Οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας 2021 επελέγησαν για το πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν. Η άσφαλτος εκεί είναι μια από τις πιο τραχιές της σεζόν: Η γόμα C2 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C3 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C4 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Πρόκειται για τον ίδιο συνδυασμό γομών που χρησιμοποιήθηκε πριν 4 μήνες στο Grand Prix του Μπαχρέιν. Τα μονοθέσια όμως αλλά και τα ελαστικά έχουν αλλάξει. Στην πραγματικότητα τα μονοθέσια του 2021 παράγουν λιγότερη κάθε δύναμη σε σχέση με πέρυσι λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς.
Στο πρόσφατο 3ημερο δοκιμών εξέλιξης οι ομάδες είχαν στη διάθεσή τους, όλα τα ελαστικά της γκάμας P Zero. Οι περισσότεροι όμως επέλεξαν να επικεντρωθούν στις τρεις γόμες που είναι διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο. Καθώς η πίστα έχει χρησιμοποιηθεί πρόσφατα, λίγα έχουν αλλάξει από την προηγούμενη επαφή των ομάδων: Αυτό τους δίνει μια σταθερή βάση για να δουλέψουν.
Τα νέα ελαστικά του 2021 έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένη αντοχή και διάρκεια. Επίσης επιτρέπουν την υιοθέτηση χαμηλότερων πιέσεων κατά τη χρήση τους. Έχουν διαφορετική δομή αλλά ίδιες γόμες με τις περσινές. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών με τα ελαστικά του 2021, πέρυσι το Νοέμβρη στο Μπαχρέιν η πίεση των πίσω ελαστικών μειώθηκε κατά 5 psi και των εμπρός ελαστικών κατά 1.5 psi. Ακολούθως με βάση την ανάλυση της τηλεμετρίας και την μείωση της κάθετης δύναμης φέτος ειδικά στο πίσω μέρος, η πίεση στα πίσω ελαστικά μειώθηκε επιπλέον 1.5 psi στο πρόσφατο τεστ στο Μπαχρέιν. Η εκ νέου μειωμένη πίεση θα χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα.
Ο αριθμός των σετ ελαστικών που προβλέπεται ανά οδηγό για το τριήμερο παραμένει στα 13, όπως πέρυσι, μολονότι πλέον οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής μειώθηκαν σε μια ώρα η καθεμία.
Όπως πέρυσι έτσι και φέτος τα σετ ανά γόμα είναι στάνταρ για κάθε μονοθέσιο: Δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και οχτώ σετ μαλακής γόμας. Οι συνδυασμοί γομών όλων των αγώνων είναι ήδη γνωστοί.
Χαρακτηριστικά πίστας
Το Grand Prix του Μπαχρέιν εκκινεί στις 18:00 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδος) μετά τη δύση του ήλιου. Θα διεξαχθεί υπό το φως των προβολέων με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να μειώνεται γρήγορα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτή η αλλαγή επηρεάζει την συμπεριφορά των ελαστικών και κατ’ επέκταση τη στρατηγική.
Η άσφαλτος του Μπαχρέιν (που περιέχει υψηλό ποσοστό γρανίτη) είναι γνωστή για την τραχύτητά της και αυξάνει τόσο τη φθορά των ελαστικών όσο και την πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης (degradation). Ο περσινός αγώνας σταμάτησε προσωρινά με κόκκινη σημαία και επηρεάστηκε από πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Είχε ως νικητή τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton που ακολούθησε στρατηγική δυο αλλαγών: μέση/μέση/σκληρή γόμα. Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, τερμάτισε δεύτερος, ήταν ένας από τους δυο οδηγούς που άλλαξαν ελαστικά τέσσερις φορές.
Στο Σακχίρ μετράει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα καθώς δεν υπάρχουν υψηλά πλευρικά φορτία. Εν τέλει, είναι μια πίστα μέτριας καταπόνησης όσον αφορά στις προκλήσεις που θέτει στα μονοθέσια.
Formula 2: Τι να περιμένουμε
Η σεζόν της Formula 2 ξεκινά στο Μπαχρέιν με νέα διαμόρφωση τριημέρου. Θα υπάρχουν τρεις αγώνες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου για πρώτη φορά. Ο πρώτος αγώνας 23 γύρων θα διεξαχθεί το Σάββατο 13:25 (τοπική ώρα). Οι ελεύθερες δοκιμές και οι κατατακτήριες θα γίνουν την Παρασκευή το απόγευμα. Ο δεύτερος αγώνας 23 γύρων θα διεξαχθεί το Σάββατο στις 19:40 (τοπική ώρα) υπό το φως των προβολέων. Ο κύριος αγώνας των 32 γύρων θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 13:50 (τοπική ώρα). Οι γόμες που έχουν επιλεγεί για τα ελαστικά 18 ιντσών είναι η P Zero λευκή/σκληρή και η P Zero κόκκινη /μαλακή: ταιριάζουν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες που αναμένονται για τη Formula 2 καθώς οι αγώνες θα γίνουν και υπό τη ζέστη της ημέρας αλλά και αφού πέσει ο ήλιος. Ο συνδυασμός γομών είναι διαφορετικός από τον αντίστοιχο περσινό όπου είχαν επιλεγεί, η μέση και η σκληρή γόμα, γι’ αυτή την πίστα. Οπότε τώρα προστίθεται μια ακόμη μεταβλητή σ’ αυτή την καινοτόμα νέα σεζόν. Το φετινό σκληρό ελαστικό F2, μειώνει τη φθορά και την τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) χωρίς απώλεια σε απόδοση σε σύγκριση με πέρυσι. Οι οδηγοί φέτος έχουν στη διάθεσή τους ένα επιπλέον σετ ελαστικών (6 σετ έναντι 5 πέρυσι) οπότε η στρατηγική προσέγγιση των τριών αγώνων ξεκινά από λευκό χαρτί.
MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 KAI ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: «Μόλις τέσσερις μήνες μετά το διπλό αγώνα στο Μπαχρέιν και μόλις δυο βδομάδες μετά τις τρεις μέρες δοκιμών εξέλιξης στην ίδια πίστα επιστρέψαμε για τον πρώτο αγώνα του 2021. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης πολλές ομάδες επικεντρώθηκαν στις γόμες που έχουν επιλεγεί για το grand prix. Οι συνθήκες όμως που αντιμετώπισαν δεν είναι εντελώς ίδιες μ’ αυτές του αγώνα. Επιπλέον οι ομάδες είχαν τελείως διαφορετικά προγράμματα κατά τη διάρκεια της μοναδικής περιόδου δοκιμών εξέλιξης. Στο παρελθόν είχαμε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης με τη δεύτερη να επικεντρώνεται στα ελαστικά. Οπότε είναι δύσκολο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Με νέα μονοθέσια και ελαστικά και τη μικρότερη ανάπαυλα των τελευταίων ετών από το περσινό πρωτάθλημα, ο ανταγωνισμός θα είναι ανοικτός: Πόσο μάλλον που τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπαχρέιν οδηγούν σε συναρπαστικές μάχες στρατηγικής καθώς χρησιμοποιούνται πολλές διαφορετικές τακτικές.»