Επτά σημαντικές αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ώστε να τονώσει περαιτέρω τις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων οχημάτων όλων των κατηγοριών και να πραγματοποιηθεί γρηγορότερα η μετάβαση της Ελλάδας στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές CO2.
Άλλωστε η γενική γραμματέας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου η οποία αποτελεί μια ένθερμη υποστηρίκτρια της ηλεκτροκίνησης όπως αποδεικνύεται δεν εφησυχάζει και αναζητά συνεχώς νέες λύσεις για την γρηγορότερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας πέραν της αύξησης της επιδότησης στα Ταξί και την επιδότηση wall box φορτιστών και σε εταιρείες προσθέτει ακόμη πέντε αλλαγές στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Οι επτά αλλαγές
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση που σύντομα θα δημοσιευθεί θα περιλαμβάνει επτά σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά που θα αφορούν όχι μόνο εκείνους που θα κάνουν νέες αιτήσεις αλλά και όλους εκείνους που έχουν ήδη καταθέσει τις αιτήσεις τους.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ειδικά για τις εταιρίες ή τους ιδιοκτήτες Ταξί που έχουν ήδη κάνει αίτηση στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά πριν την δημοσίευση και εφαρμογή των αλλαγών θα προβλέπονται στην ΚΥΑ μεταβατικού τύπου διατάξεις έτσι ώστε να ωφεληθούν και αυτοί από τις βελτιώσεις που γίνονται.
Η πρώτη αλλαγή του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά αφορά στην κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά την λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κάνει πιο προσιτή την χρονομίσθωση, μειώνει το κόστος των μισθωμάτων και τελικά ενθαρρύνει τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
Η δεύτερη αλλαγή αφορά στην αύξηση του μέγιστου αριθμού των οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από 3 σε 10,τόσο για την ηπειρωτική όσο και για την νησιωτική χώρα.
Η τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με τις αποσύρσεις παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και δίκυκλων καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα δίνει την δυνατότητα να επιδοτείται η απόσυρση ίσου αριθμού οχημάτων με αυτά που μια εταιρία αιτείται προς επιδότηση. Αν για παράδειγμα μια εταιρία επιθυμεί να επιδοτηθεί για 2 αυτοκίνητα και 3 μηχανάκια, θα μπορεί να αποσύρει από τον στόλο της 2 παλαιά αυτοκίνητα και 3 μηχανάκια!
Η τέταρτη αλλαγή αφορά στην αύξηση του ποσού της υποχρεωτικής απόσυρσης που ισχύει για τα Ταξί από 2.500 ευρώ σε 5.000 ευρώ που αποκάλυψε πρώτο το Newsauto.gr με αποτέλεσμα η μέγιστη επιδότηση για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού Ταξί να διαμορφώνεται από τις 10.500 ευρώ στις 13.000 ευρώ.
Η πέμπτη αλλαγή αφορά τις Δημοτικές Επιχειρήσεις που έχουν την μορφή Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα με την ίδια νομική μορφή οι οποίες θα είναι επιλέξιμες για επιδοτήσεις.
Η έκτη αλλαγή είναι ιδιαίτερα σημαντικά καθώς αφορά στην επιδότηση του ηλεκτρικού ποδηλάτου η οποία θα είναι επιλέξιμη και για νομικά πρόσωπα τα οποία δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως για παράδειγμα εταιρίες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρίες διανομής γευμάτων, κ.λπ.
Η έβδομη και τελευταία αλλαγή αφορά στην επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή η οποία θα είναι πλέον επιλέξιμη και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα και είχε αποκαλύψει πρώτο το Newsauto.gr