Την ηλεκτρική έκδοση του νέου Opel Mokka-e είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα επί ελληνικού εδάφους αποκομίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του πολυαναμενόμενου μοντέλου.
Αρχικά η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka είναι πραγματικά εντυπωσιακή με τα φωτιστικά σώματα, τις ζάντες αλλά και τις έντονες χρωματικές αποχρώσεις να μαγνητίζουν τα βλέμματα ενώ η ηλεκτρική έκδοση πέραν της ησυχίας προσδίδει και μια μεγάλη αυτονομία που πραγματικά δύσκολα θα βρεις σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και βέβαια σε αυτή την τιμή διάθεσης!
Πάντως το «πάντρεμα» της Opel με τον όμιλο PSA και στη συνέχεια με τον όμιλο FCA φαίνεται ότι έχει επηρεάσει σε πολλά σημεία το νέο Mokka το οποίο θα λέγαμε στο εσωτερικό μοιάζει πάρα πολύ με Peugeot καθώς τόσο οι διακόπτες όσο και οι οθόνες είναι σχεδόν ολόιδιες.
Ωστόσο σύμφωνα με τους σχεδιαστές του Mokka, πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το κλασσικό Manta με την εμπρόσθια μάσκα με τη διάφανη πλαστική επιφάνεια ανάμεσα στα φωτιστικά σώματα να αποτελεί το σήμα κατατεθέν του Mokka. Επίσης τα σπορ και στοιχεία δυναμισμού βρίσκονται σε όλο το αμάξωμα χωρίς όμως να είναι υπερβολικά.
Στο εσωτερικό ο οδηγός θα βρεθεί μπροστά σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12’’, ενώ η οθόνη αφής των 10’’ στο κέντρο του ταμπλό μοιάζει ως συνέχεια του. Το αποτέλεσμα μοιάζει σαν να έχεις απέναντι σου δύο διευρυμένες οθόνες και μάλιστα στραμμένες προς την πλευρά του οδηγού, αυξάνοντας το οδηγοκεντρικό στοιχείο.
Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που έχουμε συνηθίσει από την Opel, αφού έχει γίνει χρήση πολύ καλών υλικών, αλλά και σκληρών πλαστικών. Όσον αφορά τους χώρους, αυτός των αποσκευών αγγίζει τα 310 lt, αντί για τα 350 lt που προσφέρουν οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες.
136 ίπποι
Κάτω από το καπό του ηλεκτρικού Opel Mokka βρίσκονταν ο γνωστός ηλεκτροκινητήρας ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής, με την μπαταρία των 50 kWh να του χαρίζει αυτονομία της τάξεως των 324 χλμ. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, που μάλιστα προσφέρουν διαφορετική ισχύ! Συγκεκριμένα, στο Eco η δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ περιορίζεται στους 80 ίππους, στο Normal ο οδηγός έχει στη διάθεση του 110, ενώ στο Sport μπορεί να εκμεταλλευθεί και τους 136 ίππους.
Η τελική του επίσης για λόγους διατήρησης της υψηλής αυτονομίας περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα ενώ για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση το νέο Mokka χρειάζεται μόλις 9 δευτερόλεπτα.
Όσον αφορά τη φόρτιση, μόλις 30 λεπτά χρειάζονται για το 80% σε ταχυφορτιστή, ενώ σε Wallbox 11,0 kWh φορτίζει πλήρως σε 5 ώρες και 15 λεπτά.
Μεγάλη αυτονομία
Στην σύντομη επαφή που είχαμε με το Opel Mokka-e το πρώτο πράγμα που μας εντυπωσίασε ήταν η υψηλή αυτονομία του αυτοκινήτου που διατηρούνταν ακόμη και αν πιέζαμε το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα αρκετές φορές.
Δηλαδή ξεκινώντας την οδήγησή μας με τις μπαταρίες να είναι πλήρως φορτισμένες αντιληφθήκαμε ότι έχοντας διανύσει αρκετά χιλιόμετρα και μάλιστα με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport η αυτονομία μειώθηκε σε ποσοστό μόλις 3%!
Σε άλλα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά μοντέλα η αυτονομία με τέτοια οδήγηση θα είχε μειωθεί σε ποσοστό άνω του 30%…
Ο ηλεκτροκινητήρας σε εντυπωσιάζει επίσης από τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που μπορείς να επιλέξεις και πραγματικά μετατρέπεται σε ένα οικονομικό αυτοκίνητο στο πρόγραμμα Eco με μειωμένες επιδόσεις, πιο «ζωντανό» στο πρόγραμμα Normal και βέβαια πολύ ζωηρό στο πρόγραμμα Sport.
Η Opel αναφέρει πως το Mokka e καταναλώνει 18,0-17,4 kWh/100 km και το αυτοκίνητο απέδειξε ότι μπορεί να επιτύχει αυτές τις καταναλώσεις έχοντας ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Eco και χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας οπότε η αυτονομία των 324 χιλιομέτρων είναι απόλυτα εφικτή.
Τέλος, για να αποκτήσει κανείς το Opel Mokka-e θα χρειαστεί να δαπανήσει 34.600 ευρώ αλλά προφανώς και θα συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά οπότε και θα μειωθεί περαιτέρω η αξία απόκτησής του ενώ θα πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι η μπαταρία συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km.
Tο όφελος που προκύπτει από το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», προβλέπει μειώσεις επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων ύψους 20% όταν η τελευταία δεν υπερβαίνει τα 30.000 ευρώ και 15% για οχήματα μηδενικών εκπομπών με ΛΤΠΦ από 30.001 έως 40.000 ευρώ.