Το θέμα των γυρισμένων χιλιομέτρων σίγουρα έχει εισέλθει στο στόχαστρο όχι μόνο των Ελληνικών αλλά και των Ευρωπαϊκών Αρχών ώστε να εξαλειφθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο εξαπάτησης των καταναλωτών.
Στην Ελλάδα η νέα νομοθεσία ορίζει ότι για να εισαχθεί, να εκτελωνιστεί και να ταξινομηθεί ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θα πρέπει τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο τιμολόγιο αγοράς να είναι περισσότερα ή τα ίδια με εκείνα που αναγράφονται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου.
Ωστόσο πολλοί έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντιλήφθηκαν πως τα οχήματα που έχουν αγοράσει online από τη Γερμανία δυστυχώς μέσα στις επόμενες ημέρες θα πρέπει να περάσουν από ΚΤΕΟ καθώς εκεί ο πρώτος έλεγχος πραγματοποιείται στην 3ετία ενώ στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος γίνεται στην 4ετία, οπότε για να είναι σε ισχύ το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου έως την Δήλωση Άφιξης του Οχήματος στο Ελληνικό τελωνείο θα πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ στο άλλο κράτος-μέλος.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι τα αυτοκίνητα να μετακινηθούν προς τα ΚΤΕΟ της Γερμανίας ώστε να ελεγχθούν και το Δελτίο Ελέγχου να αναγράφει τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο επιπλέον από εκείνα που αναγράφει το τιμολόγιο αγοράς.
Εδώ αρχίζει και η Οδύσσεια των συγκεκριμένων εμπόρων καθώς οι Διευθύνσεις Μεταφορών δεν ολοκληρώνουν την ταξινόμηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα οι άτυχοι έμποροι να μην γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν ώστε να μπορέσουν να εισάγουν και να διαθέσουν στην ελληνική αγορά τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.
Μάλιστα σε πάρα πολλές περιπτώσεις η διαφορά στα διανυθέντα χιλιόμετρα είναι μόλις 1.000 μέτρα τα οποία αφορούν αποκλειστικά και μόνο στην μεταφορά του οχήματος από τη γερμανική εμπορία αυτοκινήτων σε κάποιο ΚΤΕΟ αλλά σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία αυτό είναι αρκετό για να μπλοκαριστεί η ταξινόμηση των συγκεκριμένων οχημάτων.
Άλλωστε όπως επισημαίνουν στο Carpress.gr το θέμα των γυρισμένων χιλιομέτρων είναι παγκόσμιο και όλες οι χώρες αναζητούν να το επιλύσουν θεσπίζοντας συνεχώς νέες νομοθεσίες. Ωστόσο η ελάχιστη διαφορά στα χιλιόμετρα μεταξύ τιμολογίου αγοράς και Δελτίου ΚΤΕΟ θα μπορούσε σύμφωνα με τους εμπόρους να υπάρχει καθώς δεν εξαπατάται κανείς με αυτό τον τρόπο και οι Αρχές δεν θα αναζητούν βελόνες στον αχυρώνα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος επισήμανε στο Carpress.gr ότι: «Η διαφορά του ενός χιλιομέτρου ανάμεσα σε τιμολόγιο αγοράς και Δελτίο ΚΤΕΟ αποτελεί ένα τρανταχτό παράδειγμα της αυστηρότητας του νόμου που μπορεί να μπλοκάρει τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος. Άλλωστε σήμερα τα περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αγοράζονται από τους Έλληνες εμπόρους online και είναι πολύ πιθανό να ξεχάσει κάποιος να ελέγξει το ΚΤΕΟ και το αυτοκίνητο να πρέπει να περάσει από Τεχνικό Έλεγχο μετά την εξόφλησή του και την έκδοση του φορολογικού παραστατικού (τιμολογίου). Νομίζω ότι το κράτος πρέπει να διορθώσει αυτό το λάθος και να προβλέπεται μια ελάχιστη διαφορά στα χιλιόμετρα μεταξύ τιμολογίου και Δελτίου ΚΤΕΟ ώστε να μπορούν και οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Μεταφορών αλλά και οι έμποροι να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες ταξινόμησης και το κράτος να εισπράττει έσοδα αντί να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα σε όλη την αγορά. Άλλωστε κανείς δεν πρόκειται να εξαπατηθεί αν η ανακολουθία στα χιλιόμετρα μεταξύ τιμολογίου και Δελτίου ΚΤΕΟ είναι μερικές δεκάδες και όχι εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Εμείς ως κλάδος ζητήσαμε η ισχύς του ξένου Δελτίου ΚΤΕΟ να υφίσταται έως και την ημέρα κοπής του τιμολογίου αγοράς και όχι μέχρι την ημέρα της Δήλωσης Άφιξης του Οχήματος στην Ελλάδα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να λύσει πολλά από τα προβλήματα που έχουν προκύψει.»