Ήταν η 31η Μαρτίου του 1949 όταν ο Ιταλο-Αυστριακός μηχανικός Carlo Abarth ίδρυε την Abarth & C., δημιουργώντας μια μάρκα που θα εξελισσόταν σε έναν πραγματικό θρύλο του στιλ, των επιδόσεων και των αγώνων. Το διάσημο λογότυπο με τον Σκορπιό είναι εμπνευσμένο από το ζώδιο του ιδρυτή της μάρκας, ενώ παράλληλα αυτό το εντυπωσιακό αρθρόποδο συμβολίζει τη φιλοσοφία Abarth για τη δημιουργία μικρών, αλλά «θανατηφόρων» για τον ανταγωνισμό αυτοκίνητων.
Η ιστορία και το σήμα της Abarth, είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις νίκες στους αγώνες που ήρθαν πολύ σύντομα μετά την ίδρυση της μάρκας. Η πρώτη νίκη ήρθε στη διάσημη ανάβαση “Palermo-Monte Pellegrino” του 1950, με τον θρύλο Tazio Nuvolari να οδηγεί ένα Abarth 204A. Το 1954, o Carlo Abarth, αποφάσισε να προσθέσει στο φόντο του σήματος μια δίχρωμη ασπίδα για να γιορτάσει τις επιτυχίες στις «μάχες» του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η μισή ασπίδα ήταν κίτρινη, τιμώντας την Ιταλική πόλη του Μεράνο που υποδέχθηκε τον Carlo και τον πατέρα του από την Αυστρία και η άλλη μισή κόκκινη, το χρώμα που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα Ιταλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα.
Το 1962, το Abarth 1000 Bialbero, κέρδισε το πρώτο από έξι συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών στην κατηγορία του, με το σήμα της μάρκας να αποκτά ακόμα τρία στοιχεία για να τιμηθεί αυτή η μεγάλη επιτυχία. Αυτά ήταν μια καρό σημαία τερματισμού, οι λέξεις “Campione del mondo” (“Παγκόσμιος Πρωταθλητής“) σε κόκκινα γράμματα πάνω στο κίτρινο φόντο και βέβαια ένα δάφνινο στεφάνι.
Μια ανανεωμένη εκδοχή του λογότυπου παρουσιάστηκε το 1969. Οι μεγαλύτερες αλλαγές αφορούσαν τον ίδιο το Σκορπιό, ο οποίος απέκτησε ένα πιο αφαιρετικό στιλ, αποκλειστικά μαύρο χρώμα, ενώ για πρώτη φορά και οι δύο δαγκάνες του είχαν φορά προς τα πάνω. Η γραμματοσειρά του ονόματος Abarth επίσης απλοποιήθηκε με λευκά γράμματα, πάνω σε μπλε φόντο.
Το 1971, η Fiat ενσωμάτωσε την Abarth και η Ιταλική σημαία μπήκε σαν φόντο πίσω από το όνομα της μάρκας, τονίζοντας με αυτό τον τρόπο τον Ιταλικό της χαρακτήρα.
Το λογότυπο ανασχεδιάστηκε πλήρως το 2007 και περιλαμβάνει με μια μοντέρνα προσέγγιση όλα τα παραπάνω στοιχεία, ενώ το 2019 με αφορμή την 70η επέτειο της μάρκας παρουσιάστηκε και μια συλλεκτική εκδοχή του, η οποία τοποθετήθηκε αποκλειστικά στο Abarth 695 70ο Anniversario, το οποίο παράχθηκε σε μόλις 1.949 μονάδες, τιμώντας τη χρονιά γέννησης της μάρκας.
Παράλληλα από τη δεκαετία του 1960, όλα τα μοντέλα της Abarth φέρουν ακόμα ένα λογότυπο στα πίσω φτερά τους, το οποίο τονίζει τη σημασία που έχουν για τη μάρκα οι αγώνες. Αυτό το σήμα συνδυάζει την κιτρινο-κόκκινη «ασπίδα» του Σκορπιού με κεραυνούς στο χρώμα της Ιταλικής σημαίας και αποτελεί την υπενθύμιση της σημασίας που έχουν για τη μάρκα οι αγώνες, μέσω των οποίων γνώρισε μεγάλες επιτυχίες, αλλά και εξέλιξε καινοτόμες τεχνολογίες που στη συνέχεια μεταφέρθηκαν και στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Η εστίαση στους αγώνες παραμένει ζωντανή και σήμερα, τόσο στις πίστες, όσο και στα ράλι. Στις πίστες η Abarth είναι ο προμηθευτής κινητήρων για τα Ιταλικά και Γερμανικά Πρωταθλήματα της F4, τα οποία αποτελούν φυτώρια για τους αυριανούς οδηγούς της Formula 1. Τη φετινή χρονιά στο θεσμό της Ιταλικής F4 θα συμμετέχει και ο Έλληνας οδηγός, Τζώρτζης Μαρκογιάννης με την ομάδα της CRAM Motorsport. Παράλληλα, με το Abarth 124 rally, η μάρκα πρωταγωνιστεί και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι.
Χωρίς αμφιβολία, το στιλ, η καινοτομία, ο δυναμικός χαρακτήρας και η συνεχής αναζήτηση της απόδοσης, είναι οι αξίες που αναζητούν οι αγοραστές των μοντέλων παραγωγής της Abarth. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την εμπορική επιτυχία του Σκορπιού, ο οποίος αύξησε το μερίδιο του κατά 50% το 2020 σε σχέση με το 2019. Η νέα σειρά για το 2021 με τα 595, Turismo, Competizione και Esseesse φιλοδοξεί αν ανεβάσει ακόμα ψηλότερα τη μάρκα. Τα νέα στοιχεία εξοπλισμού που περιλαμβάνουν και στοιχεία εμπνευσμένα από την πλούσια αγωνιστική ιστορία της μάρκας, τονίζουν την άρρηκτη σχέση της Abarth με το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Τα φετινά γενέθλια της Abarth, λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών που έχουν προκύψει από την πανδημία, θα εστιάσουν σε διαδικτυακές συναντήσεις των φανατικών φίλων της μάρκας, με αυτή την ξεχωριστή κοινότητα να απαριθμεί περισσότερα από 140.000 μέλη.