Η Lexus αποκάλυψε ένα πρωτότυπο με την ονομασία LF-Z Electrified, το οποίο φέρει στοιχεία και τεχνολογίες που θα δούμε να υιοθετούνται στο μέλλον στα μοντέλα παραγωγής της ιαπωνικής εταιρείας. Έχοντας μία διακεκριμένη πορεία ως πρωτοπόρος μάρκα στον τομέα της τεχνολογίας, η Lexus είναι έτοιμη να πραγματοποιήσει τώρα το επόμενο βήμα.
Όπως επισημαίνει η Lexus στόχος της εταιρείας είναι να εξελίξει περαιτέρω τη φιλοσοφία Lexus Driving Signature, συνδυάζοντας την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει από τη δημιουργία οχημάτων υψηλών επιδόσεων με τις νέες ευκαιρίες που προσφέρουν τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, προκειμένου να επιτύχει την αίσθηση ότι ο οδηγός είναι πλήρως συνδεδεμένος με το αυτοκίνητό του…
Το πρωτόυπο LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από το μέλλον της Lexus, με σχεδιαστικά στοιχεία, οδηγικά χαρακτηριστικά και προηγμένες τεχνολογίες που θα περιλαμβάνονται στα νέα μοντέλα, τα οποία θα παρουσιαστούν μέχρι το 2025.
Η χρήση μιας ειδικής πλατφόρμας είναι θεμελιώδες βήμα για την υλοποίηση της στρατηγικής Lexus Electrified που αφορά τη «χρήση τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη μιας σημαντικής εξέλιξης των βασικών επιδόσεων ενός οχήματος».
Οι γραμμές του αμαξώματος είναι σμιλεμένες προσεκτικά, επιδιώκοντας μία συναισθηματική απήχηση που είναι εγγενές χαρακτηριστικό της Lexus, ενώ η τοποθέτηση του υψηλής ισχύος ηλεκτροκινητήρα στο πίσω τμήμα συνεισφέρει στις δυναμικές επιδόσεις και την ευελιξία.
Το εσωτερικό είναι ένας ανοιχτός και μινιμαλιστικός χώρος, όπου ξεχωρίζει το cockpit – εμπνευσμένο από τη σχεδιαστική φιλοσοφία Tazuna.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) του οχήματος χρησιμοποιεί διάλογο με τον οδηγό για να μάθει τις προσωπικές προτιμήσεις και τις συνήθειές του, ώστε να κάνει χρήσιμες υποδείξεις σε θέματα όπως η καθοδήγηση διαδρομής και οι πληροφορίες προορισμού.
Το πρωτότυπο της Lexus έχει μήκος συνολικό μήκος 4.880 χλστ, με το πλάτος και το μεταξόνιό του να ανέρχονται στα 1.960 και 2.950 χλστ. αντίστοιχα. Η μέγιστη αυτονομία κίνησης που εξασφαλίζει η μπαταρία ιόντων λιθίου των 90 kWh ανέρχεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP στα 600 χλμ. Με μέγιστη ισχύ φόρτισης τις 150 kW, o ηλεκτροκινητήρας των 400 kW (περίπου 545 ίπποι) και 700 Nm προσφέρει στο LF-Z Electrified επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3 μόλις δευτερολέπτων – την ίδια στιγμή η τελική ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 200 χλμ./ώρα.
Παράλληλα να αναφέρουμε ότι το πρωτότυπο Lexus δεν διαθέτει το γνωστό παραδοσιακό κλειδί αλλά η πρόσβαση στο όχημα γίνεται μέσω ενός ψηφιακού κλειδιού που μπορεί να χρησιμοποιεί ολόκληρη η οικογένεια και επίσης οι λειτουργίες του οχήματος μπορούν επίσης να ελέγχονται μέσω ενός smartphone, όπως κλείδωμα / ξεκλείδωμα θυρών. Επιτρέποντας στους παρόχους υπηρεσιών την πρόσβαση στο όχημα μέσω του ψηφιακού κλειδιού, οι οδηγοί μπορούν να ενεργοποιούν υπηρεσίες όπως διανομή πακέτων στο αυτοκίνητα και διαμοιρασμός χρήσης (car sharing).
Το νέο σύστημα DIRECT4 της Lexus επιτρέπει τον ανεξάρτητο έλεγχο της ελκτικής ισχύος του υψηλόροπου μοτέρ και στους τέσσερις τροχούς. Είναι προσαρμοζόμενο ώστε να προσφέρει κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή όλους τους τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες, βοηθώντας στον έλεγχο της σταθερότητας και κλίσεων του οχήματος. Ανταποκρίνεται στις εντολές του γκαζιού και του τιμονιού ώστε να προσφέρει δυναμική επιτάχυνση και ταχύτητα στις στροφές, όλα πλήρως ευθυγραμμισμένα με τις προθέσεις του οδηγού.