Μπαίνοντας κάποιος στο εσωτερικό της Ford Mustang Mach-E διαπιστώνει ότι διαφέρει από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο Ford υπήρξε πριν από αυτή. Η εντελώς νέα σχεδίαση είναι ό,τι καλύτερο μπορούσε να δημιουργήσει η ομάδα εξέλιξης προκειμένου να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των πελατών εξασφαλίζοντας ευρυχωρία, τεχνολογία και μία αίσθηση «θαλπωρής».
Και ενώ η τάση τις τελευταίες δεκαετίες ήταν προς ένα μαξιμαλιστικό στυλ στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, με περισσότερους διακόπτες, λειτουργίες και στοιχεία, η Ford ακολουθεί τώρα μία αφαιρετική προσέγγιση, υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική σχεδίαση για την απομάκρυνση των περιττών στοιχείων στο πλαίσιο μιας ευρύτερης, ολιστικής φιλοσοφίας.
Το αποτέλεσμα με την αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι μία «θέα» από το κάθισμα του οδηγού που αποτελεί σημείο αναφοράς στο δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό.
«Όταν σκεφτόμαστε πόσο έχουν αλλάξει τα αυτοκίνητα, το μυαλό μας πηγαίνει στο εξωτερικό τους, αλλά ουσιαστικά το εσωτερικό είναι αυτό που μετρά περισσότερο στην εμπειρία που βιώνουν ο οδηγός και οι επιβάτες» δήλωσε ο Amko Leenarts, director, Design, Ford Ευρώπης. «Το ταξίδι για τη δημιουργία του δυναμικού, ολιστικού εσωτερικού της Mustang Mach-E ήταν απίστευτο, καθώς απώτερος σκοπός ήταν να προσφέρει περισσότερα με λιγότερα και με όλα τα σημαντικά χειριστήρια συγκεντρωμένα σε θέση εύκολης πρόσβασης. Και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε την ίδια μέθοδο με τα μελλοντικά οχήματα, ακούγοντας προσεκτικά τους πελάτες μας και σχεδιάζοντας εσωτερικά που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους.»
Η αφαιρετική σχεδίαση στόχο έχει να προσφέρει στους οδηγούς ένα άνετο και απλό περιβάλλον. Στην περίπτωση της Mustang Mach-E, αυτό περιλαμβάνει μία μεγάλη οθόνη αφής τοποθετημένη στο κέντρο, που συγκεντρώνει όσο το δυνατόν περισσότερα χειριστήρια σε ένα σημείο.
Το λείο ταμπλό με ενσωματωμένο ηχείο είναι το αποτέλεσμα συνεχών προσπαθειών για μία όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και ταξιδιού. Για παράδειγμα, pads ασύρματης φόρτισης και ένα ψηφιακό εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης σημαίνουν ότι τα καλώδια και το χαρτί είναι περιττά.
«Τα νέα εξηλεκτρισμένα οχήματα με το επίπεδο πάτωμα από μπροστά μέχρι πίσω αυξάνουν την ευρυχωρία και συγχρόνως προσφέρουν στους σχεδιαστές ένα λευκό καμβά στον οποίο να δημιουργούν εσωτερικά με ανθρωποκεντρική σχεδίαση» δήλωσε ο Leenarts.
Για να κατανοήσει καλύτερα τις απαιτήσεις μιας νεότερης ψηφιακής γενιάς και να προβλέψει τις μελλοντικές τάσεις, η Ford ξεκίνησε ένα μοναδικό project: τη δημιουργία ενός εικονικού αγωνιστικού αυτοκινήτου σε συνεργασία με gamers. Σχεδόν 350.000 οπαδοί των esports συμμετείχαν σε μία διαδικτυακή ψηφοφορία, για τη διαμόρφωση της εμφάνισης του αγωνιστικού Team Fordzilla P1 race car – μέσα κι έξω.
«Το αγωνιστικό P1 ήταν βασισμένο στα στοιχεία που είναι απαραίτητα στο gaming, όπως η ταχύτητα, η θέση στον αγώνα και ο χρόνος ανά γύρο. Μαζί με την απαλή χρωματική παλέτα, αυτό μειώνει την διάσπαση της προσοχής ώστε ο οδηγός να εστιάζει στον αγώνα. Μπορούμε επίσης να εφαρμόζουμε μία μινιμαλιστική προσέγγιση στο σχεδιασμό των εσωτερικών των αυτοκινήτων στο μέλλον, τοποθετώντας τα στοιχεία που επιθυμούν περισσότερο οι πελάτες» δήλωσε ο Robert Engelmann, interior designer, Ford Ευρώπης.
Η εξέλιξη της «θέας» του οδηγού
Τα εσωτερικά των αυτοκινήτων έχουν αλλάξει πολύ από τότε που οι οδηγοί αποθήκευαν γάντια στο ντουλαπάκι και τα μεταλλικά και ξύλινα τιμόνια των πρώτων οχημάτων πάγωναν το χειμώνα. Για να δείξει τις αλλαγές, η Ford έχει δημιουργήσει ένα βίντεο με τη «θέα» του οδηγού από δεκάδες αυτοκίνητα, από το Model T μέχρι την Mustang Mach-E.