Στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1984 βρέθηκε η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία το 2020 εξαιτίας της πτώσης της ζήτησης που προκάλεσε ο κορωνοϊός και τα περιοριστικά μέτρα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders – SMMT).
Ειδικότερα το 2020 από τις γραμμές παραγωγής των βρετανικών εργοστασίων πέρασαν 920.928 αυτοκίνητα σημειώνοντας πτώση 29% σε σχέση με το 2019 κυρίως λόγω του lockdown που καταγράφηκε σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Jaguar Land Rover είδε την παραγωγή της στη Βρετανία να μειώνεται κατά 37% στα 243.908 οχήματα, ενώ εντυπωσιακό αποτελεί το γεγονός ότι η Nissan την ξεπέρασε και έγινε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, με παραγωγή 245.649 οχημάτων σύμφωνα με τα στοιχεί της SMMT.
Η παραγωγή αυτοκινήτων αναμένεται να ανακάμψει ελάχιστα στο ένα εκατομμύριο οχήματα το 2021, καθώς οι συνέπειες από την πανδημία εξακολουθούν και η μονάδα της Honda, που παρήγαγε περίπου 70.000 οχήματα το 2020, παραμένει κλειστή.
«Οι αριθμοί αυτοί είναι οι χειρότεροι σε μία γενιά και αντανακλούν τις καταστροφικές συνέπειες του κορωνοϊού στη βρετανική παραγωγή αυτοκινήτων, με την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας να πιέζει τη ζήτηση, να κλείνουν εργοστάσια και τα περιοριστικά μέτρα να απειλούν τις ζωές των ανθρώπων και το βιοπορισμό τους» δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της SMMT Μάικ Χιους.
Ωστόσο από την άλλη μεριά οι επενδύσεις φαίνεται ότι δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την πανδημία καθώς βρέθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 και ανήλθαν στα 3,2 δισ. λίρες. Η αύξηση προκλήθηκε από τη νέα επιχείρηση Britishvolt για την κατασκευή μιας τεράστιας βιομηχανικής μονάδας παραγωγής μπαταριών στη Βόρεια Αγγλία.