Η νέα γενιά του Hyundai i10 αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία καθώς οι περισσότεροι κατασκευαστές αποχωρούν από την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων και στρέφονται στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία εξαιτίας των εκπομπών CO2.
Μάλιστα η Hyundai για να κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό το νέο i10 κατάφερε να κατασκευάσει ένα «μεγαλύτερο» αυτοκίνητο χωρίς όμως να αυξηθεί δυσανάλογα η τιμή του.
Η τιμή εκκίνησης του νέου Hyundai i10 ορίστηκε στις 11.190 ευρώ και αφορά στη έκδοση Fresh με τον κινητήρα 1 λίτρου και απόδοσης 67 ίππων ενώ η έκδοση της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο και τον κινητήρα απόδοσης 84 ίππων ανεβαίνει στα 12.740 ευρώ και διαθέτει ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανάλογα με τον εξοπλισμό αλλάζουν οι εκπομπές CO2 και κυμαίνονται από 122 έως 138 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα τα Τέλη είναι μηδενικά είτε να ανέρχονται σε έως 88,32 ευρώ.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση της Hyundai χωρίς όριο διανυθέντων χιλιόμετρων, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 5 έτη δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο και σίγουρα θα έχετε ένα αυτοκίνητο που δεν θα σας προβληματίσει σε τίποτα τουλάχιστον για τα πρώτα 5 χρόνια!
Δυναμικός σχεδιασμός
Το νεότερο μοντέλο στην i-range της εταιρείας διαθέτει νέο δυναμικό σχεδιασμό, ολοκληρωμένο πακέτο συνδεσιμότητας καθώς και προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Από την πρώτη του εμφάνιση το 2008, το i10 αποτελεί ένα επιτυχημένο μοντέλο για τη Hyundai στην Ευρώπη. Όπως και η προηγούμενη γενιά του μοντέλου έτσι και το ολοκαίνουργιο i10 σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη. Η εξωτερική του σχεδίαση αναδεικνύει το νεανικό του χαρακτήρα, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα εξαιρετική άνεση, ώστε να υποστηρίξει όλους τους χρήστες στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Σε συνδυασμό με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφαλείας που προσφέρονται στην κατηγορία του, το νέο Hyundai i10 προσφέρει ένα πλήρες πακέτο.
Ο δυναμικός και μοντέρνος σχεδιασμός του ολοκαίνουργιου i10 αναδεικνύει την αντίθεση μεταξύ των μαλακών επιφανειών και των επιθετικών γραμμών. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο i10 έχει βελτιωμένες αναλογίες. Η εξωτερική του εικόνα είναι διαφοροποιημένη με χαμηλωμένη οροφή (20 mm) και πιο πλατύ αμάξωμα (20 mm). Αυτές οι βελτιώσεις πλαισιώνονται από της νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16” (προαιρετικός εξοπλισμός), με αποτέλεσμα μια ενεργητική και ευέλικτη εμφάνιση.
Η πιο φαρδιά μπροστινή μάσκα του νέου i10 εκφράζει έναν σπορ χαρακτήρα ενσωματώνοντας τα στρογγυλά φώτα ημέρας LED που προσδίδουν μια εκλεπτυσμένη κυψελοειδή δομή. Στο πίσω μέρος, δύο οριζόντιες πτυχώσεις διασπούν τις μαλακές επιφάνειες και διαπερνούν τα πίσω φωτιστικά μέσα. Η πλάγια όψη της νέας γενιάς i10 έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να παρέχει μέγιστο εσωτερικό χώρο.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 10 εξωτερικών χρωμάτων. Δίνεται επίσης η δυνατότητα επιλογής διχρωμίας οροφής – είτε σε μαύρο είτε σε κόκκινο χρώμα–αυξάνοντας περαιτέρω τις επιλογές των πελατών.
Νεανικό εσωτερικό
Η ολική ανασχεδίαση του αμαξώματος αναβαθμίζει τους χώρους επιβατών του νέου i10 σε κατηγορία B («σουπερ-μίνι»).
Το εσωτερικό του νέου i10 προσφέρει νεανική αίσθηση χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη χρηστικότητα. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του εσωτερικού χώρου είναι το επιπλέον πλάτος το οχήματος. Αυξημένη πρακτικότητα στο νέο i10 προσδίδει επίσης ένας επιπλέον ανοικτός χώρος αποθήκευσης πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Τέσσερις διαφορετικοί εσωτερικοί συνδυασμοί χρωμάτων βρίσκονται στη διάθεση των πελατών για ακόμα περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης.
Χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο του, το νέο i10 αποτελεί ένα 5θέσιο μοντέλο διαθέτοντας πλήρως ανασχεδιασμένο χώρο για τους επιβάτες. Ο 252 λίτρων χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους καλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία του. Παράλληλα τα δύο επίπεδα του χώρου αποσκευών και τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πελατών.
