Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι περιβαλλοντολόγοι και οι ομάδες καταναλωτών καλούν την ΕΕ να θέσει φιλόδοξους στόχους ανά χώρα για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σε μια κοινή επιστολή, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι Μεταφορές και το Περιβάλλον (T&E) και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Καταναλωτών (BEUC) ζήτησαν από τους επιτρόπους για το κλίμα, τις μεταφορές, τη βιομηχανία και την ενέργεια της ΕΕ να αξιοποιήσουν τη φετινή αναθεώρηση των εναλλακτικών καυσίμων καθώς ο νόμος περί υποδομών θα απαιτήσει 1 εκατομμύριο δημόσιους σταθμούς φόρτισης στην ΕΕ το 2024 και 3 εκατομμύρια έως το 2029.
Ο καθορισμός στόχων, όπως επισημαίνεται, θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στους καταναλωτές ότι ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης θα συμβαδίσει με τις αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων που παρακολουθεί η Ευρώπη.
Ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής της T&E, δήλωσε: «Εάν λαμβάνουμε σοβαρά την υπερθέρμανση του πλανήτη, πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Για να επιταχύνουμε τη μετάβαση χρειαζόμαστε σταθμούς φόρτισης και εύκολη χρέωση όχι μόνο στη Νορβηγία και την Ολλανδία αλλά σε όλη την Ευρώπη. Οι στόχοι χρέωσης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά χώρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επιτευχθεί αυτό και η Επιτροπή πρέπει να σταματήσει να σέρνει τα πόδια της πάνω από αυτό. ”
Ο Oliver Zipse, πρόεδρος του ACEA και διευθύνων σύμβουλος της BMW, δήλωσε: «Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες οδηγούν τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα και κυριολεκτικά ξεπερνούν ο ένας τον άλλον στην κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η επιτυχία αυτής της τεράστιας προσπάθειας απειλείται σοβαρά από την καθυστερημένη εγκατάσταση υποδομής φόρτισης στην ΕΕ. Η Επιτροπή της ΕΕ πρέπει γρήγορα να αναλάβει δράση και να θέσει δεσμευτικούς στόχους για την αύξηση της υποδομής χρέωσης στα κράτη μέλη. Διαφορετικά, ακόμη και οι τρέχοντες στόχοι μείωσης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής βρίσκονται σε κίνδυνο. Εκτός από τη δημόσια υποδομή χρέωσης, πρέπει επίσης να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη φόρτιση στο χώρο εργασίας και στο σπίτι. »
Ο Monique Goyens, γενικός διευθυντής της BEUC, δήλωσε: «Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο κα το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ βενζίνης ή πετρελαίου. Η επαρκής υποδομή φόρτισης είναι η μόνη οδός ώστε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει επομένως να αντιμετωπίσουν πρακτικές ανησυχίες, όπως η εμφάνιση υπεροβολικών τιμολογίων χρέωσης σε τιμή ανά κιλοβατώρα και η δυνατότητα κοινών διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής.»
Οι στόχοι πρέπει να κατανέμονται σε κάθε χώρα με βάση μια απλή και δίκαιη μεθοδολογία που λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως πόση ιδιωτική χρέωση είναι διαθέσιμη, ανέφερε η επιστολή. Ο αριθμός των προσβάσιμων στο κοινό φορτιστών θα πρέπει να αυξηθεί σύμφωνα με τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δρόμο, πρότειναν επίσης οι ομάδες. Η ΕΕ θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες ανάγκες των οδηγών EV με ελάχιστη ή ελάχιστη πρόσβαση σε ιδιωτικές χρεώσεις, καθώς και ηλεκτρικά ταξί και υπηρεσίες οδήγησης, καθορίζοντας στόχους για την τοποθέτηση ταχυφορτιστών σε αστικές περιοχές. Ο νόμος θα πρέπει επίσης να θέσει στόχο περίπου 1.000 σταθμούς υδρογόνου έως το 2029.
Οι ομάδες ζήτησαν επίσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει την αντικατάσταση της οδηγίας με έναν κανονισμό, καθώς θα συμβάλει στην εναρμόνιση των προτύπων επαναφόρτισης, των μεθόδων πληρωμής για τους καταναλωτές, της διαφάνειας των τιμολογίων, της συντήρησης και άλλων θεμάτων σε ολόκληρη την κοινή αγορά της ΕΕ. Ένας κανονισμός θα επέτρεπε επίσης την ταχεία εφαρμογή των νέων στόχων, ενώ μια οδηγία θα απαιτούσε τη μεταφορά τους στο εθνικό δίκαιο, το οποίο μπορεί να διαρκέσει χρόνια…