Δοκιμάζουμε το Toyota Rav4 2,5 Hybrid AWD-i με 222 ίππους!

To Toyota Rav4 πριν από δεκαετίες βοήθησε να δημιουργηθεί η κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Σήμερα το νέο Toyota Rav4 επιστρέφει πιο σύγχρονο και δυνατό από ποτέ διεκδικώντας τη θέση που του αρμόζει στον πίνακα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.

Μάλιστα θα πρέπει να τονίσουμε πως συνολικά έχουν καταγραφεί πάνω από 8,5 εκατ. πωλήσεις οχημάτων ενώ το 2017 η προηγούμενη γενιά του Rav4 κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο του οχήματος με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως!

Το νέο Toyota RAV4 είναι διαθέσιμο από 27.700 ευρώ για την 2λιτρη, προσθιοκίνητη έκδοση βενζίνης με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο ενώ η υβριδική τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάσαμε  με τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων οι τιμές ξεκινούν από τα 38.650 ευρώ διαθέτοντας όμως κορυφαίο εξοπλισμό.

Όσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας με το νέο σύστημα WLTP είναι μηδενικά ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε πως το νέο Toyota Rav4 επιβαρύνεται με Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 665 ευρώ εξαιτίας του υψηλού κυβισμού του βενζινοκινητήρα. Επίσης οι μπαταρίες καλύπτονται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ. και το υπόλοιπο αυτοκίνητο με εργοστασιακή εγγύηση για 6 χρόνια.

Έντονες γωνίες

Το νέο RAV4 είναι νέο και δεν το κρύβει καθώς διαθέτει μια εντελώς νέα σχεδίαση που για κάποιους κρίνεται πολύ επιβλητική και για κάποιους άλλους υπερβολική. Όπως και να το δει κανείς το νέο Toyota Rav4 διαθέτει μια μοναδική σχεδίαση που δεν περνά απαρατήρητη και στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί η μάσκα με τις έντονες γωνίες και τα φωτιστικά σώματα να ξεχωρίζουν ενώ επίσης ο αιχμηρός προφυλακτήρας δένει αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο.

Παράλληλα το φαρδύτερο και μεγαλύτερο μεταξόνιο προσδίδει επιπλέον δυναμισμό και δείχνει ότι το νέο ιαπωνικό μοντέλο είναι έτοιμο για περιπέτειες.

Πέραν αυτών τα ειδικά προστατευτικά  που συναντάμε στους προφυλακτήρες και στους θόλους των τροχών ενισχύουν τον off-road χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και την αλουμινένια επένδυση δίνει μια ακόμη νότα δυναμισμού…

Άνετο και πολυτελές

To εσωτερικό του Toyota RAV4 διαθέτει μια εργονομική, οριζόντια αισθητική, που στοχεύει σε κάθε περίπτωση στο να αναδείξει τον λειτουργικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενώ επίσης διακρίναμε και μια δόση πολυτέλειας που αρμόζει στο συγκεκριμένο μοντέλο και αναζητούν οι καταναλωτές της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η ύπαρξη βέβαια και του υβριδικού συστήματος έχει επηρεάσει και τον πίνακα οργάνων αλλά και τον μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που μέσω αυτής μπορεί να χειριστεί κανείς το σύστημα πολυμέσων. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν πίνακα οργάνων που διαθέτει μια ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών στο κέντρο του. Και οι δύο οθόνες προσφέρουν μια ευρεία και εύκολη απεικόνιση διαφόρων λειτουργιών και πληροφοριών, ενώ ειδικά στην κεντρική και για τους λάτρεις της παράδοσης, υπάρχουν και μπουτόν επιλογής κάποιων βασικών της μενού. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου RAV4 υιοθετεί μαλακά πλαστικά στο μέσο και άνω τμήμα του ταμπλό και στο εσωτερικό των θυρών που ικανοποιούν απόλυτα στην αφή, αλλά και σκληρά από εκεί και κάτω, που δεν επιδέχονται παραπόνων για το φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Κανένα παράπονο δεν έχουμε και για τις προσφερόμενες θήκες μικροαντικειμένων, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο και με σύστημα επαγωγικής φόρτισης κινητού.

