ή να θεσπιστούν αντικίνητρα. Η πρώτη λύση φαντάζει πιο εφικτή μόλις συνέλθει η οικονομία από τη ζημιά που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός ενώ η δεύτερη που αφορά στα αντικίνητρα μάλλον δεν πρόκειται να υιοθετηθεί σε καμία περίπτωση εξαιτίας της πτώσης του τζίρου που καταγράφουν οι μεταφορικές αλλά και τουριστικές εταιρείες.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA η Ελλάδα διαθέτει τον τέταρτο πιο γηρασμένο στόλο αυτοκινήτων στην ΕΕ μέσο όρο ηλικίας τα 16 έτη τη στιγμή που ο αντίστοιχο αριθμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση κυμαίνεται σε 11,5 έτη!
Ωστόσο η Λιθουανία κατέχει την πρώτη θέση με τον πιο παλαιό στόλο αυτοκινήτων με την μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της να κυμαίνεται σε 16,8 έτη και ακολουθεί η Εσθονία με 16,7 έτη και η Ρουμανία με 16,5 έτη.
Μετά την Ελλάδα ακολουθεί η Τσεχία με 14,9 έτη, η Κροατία με 14,6 έτη, η Λετονία με 14 έτη, η Ουγγαρία με 13,5 έτη, η Πορτογαλία με 12,8 έτη και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ισπανία με 12,7 έτη.
Αντίθετα το Λουξεμβούργο κατέχει το νεότερο σε ηλικία στόλο οχημάτων με μέση ηλικία τα 6,5 έτη και ακολουθούν η Αυστρία με 8,3 έτη, η Ιρλανδία με 8,4 έτη, η Δανία με 8,8 έτη, το Βέλγιο με 9,1 έτη και η Γερμανία με 9,6 έτη.
Στα υπόλοιπα κράτη μέλη η μέση ηλικία του στόλο των οχημάτων τους έχει διψήφιο αριθμό.
Επίσης στη Ελβετία και στη Βρετανία η μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων κυμαίνεται σε 8,6 και 8 έτη αντίστοιχα.
Στα ελαφρά φορτηγά η Ελλάδα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην ΕΕ με τη μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της να ανέρχεται σε 19,5 έτη! Στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Ρουμανία με 16,3 έτη και στην τρίτη θέση βρίσκεται η Εσθονία με 15,5 έτη.
Αντίθετα Αυστρία, Ολλανδία και Λουξεμβούργο έχουν το νεότερο στόλο ελαφρών φορτηγών με την μέση ηλικία τους να κυμαίνεται σε 6,2 έτη και ακολουθεί η Σουηδία με 8,4 έτη και το Βέλγιο με 8,6 έτη.
Πρωταθλήτρια Ευρώπης αναδείχθηκε επίσης η Ελλάδα και στα βαριά φορτηγά καθώς η μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της αγγίζει τα 21,2 έτη!
Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Εσθονία με 18 έτη και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Τσεχία με 17,2 έτη.
Αντίθετα το νεότερο στόλο φορτηγών διαθέτει η Αυστρία με μέση ηλικία 6,4 έτη και ακολουθεί το Λουξεμβούργο με 6,7 έτη και η Γαλλία με 9,3 έτη.
Τον γηραιότερο στόλο λεωφορείων σε όλη την ΕΕ διαθέτει η Ελλάδα με την μέση ηλικία των οχημάτων να ανέρχεται σε 19,9 έτη! Στη συνέχει ακολουθούν η Πολωνία με 15,6 έτη και η Πορτογαλία με 15,1 έτη.
Αντίθετα η Αυστρία διαθέτει το νεότερο στόλο λεωφορείων με την μέση ηλικία τους να κυμαίνεται σε μόλις 4,8 έτη και ακολουθεί το Λουξεμβούργο με 5,2 έτη και η Σουηδία με 6,6 έτη.
Εκτός των παραπάνω στην Ελλάδα το 2019 στον σύνολο του αυτοκινήτων που πουλήθηκαν το 91,1% κινούνταν με κινητήρες βενζίνης, το 8,1% με κινητήρες diesel τη στιγμή που οι αντίστοιχος μέσος όρος στην υπόλοιπη Ευρώπη ήταν 52,9% και 42,3% αντίστοιχα.
Πιέστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρη την έκθεση του ACEA.