Δοκιμάζουμε το Opel Grandland X Hybrid4 με 300 ίππους!

Με 300 ίππους και 4κίνηση το Opel Grandland X Hybrid4 αποτελεί την κορυφαία έκδοση του γνωστού μοντέλου και ως γνήσιο plug-in υβριδικό φέρει πολύ υψηλή δόση τεχνολογίας αλλά και εξαιρετικές φοροαπαλλαγές για όσους το επιλέξουν ως εταιρικό όχημα.

Το νέο GrandlandX Hybrid4 λανσαρίστηκε μετά το ηλεκτρικό Corsa-e και κυριολεκτικά μας εντυπωσίασε με τις αρετές του και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του. Αρχικά έχουμε ένα πού άνετο αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που προσδίδει μοναδικά δυναμικά χαρακτηριστικά που απορρέουν από τους 300 ίππους της συνδυαστικής ιπποδύναμης αλλά και την ύπαρξη τετρακίνησης που σας επιτρέπει να κινηθείτε με άνεση ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει.

Παράλληλα η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα, μόλις εξοικειωθεί ο οδηγός με την λειτουργία του, μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης για τις μετακινήσεις εντός της πόλης ενώ παράλληλα ακόμη και κατά την κίνηση σε δρόμους που αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται χωρίς να καταναλώνει καθόλου καύσιμο (ρολάροντας)…

Tο Opel Grandland X Hybrid4 είναι διαθέσιμο με τιμή 49.900 ευρώ στην πλούσια έκδοση Exclusive, ενώ η λιανική τιμή προ φόρων είναι στα 35.848 ευρώ, καθιστώντας το και μια ελκυστική επιλογή για εταιρικό αυτοκίνητο (εκπέμπει 34-36 γρ.CO2/χλμ.).

Επίσης παρά το γεγονός πως αναζητήσαμε σχολαστικά τα κατά του μοντέλου καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν πολλά αλλά εκείνο που πραγματικά μας προβλημάτισε ήταν το πλαστικό διακοσμητικό στοιχείο που βρίσκεται στο κάτω μέρος όλων των θυρών το οποίο έχει ένα αυξημένο μέγεθος με αποτέλεσμα όταν ο πεζοδρόμιο δίπλα στο οποίο έχεις παρκάρει το Opel Grandland να «βρίσκει» το κάτω μέρος του πλαστικού της πόρτας!

Οπότε καλό θα ήταν να μην παρκάρει κανείς δίπλα σε ψηλά πεζοδρόμια γιατί οι πόρτες που βρίσκονται προς εκείνη τη μεριά δεν θα ανοίξουν εύκολα…

Μοντέρνο και σπορ

Η μοντέρνα δυναμική σχεδίαση του νέου συμπαγούς SUV της Opel πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών και μάλιστα εκείνων που κινούνται με ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών.

Το Grandland X Hybrid4 μήκους 4,48 εντυπωσιάζει με την αθλητική του εμφάνιση, όπου κυριαρχούν ζωηρές εξωτερικές αναλογίες, αεροδυναμικές επιφάνειες και κοντοί πρόβολοι. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.675 mm, μέχρι πέντε άτομα μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση. Με χώρο αποσκευών από 514 έως 1.652 λίτρων, κατάλληλο ακόμα και για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού, το νέο SUV της Opel είναι εφάμιλλο των εξαιρετικά ευρύχωρων, συμπαγών station wagon.

Η διαφορά της κορυφαίας έκδοσης Grandland X Hybrid4 εστιάζονται στα δύο πορτάκια καυσίμων που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου (ένα πορτάκι στο δεξί πίσω μέρος και ένα στο πίσω αριστερό μέρος) και στα λογότυπα Hybrid4 που έχουν τοποθετηθεί στο αμάξωμα του αυτοκινήτου που υποδηλώνουν τον «άγριο» χαρακτήρα του.

Άνεση και τεχνολογία

Η Opel έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μοναδικό εσωτερικό για το Grandland X Hybrid4, στο οποίο κυριαρχεί η άνεση και η υψηλή τεχνολογία. Κυρίαρχο στοιχείο στην καμπίνα επιβατών αποτελεί η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment που εδράζεται στο κέντρο του ταμπλό αλλά και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων.

Το Grandland X προσφέρει μία κορυφαία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης, infotainment και χαρακτηριστικών άνεσης: Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και Κάμερα 360° – είναι μερικά από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά.

Συστήματα όπως Διατήρησης και Προσαρμογής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) με λειτουργία stop, που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει το Grandland X Hybrid4 όταν χρειάζεται, αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας. Χαρακτηριστική άνεση Opel πρώτης κατηγορίας προσφέρουν τα πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs) εργονομικά καθίσματα καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι, τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και η πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει με απλή κίνηση του ποδιού.

Τα Smartphone φορτίζονται ακόμα και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης. Για τους φίλους της μουσικής που επιθυμούν να απολαμβάνουν μία κορυφαία εμπειρία ήχου, διατίθεται premium ηχοσύστημα Denon με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.

