Ορισμένοι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόνο για την πόλη, κάτι που – ασφαλώς – δεν ισχύει. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της Opel έχουν τα απαραίτητα προσόντα για ορεινές διαδρομές, όπως υψηλή ροπή από στάση, καλή ελκτική πρόσφυση, ικανότητα ανάκτησης ενέργειας, με επακόλουθη ικανότητα πέδησης σε μία κατηφόρα, κορυφαία συμπεριφορά χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και μεγάλη αυτονομία.
Ο βασιλιάς των βουνών είναι το Opel Grandland X Hybrid4 (κατανάλωση καυσίμου WLTP: 1,4-1,3 l/100 km, εκπομπές CO2 32-29 g/km, NEDC: 1,6-1,5 l/100 km, 36-34 g/km CO2, και στις δύο περιπτώσεις στο μικτό κύκλο). Με συνολική ισχύ 221 kW (300 hp) από το συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρων, το SUV της Opel έχει πάντα άφθονη διαθέσιμη ισχύ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στις ανηφόρες. Το σύστημα AWD διασφαλίζει άριστη ελκτική πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, για μία απολαυστική αλλά και ασφαλή οδήγηση. Η ανάβαση είναι απλή υπόθεση όπως και η κατάβαση, επειδή οι ηλεκτροκινητήρες επιστρατεύουν τώρα τις ικανότητες ανάκτησης ενέργειας και πέδησης που διαθέτουν. Οι ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός και πίσω άξονες γίνονται γεννήτριες και μετατρέπουν την κινητική ενέργεια από την κατάβαση σε ηλεκτρική. Αν ο οδηγός αλλάξει σε drive mode B, η ανάκτηση ενέργειας και η ικανότητα πέδησης αυξάνονται. Η μπαταρία 13.2 kWh επαναφορτίζεται με μηδενικό κόστος – και η ενέργεια αποθηκεύεται για την επόμενη ανηφορική διαδρομή.
Την ίδια στιγμή, το σύστημα προσφέρει σημαντική ικανότητα πέδησης. Ο οδηγός δεν χρειάζεται ούτε να κατεβάσει ταχύτητα, ούτε να φρενάρει δυνατά. Το Grandland X plug-in hybrid κινείται σε μια κατηφορική διαδρομή με μέτρια ταχύτητα, χωρίς να επιταχύνει όταν η κατωφέρεια μεγαλώνει, επειδή η τάση φόρτισης που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες αυξάνεται παράλληλα με την αντίσταση της διαδρομής. Ενεργό φρενάρισμα πριν από την επόμενη στροφή είναι στις περισσότερες περιπτώσεις περιττό, σε μικρές έως μέτριες κατηφόρες. Χάρη στην αυξημένη ανάκτηση ενέργειας, το όχημα επιβραδύνει από μόνο του. Ένα ιδιαίτερα χρήσιμο χαρακτηριστικό που τα αυτοκίνητα με συμβατικό σύστημα κίνησης αδυνατούν να προσφέρουν.
Η ικανότητα ανάκτησης ενέργειας με επακόλουθη ικανότητα πέδησης ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα Opel. Η ευελιξία και το κράτημα του μικρού και πολύ ευέλικτου Opel Corsa-e και του Opel Mokka-e είναι πρόσθετα πλεονεκτήματα σε ορεινές διαδρομές. Η μπαταρία όλων των ηλεκτρικών Opel είναι εγκατεστημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος, με αποτέλεσμα ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους. Έτσι μειώνονται οι κλίσεις του αμαξώματος και το αυτοκίνητο στρίβει σταθερά σα να κινείται σε ράγες. Τόσο το Corsa-e όσο και το Mokka-e έχουν την ισχύ ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 hp) που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα BEV έχουν στη διάθεσή τους ροπή 260 Nm ακόμα και από στάση. Σε δρόμους «σερπαντίνες», τέτοιες ικανότητες μεταμορφώνουν το βραβευμένο με το “2020 Golden Steering Wheel” Corsa-e και το Mokka-e σε sprinters.
Αντίστοιχη είναι η ικανότητα ανάβασης και των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Το Opel Combo-e και το Opel Vivaro-e επίσης παράγουν ισχύ 100 kW (136 hp) και ροπή 260 Nm. Οι μπαταρίες τους είναι χαμηλά τοποθετημένες κάτω από το όχημα – κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια, όταν τα οχήματα είναι πλήρως φορτωμένα. Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 75 kWh, το Vivaro-e έχει αυτονομία περίπου 330 km, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP3. Ασφαλώς, μία τέτοια τιμή είναι αδύνατη εάν το όχημα κινείται μόνο σε ανηφορικές διαδρομές. Αλλά αφού το αυτοκίνητο φτάσει στην κορυφή, υπάρχει πάντα μία κατάβαση που ακολουθεί. Εάν ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα κινείται σε κατηφόρα με (σχεδόν) άδειο ρεζερβουάρ, τελικά θα σταματήσει παρά τη χαμηλή κατανάλωση. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί με το Vivaro-e. Ο ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα γίνεται γεννήτρια, επιβραδύνοντας το όχημα σε μία κατηφόρα και ταυτόχρονα φορτίζοντας εν μέρει τη μπαταρία. Σε μία πεδινή περιοχή, το van έχει αρκετή ενέργεια ώστε να φτάσει στον επόμενο σταθμό ταχείας φόρτισης, Και ενώ το Vivaro-e επαναφορτίζει τη μπαταρία του στο 80% της χωρητικότητάς της σε 45 λεπτά, ο οδηγός μπορεί να κάνει ένα διάλειμμα (χρειάζονται μόνο 30 λεπτά για την επαναφόρτιση μιας μικρότερης μπαταρίας 50 kWh στο 80 %). Στη συνέχεια, το Vivaro-e μπορεί να ξαναπάρει τα βουνά!