Το i10 διατίθεται με κάμερα οπισθοπορείας, η οποία έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους οδηγούς κατά τη στάθμευση. Όταν επιλέγεται η αντίστροφη ρύθμιση, οι οδηγοί μπορούν να δουν που οδηγούνται στην οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Το νέο i10 διαθέτει μια σειρά νέων χαρακτηριστικών συνδεσιμότητας, καθιστώντας τον ηγέτη στην κατηγορίας του. Όλα τα χαρακτηριστικά προηγμένης τεχνολογίας προβάλλονται στην έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία A. Το AppleCarPlay και το Android Auto εγγυώνται την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία των κινητών τηλεφώνων που βασίζονται στα συστήματα iOS ή Android. Η ασύρματη φόρτιση προσφέρει στους οδηγούς την άνεση ότι η μπαταρία του smartphone τους θα εξαντληθεί σε κάποιο μεγάλο ταξίδι.
Ένα επιπλέον τεχνολογικό χαρακτηριστικό του i10 αποτελεί το “Find My Car”, το οποίο επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν εύκολα το όχημά τους σε ένα άγνωστο περιβάλλον, καθώς και χώρο στάθμευσης αλλά και πρατήρια καυσίμων με πληροφορίες πραγματικών τιμών και διαθεσιμότητας.
Οι πελάτες που επιλέγουν πλοήγηση για το όχημά τους έχουν στη διάθεσή τους το Hyundai LIVE Services, όπου παρέχονται κυκλοφοριακές και μετεωρολογικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο καθώς και ενημέρωση για κάμερες ταχύτητας σε όποιες χώρες επιτρέπεται από το νόμο.
Επίσης το νέο i10 διαθέτει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας στην κατηγορία του και είναι εξοπλισμένο με τα πιο εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Hyundai Smart Sense πληρώντας τα υψηλότερα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
84 ίπποι
Το Hyundai i10 της δοκιμής μας κινούνταν από τον γνωστό τετρακύλινδρο MPi 1.2 λίτρου βενζινοκινητήρα με ιπποδύναμη 84 ίππων και ροπή 118 Nm. Η κίνηση μεταφέρονταν στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 5 σχέσεις που κατά την άποψή μας θα μπορούσε να διαθέτει μια επιπλέον σχέση και να μην είναι η 5η ταχύτητα ως overdrive.
Το σύστημα Idle Stop and Go (ISG) είναι ένα standard χαρακτηριστικό του κινητήρα, που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των χαμηλότερων εκπομπών CO2 και της μεγαλύτερης απόδοσης. Η εξοικονόμηση καυσίμου από τη χρήση του ISG είναι ιδιαίτερα εμφανής στην οδήγηση σε αστικές περιοχές, καθώς το ISG σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματήσει. Προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η αεροδυναμική, ο αεροδυναμικός συντελεστής του αυτοκινήτου μειώθηκε από 0,32 σε 0,31.
Αναφορικά με την κατανάλωση, ο κατασκευαστής ανακοινώνει 4,7 λίτρα/100 χλμ. ωστόσο κατά την διάρκεια της δοκιμής μας το trip computer του αυτοκινήτου ανέγραφε ότι η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ευέλικτο και άνετο
Το Hyundai i10 σίγουρα δεν θα αφήσει αδιάφορο τον οδηγό του και θα του προκαλέσει ευχάριστα συναισθήματα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.
Μάλιστα η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και τα αποθέματα ροπής όταν ανέβουν λίγο οι στροφές του κινητήρα αποτελούν ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό ωστόσο οι γρήγορες αλλαγές στο κιβώτιο θέλουν εξοικείωση…
Τα μεγαλύτερα πλέον μετατρόχια έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των περιθωρίων πρόσφυσης γεγονός που ενισχύει την δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμη και στα χέρια ενός άπειρου οδηγού καθώς διορθώνει τα όποια λάθη πραγματοποιεί…
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Hyundai i10 θα κινηθεί με ασφάλεια και αξιοπρέπεια αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί το φυσικό περιβάλλον του αυτοκινήτου. Αν τώρα κινηθεί κανείς σε κάποιο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές το Hyundai i10 θα αποδείξει ότι διαθέτει ένα άμεσο σύστημα διεύθυνσης και η χειροκίνητη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου θα βοηθήσει στις μεγάλες αναβάσεις.
Μέσα στην πόλη το Hyundai i10 ξεδιπλώνει τις αρετές του και απέδειξε ότι είναι ένα ευέλικτο, σβέλτο και άκρως οικονομικό αυτοκίνητο ενώ η ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου αποτελεί σύμμαχο του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι και ένας άπειρος οδηγός θα την εκτιμήσει δεόντος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Εγγύηση
Αυτόματο κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη 6ης σχέσης