Η καμπίνα επιβατών διακρίνεται για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής της αλλά και την κορυφαία πρακτικότητα που προσδίδει. Ο χώρος αποσκευών να έχει χωρητικότητα 514 λίτρα και ανοίγει αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού αλλά και κλείνει επίσης με τον ίδιο τρόπο.

300 ίπποι

Το σύστημα κίνησης του Grandland X Hybrid4 περιλαμβάνει έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6L 147kW (200hp) άμεσου ψεκασμού, πιστοποιημένο κατά WLTP και ειδικά προσαρμοσμένο για υβριδική χρήση. Το σύστημα ηλεκτροκίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 80kW (109hp) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13.2kWh.

Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, επιτρέποντας την πρόσφυση σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το Grandland X Hybrid4 διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας – ηλεκτρικό, υβριδικό, AWD και Sport. Για παράδειγμα, με την επιλογή της υβριδικής λειτουργίας (hybrid mode) ενεργοποιείται αυτόματα η πλέον αποδοτική λειτουργία, με δυνατότητα αλλαγής σε ηλεκτρική (electric mode) με μηδενικούς ρύπους, για οδήγηση στο κέντρο της πόλης – που δίνει στο όχημα τη δυνατότητα να καλύψει 59 km στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα με μηδενικούς ρύπους στον κύκλο WLTP2 (67-69 km σύμφωνα με το NEDC3). Το Sport mode επιτρέπει πιο δυναμική οδήγηση συνδυάζοντας τη δύναμη του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα. Η επιλογή της τετρακίνησης (AWD mode) ενεργοποιεί τον ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα για μέγιστη πρόσφυση σε όλα τα είδη δρόμων. Στοχεύοντας σε περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης, το Grandland X Hybrid4 διαθέτει σύστημα ανατροφοδότησης πέδησης για την ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση.

Στη πράξη, το σύστημα λειτουργεί είτε σε σειρά είτε παράλληλα, αναλόγως των συνθηκών και η συνδυασμένη ανακοινώσιμη απόδοσή τους, ορίζεται στους 300 ίππους και στα 520 Nm ροπής εξασφαλίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,1 sec και τελική ταχύτητα 235 km/h). Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου 13,2 Kwh είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα και καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km και ωφελούνται με ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα ή την επιβράδυνση για να φορτίσουν. Φυσικά υπάρχει και η φόρτιση μέσω εξωτερικής πηγής και ο χρόνος εξαρτάται από τον τύπο που φορτιστή που χρησιμοποιείται.

Έμφαση στην άνεση και στις επιδόσεις

Το Opel Grandland X Hybrid4 είναι ξεκάθαρο πως έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την άνεση και την οικονομία χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις και δυνατότητες λόγω της ύπαρξης τετρακίνησης.

Επίσης οι μηχανικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης η οποία λόγω και του αυτόματου κιβωτίου που διέθετε το Grandland X Hybrid4 της δοκιμής μας κυμαίνονταν σε πολύ υψηλά για την κατηγορία επίπεδα και συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο οι επιβάτες του Grandland X Hybrid4 σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αντιληφθούν ότι το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες πάνω από 220 χλμ./ώρα καθώς παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Αν ωστόσο ο οδηγός του θέλει να κάνει ένα άκρως οικονομικό ταξίδι τότε κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. και η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 4,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Grandland X Hybrid4 κινείται με ασφάλεια και αποδείχθηκε ότι έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και εξαιτίας της ύπαρξης της τετρακίνησης και της υψηλής ιπποδύναμης το Grandland X Hybrid4 μετατρέπεται σε ένα «όπλο» και ο οδηγός μπορεί να εισέλθει όπως θέλει και με όσα χιλιόμετρα αντέχει στις στροφές.

Μάλιστα θυμίζει περισσότερο ένα όχημα επιδόσεων παρά ένα SUV το οποίο είναι προσανατολισμένο να προσφέρει άλλα χαρακτηριστικά.

Μέσα στην πόλη το Grandland X Hybrid4 αποδείχθηκε πως «κρύβει» τις διαστάσεις του ενώ η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και οι υπόλοιπες που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι. Παράλληλα η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης και ο οδηγός μπορεί να κινείται με σχεδόν μηδενικό κόστος για 59 χιλιόμετρα.

Όσον αφορά στις εκτός δρόμου δυνατότητες του Opel Grandland X Hybrid4, αποδείχθηκαν εξαιρετικές καθώς υπόσχεται να σας μεταφέρει ακόμη και σε μέρη που δεν υπάρχει δρόμος και μέχρι το σημείο που δεν θα… βρει το πάτωμα σε σκληροτράχηλα εδάφη…

ΥΠΕΡ

Κόστος χρήσης

Άνεση

Υψηλή μεταπωλητική αξία

Αυτόματο κιβώτιο

Εξοπλισμός

 

 

ΚΑΤΑ

Πλαστικό στο κάτω μέρος στις θύρες