Ο συναρπαστικός αγώνας της Ίμολα που είχε σα χορηγό ονόματος την Pirelli διακόπηκε με κόκκινη σημαία μετά από ατύχημα στον 34ο γύρο, ώστε να καθαριστεί η πίστα, από τα συντρίμμια. Η κόκκινη σημαία επέτρεψε στις ομάδες να κάνουν παρεμβάσεις στα μονοθέσια και να αλλάξουν ελαστικά. Έτσι είχαμε σα δεύτερο μέρος αγώνα, ένα σπριντ 29 γύρων.
Η βροχή πριν από την εκκίνηση του αγώνα είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν όλα τα μονοθέσια να εκκινήσουν με ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green. Μόνο τέσσερα εκκίνησαν με ελαστικά βροχής Cinturato Blue. Πριν από τη διακοπή του αγώνα, εμφανίστηκε δυο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας, ενόσω η πίστα στέγνωνε. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας, όλοι οι αγωνιζόμενοι, έβαλαν slick ελαστικά. Όλοι από τη στιγμή που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν slick επέλεξαν την P Zero κίτρινη μέση γόμα, εκτός από τη Haas, που έβαλε την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα.
Ο Verstappen πήρε το προβάδισμα στην πρώτη στροφή από τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton, που εκκινούσε πρώτος. Διατήρησε το προβάδισμα μέχρι τη διακοπή του αγώνα καθώς άλλαξε σε μέση γόμα πριν το Hamilton. Στην επανεκκίνηση με μέση γόμα παρέμεινε μπροστά και διατήρησε το πλεονέκτημα ως το τέλος του αγώνα.
Ο Hamilton τερμάτισε δεύτερος μετά από φανταστική προσπάθεια να επανακάμψει. Προς στιγμήν, είχε βρεθεί ένα γύρο πίσω, πριν τη διακοπή του αγώνα, γιατί βγήκε εκτός πίστας. Μάλιστα πήρε και τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Ο οδηγός της McLaren, Lando Norris ήταν τρίτος, χρησιμοποίησε τη κόκκινη μαλακή γόμα P Zero στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.
Ο συνδυασμός βροχής, αυτοκινήτων ασφαλείας και κόκκινης σημαίας, επηρέασαν τη στρατηγική, ουσιαστικά ήταν μια προσπάθεια σωστής αντίδρασης στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν παρόμοια τακτική πάντως: Έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green (πράσινα) στην αρχή και άλλαξαν λίγο πριν την διακοπή του αγώνα (κόκκινη σημαία) σε slick μέσης γόμας P Zero Yellow (κίτρινα) τα οποία διατήρησαν ως το τέλος.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C2: Δε χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα καθώς έκανε κρύο. Η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 13 βαθμούς Κελσίου και η θερμοκρασία οδοστρώματος στους 18 βαθμούς Κελσίου, συνθήκες που δεν αναδεικνύουν τα δυνατά σημεία αυτής της γόμας.
MEΣΗ C3: Ήταν το βασικό ελαστικό του αγώνα, το χρησιμοποίησε η πλειοψηφία των οδηγών αλλάζοντας από τα ενδιάμεσα σε μέση γόμα με στόχο να τερματίσουν μ’ αυτό το σετ. Τη μέση γόμα χρησιμοποίησε ο Verstappen για να κερδίσει τον αγώνα, ενώ ο Hamilton με αυτή σημείωσε τον ταχύτερο γύρο. Αμφότεροι την χρησιμοποίησαν περισσότερους από 30 γύρους.
ΜΑΛΑΚΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε από τέσσερις οδηγούς στην πρώτη δεκάδα κατά την επανεκκίνηση. Ανάμεσά τους οι δυο οδηγοί της McLaren που διαχειρίστηκαν πολύ καλά τη διάρκεια ζωής της γόμας. Άντεξε μέχρι το τέλος με το Norris να συμπληρώνει 29 γύρους στο φινάλε του αγώνα και να τερματίζει στο βάθρο.
ΕΝΔΙΑΜΕΣΑ: Επιλέχθηκαν από την πλειοψηφία των οδηγών στην αρχή του αγώνα. Προσαρμόστηκαν καλά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες ώσπου να στεγνώσει η πίστα αρκετά, για slick. Κάποιοι οδηγοί συμπλήρωσαν 28 γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά.
ΒΡΟΧΙΝΑ: Μόνο τέσσερις οδηγοί τα επέλεξαν στην εκκίνηση, ανάμεσά τους ο οδηγός της AlphaTauri, Pierre Gasly. Ο Γάλλος τα κράτησε περισσότερο από τους άλλους οδηγούς (14 γύρους) προτού βάλει ενδιάμεσα ελαστικά.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Είχαμε διακοπή με κόκκινη σημαία, ο αγώνας χωρίστηκε σε δυο μέρη, μετά από το ατύχημα που κατέδειξε τη δυσκολία της Ίμολα. Τα πράγματα έγιναν πιο περίπλοκα και αβέβαια λόγω των καιρικών συνθηκών. Καθώς δεν είχαν δοκιμαστεί τα ενδιάμεσα ή τα βρόχινα ελαστικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου οι ομάδες ψάχνονταν για τα καθοριστικά σημεία όπου ήταν δυνατή η μετάβαση από τον ένα τύπο ελαστικού στον άλλο. Καθώς στέγνωνε η αγωνιστική γραμμή ο Verstappen και η Red Bull επέλεξαν την ιδανική στιγμή για να αλλάξουν ελαστικά πριν μπει στα πιτ, ο Lewis Hamilton, έτσι διατηρήθηκαν εμπρός του. Στην επανεκκίνηση του αγώνα μετά την κόκκινη σημαία οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα η οποία έδειξε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και στη διάρκεια, στο σχετικά μεγάλο, στεγνό μέρος του αγώνα. Παραταύτα κάποιοι πρωταγωνιστές, ανάμεσά τους και ο Norris που ανέβηκε στο βάθρο έβαλαν τη μαλακή γόμα στην επανεκκίνηση. Αυτή επίσης είχε δυνατή απόδοση στο τελευταίο μέρος μέχρι τον τερματισμό, ενός αξέχαστου αγώνα στον οποίο είχαμε την τιμή να είμαστε χορηγοί ονόματος”.