Στο πεδίο των χώρων το RAV4 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση και 5 ενήλικες επιβάτες οι οποίοι θα έχουν αρκετό αέρα για τα γόνατα, τους ώμους και τα κεφάλια τους. Όσον αφορά στον χώρο αποσκευών η χωρητικότητα του έχει αυξηθεί στα 580 λίτρα ενώ η πρακτικότητα ενισχύεται από την ύπαρξη μετακινούμενου δαπέδου και πίσω καθίσματος με πλάτη που ανακλίνεται και διαιρείται σε ποσοστό 60:40, ώστε να βολέψει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

222 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων συνδυαστικά με δύο ηλεκτροκινητήρες με την συνδυαστική απόδοση της ισχύος να αγγίζει τους 222 ίππους, με τη ροπή του θερμικού κινητήρα να είναι 221 Nm στις 3.600 με 5.200 σ.α.λ. και των ηλεκτροκινητήρων, 202 Nm για τον εμπρός και 121 Nm για τον πίσω. Η ισχύς μεταφέρεται μέσω ηλεκτρονικού κιβωτίου μιας ουσιαστικά σχέσεως, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να μπορούν να διαμορφώσουν το μοίρασμά της από 100:0 μέχρι και 20:80 μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχουν επίσης προγράμματα οδήγησης Normal, Eco, Sport και EV Mode, αλλά και το πρόγραμμα Trail, το οποίο μέσω και του αυτόματου μπλοκέ διαφορικού που διαθέτει το RAV4, προσαρμόζει τη γενικότερη λειτουργία του συστήματος για κίνηση εκτός δρόμου.

Στην πράξη το υβριδικό σύστημα κίνησης του Toyota RAV4 κινεί χωρίς πολλά προβλήματα το ιαπωνικό SUV και μάλιστα οι ηλεκτροκινητήρες καταφέρνουν να λειτουργούν για αρκετή ώρα με αποτέλεσμα να μειώνεται στο ελάχιστο η κατανάλωση καυσίμου!

Ο 2,5λιτρος κινητήρας παρέχει δύναμη και, σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες που εμπλέκονται άμεσα όταν απαιτείται, είναι σε θέση να προσφέρει στο υβριδικό RAV4 αρκετά καλές επιδόσεις. Το αυτόματο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιώσει την απόκρισή του σε σχέση με το παρελθόν, όμως σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης συνεχίζει να κρατά ψηλά τις στροφές του μοτέρ μεταφέροντας θόρυβο στο εσωτερικό.

Όσον αφορά στην μέση κατανάλωση καυσίμου το νέο Toyota Rav4 χρειάστηκε μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα τιμή που δύσκολα συναντά κανείς σε ένα υβριδικό μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Ιαπωνική υπεροχή

Η Toyota έχει χτίσει το νέο RAV4 πάνω στην νεότερη πλατφόρμα TNGA η οποία σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, έχει αυξήσει κατά 57% την στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, έχει συμβάλει στη μείωση του βάρους του και παράλληλα, έχει μειώσει και το κέντρο βάρος. Επίσης η ανάρτηση εκτός από τα εμπρόσθια Γόνατα ΜακΦέρσον, φέρει πλέον διπλά πίσω ψαλίδια, για να προσφέρει όσο το δυνατόν καλύτερη άνεση και σταθερότητα στο δρόμο.

Στην πράξη στο νέο Toyota RAV4 ο οδηγός αντιλαμβάνεται αμέσως την έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της άνεσης με την ανάρτηση να φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό  τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση, να εξασφαλίζει ένα ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι.

Μάλιστα κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Rav4 απέδειξε ότι παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 170 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Πάντως όταν ο οδηγός κινείται με το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα αυξάνεται ο θόρυβος του κινητήρα ο οποίος γίνεται αισθητός στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι υπαρκτές όμως σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό. Αν πάλι ξεπεραστούν τα όρια τότε η τετρακίνηση επαναφέρει το αυτοκίνητο στο σωστό δρόμο.

Μέσα στην πόλη το Toyota Rav4 αποδείχθηκε κορυφαίο καθώς από τη μία μεριά κινείται χωρίς κόστος και από την άλλη μεριά καταφέρνει να κρύψει το μέγεθός του και να αποτελεί ένα ευκολοοδήγητο όχημα ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.

Εκτός δρόμου, το Toyota RAV4 απέδειξε ότι δεν φοβάται να λασπωθεί ή να κινηθεί στο χιόνι ή στην άμμο και αν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα κίνησης «Trail» (ηλεκτρονικό σύστημα που προσομοιώνει τη λειτουργία μπλοκέ διαφορικού) αυξάνονται στο μέγιστο οι δυνατότητες κίνησής του Toyota Rav4.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τετρακίνηση

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης