Ο Toshihiro Mibe, President & Representative Director, Honda Motor Co., Ltd. έκανε ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις στο πλαίσιο της εναρκτήριας συνέντευξης τύπου τόσο για την μελλοντική κινητικότητα όσο για το τι θέλει να πετύχει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι η Honda θα αυξήσει την αναλογία πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCVs) στις συνολικές πωλήσεις της σε όλες τις μεγάλες αγορές ηλεκτροκίνησης στο 40% μέχρι το 2030, στο 80% μέχρι το 2035, και στο 100% σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040.
Ειδικότερα ο κ. Toshihiro Mibe τόνισε ότι: «Η Honda είναι μία εταιρεία κινητικότητας με ευρεία γκάμα προϊόντων, τα οποία συνολικά την αναδεικνύουν στον παγκοσμίως μεγαλύτερο κατασκευαστή μονάδων ισχύος. Από τότε που ιδρύθηκε και μέσω της ευρείας ποικιλίας μονάδων ισχύος, η Honda ανέκαθεν συνέβαλε στην πρόοδο της κινητικότητας και της καθημερινότητας των ανθρώπων, παρέχοντάς την απαραίτητη “δύναμη” για δράση. Με το να γινόμαστε η κινητήρια “δύναμη” για όσους επιδιώκουν να πετυχαίνουν πράγματα μέσα από δικές τους πρωτοβουλίες, συμπεριλαμβανομένων και όσων επιχειρούν να επιφέρουν αλλαγές στην κοινωνία μας και άλλων που αγωνίζονται να βελτιώσουν τις συνθήκες της καθημερινότητας, βοηθάμε τους ανθρώπους να επεκτείνουν τις δυνατότητές τους.
Τι θέλει να πετύχει η Honda
«Η Honda θα εργαστεί διεξοδικά προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις σε θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας. Συγχρόνως, για το μέλλον, η Honda θα αγωνιστεί να οδηγήσει τις εξελίξεις που θα συντελεστούν στους τομείς της κινητικότητας, των μονάδων ισχύος, της ενέργειας και της ρομποτικής. Επιπλέον, προκειμένου να έχουμε μία σταθερή βάση κατά την επιδίωξη των στόχων μας για το περιβάλλον και την ασφάλεια, θα παραμείνουμε προσηλωμένοι στο στόχο της “σταθεροποίησης των υφιστάμενων δραστηριοτήτων μας”.
Τρεις πρωτοβουλίες για την επίτευξη “μηδενικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων”
«Η Honda θα επιδιώξει την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα για όλα τα προϊόντα και τις εταιρικές δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται μέχρι το 2050. Στοχεύοντας στις “μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις” όχι μόνο για τα προϊόντα αυτά καθαυτά αλλά και για ολόκληρο τον προϊοντικό κύκλο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών δραστηριοτήτων, η Honda θα επικεντρωθεί στους παρακάτω τομείς ως τους “τρεις πυλώνες” των πρωτοβουλιών μας:
– Ανθρακική ουδετερότητα
– Καθαρή ενέργεια
– Ανακύκλωση πόρων
・ Πέραν του εξηλεκτρισμού των μοτοσυκλετών και των αυτοκινήτων μας, θα επεκτείνουμε τη γκάμα εξηλεκτρισμένων προϊόντων με την ανταλλάξιμη μπαταρία Honda Mobile Power Pack και θα διευρύνουμε την χρήση ανανεώσιμης ενέργειας ενεργοποιώντας έξυπνες λειτουργίες ισχύος συνδεδεμένες με τις υποδομές.
・ Για την περαιτέρω επέκταση της χρήσης ανανεώσιμης ενέργειας, θα προωθήσουμε ενεργά την αξιοποίηση του υδρογόνου. Θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε την «πολλαπλή διαδρομή ενέργειας», μία φιλοσοφία χρήσης πολλαπλών πηγών ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων καυσίμων ουδέτερων ως προς τον άνθρακα, που θα είναι αποδοτικά σε όλους τους τομείς, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου ο εξηλεκτρισμός παρουσιάζει δυσκολίες όπως ο τομέας αεροσκαφών.
・ Επιστρατεύοντας πιο αποδοτικούς τρόπους για την επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση των μπαταριών, η Honda πραγματοποιεί έρευνα για την ανακύκλωση των υλικών και θα επιχειρήσει να κατασκευάσει προϊόντα από 100% βιώσιμα υλικά.
・ Θα συνεχίσουμε να προωθούμε τη φιλοσοφία “Honda eMaaS” μέσω της οποίας η Honda θα συμβάλλει στην “ελευθερία της κινητικότητας” και στην “εκτεταμένη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας” συνδέοντας τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και τις καθημερινές ζωές των πελατών μέσω υπηρεσιών κινητικότητας και ενέργειας. Παράλληλα με την εφαρμογή του Honda eMaaS θα επικεντρωθούμε στις εξής βασικούς τομείς:
– Επέκταση της χρήσης των Mobile Power Packs
– Χρήση μπαταριών μεγάλης χωρητικότητας σε ηλεκτροκίνητα οχήματα
– Εφαρμογή και υλοποίηση συστημάτων κυψελών καυσίμου.»
Εξηλεκτρισμός οχημάτων
«Για να πετύχει τον στόχο ουδετερότητας άνθρακα σε βάση “tank-to-wheel”, που αποτελεί το όνειρο κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων, η Honda θα προσπαθήσει να αυξήσει την αναλογία πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCVs) στις συνολικές πωλήσεις της σε όλες τις μεγάλες αγορές ηλεκτροκίνησης στο 40% μέχρι το 2030, στο 80% μέχρι το 2035, και στο 100% σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2040. Αυτοί είναι δύσκολοι στόχοι και για να τους πετύχουμε, πρέπει να συνταχθούμε σε μία συλλογική προσπάθεια σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα μας. Ωστόσο, αποφασίσαμε να θέσουμε υψηλούς στόχους, ώστε όλοι μας να μοιραστούμε το όραμα που προσπαθούμε να πετύχουμε και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις για την εκπλήρωσή τους.
Β. Αμερική
・ Στη Β. Αμερική, θα επιδιώξουμε μία αναλογία πωλήσεων EV/FCV 40% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040. Αξιοποιώντας τη συμμαχία με την GM ως στρατηγικό εταίρο μας, θα επιδιώξουμε τον εξηλεκτρισμό στη Β. Αμερική αποδοτικά, αξιοποιώντας συγχρόνως τα αντίστοιχα πλεονεκτήματα και των δύο εταιρειών
・ Η Honda και η GM εξελίσσουν από κοινού δύο μεγάλα μοντέλα EV που θα χρησιμοποιούν τις μπαταρίες Ultium της GM, και σχεδιάζουμε να παρουσιάσουμε αυτά τα μοντέλα στην αγορά της Β. Αμερικής ως οχήματα Μ.Υ. 2024, το ένα για τη μάρκα Honda και το άλλο για την Acura.
・ Ξεκινώντας από τα μέσα της δεκαετίας του 2020, η Honda θα παρουσιάσει μία σειρά νέων μοντέλων EV που υιοθετούν την e:Architecture, μία εντελώς νέα πλατφόρμα EV της Honda. Αυτά τα EV μοντέλα θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά στην αγορά της Β. Αμερικής, και μετά σε άλλες περιοχές του κόσμου.
Κίνα
・ Στην Κίνα θα επιδιώξουμε αναλογία πωλήσεων EV/FCV 40% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040.
・ Στην Κίνα, παρουσιάζουμε μοντέλα EV κάνοντας συγχρόνως χρήση τοπικών πόρων, και θα επιταχύνουμε περαιτέρω αυτή τη στρατηγική από τώρα και στο εξής. Θα παρουσιάσουμε 10 EV μοντέλα Honda μέσα σε πέντε χρόνια. Το πρώτο από τα 10, ένα μοντέλο μαζικής παραγωγής βασισμένο στο Honda SUV e:prototype προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του 2022.
・ Θα επιδιώξουμε περαιτέρω τη χρήση τοπικών πόρων, μεταξύ άλλων ενισχύοντας τη συνεργασία μας με την CATL για την προμήθεια μπαταριών που είναι βασικά εξαρτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ιαπωνία
・ Στην Ιαπωνία, θα επιδιώξουμε αναλογία πωλήσεων EV/FCV 20% μέχρι το 2030, 80% μέχρι το 2035 και 100% μέχρι το 2040. Επίσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων, θα επιδιώξουμε να εξηλεκτρίσουμε το 100% των οχημάτων μας που πωλούνται στην Ιαπωνία μέχρι το 2030.
・ Μετά την πρώτη παρουσίαση ενός μοντέλου EV στην κατηγορία K-car το 2024, θα συνεχίσουμε τον εξηλεκτρισμό των μικρών μοντέλων μας με υβριδικά και EVs.
・ Για την προμήθεια μπαταριών, θα επιδιώξουμε να υλοποιήσουμε τη φιλοσοφία “τοπική παραγωγή & τοπική προμήθεια” στην Ιαπωνία, που επίσης θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη των εγχώριων βιομηχανιών.
・ Στον τομέα υπηρεσιών κινητικότητας (MaaS), στοχεύουμε να φέρουμε στην Ιαπωνική αγορά περί τα μέσα της δεκαετίας του 2020 το Cruise Origin – ένα ηλεκτρικό αυτόνομο όχημα που εξελίσσει η Honda αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με την GM και την Cruise. Για το σκοπό αυτό, θα ξεκινήσουμε τη φάση δοκιμών στην Ιαπωνία από φέτος.
Για να εξασφαλίσουμε την υψηλή ανταγωνιστικότητα των μελλοντικών EVs, η Honda πραγματοποιεί ανεξάρτητη έρευνα πάνω στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (all-solid-state) ως η επόμενη γενιά μπαταριών που θα πετυχαίνει υψηλή χωρητικότητα με χαμηλό κόστος. Θα προχωρήσουμε στην επαλήθευση της τεχνολογίας παραγωγής χρησιμοποιώντας μία δοκιμαστική γραμμή, ξεκινώντας από το τρέχον οικονομικό έτος. Θα αρχίσουμε να επιταχύνουμε την έρευνα με σκοπό οι all-solid-state μπαταρίες να είναι διαθέσιμες για τα νέα μοντέλα μας που θα παρουσιαστούν από τη μέση της δεκαετίας του 2020.
Η Honda έχει γράψει ιστορία στη δημιουργία “creative movers” για τους Ιάπωνες πελάτες, δηλαδή προϊόντων όπως τα Odyssey και StepWGN που βελτιώνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Κάτι ανάλογο θα ισχύσει και στον κόσμο των EVs.
Συνδυάζοντας ψηφιακές τεχνολογίες με τα υφιστάμενα πλεονεκτήματα της Honda, όπως μοναδική δημιουργικότητα και αυθεντικά σχέδια, θα συνεχίσουμε να προσθέτουμε μοναδική αξία που μόνον η Honda μπορεί να προσφέρει στα EVs μας.»
Εξηλεκτρισμός μοτοσυκλετών
«Η Honda θα επιδιώξει να ηγηθεί της βιομηχανίας μοτοσυκλετών στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της, με μία τακτική που θα περιλαμβάνει όχι μόνο τον εξηλεκτρισμό, αλλά και τη βελτίωση της κατανάλωσης των βενζινοκινητήρων, τη χρήση βιοκαυσίμων και άλλες στρατηγικές.
・ ‘Κλειδί’ για τον επιτυχημένο εξηλεκτρισμό των μοτοσυκλετών είναι η αναθεώρηση της μπαταρίας, η οποία παραμένει ακριβό εξάρτημα ανεξάρτητα από τη μοτοσυκλέτα. Σε ανεπτυγμένες χώρες, όπου η ηλεκτροκίνηση γνωρίζει ισχυρή ζήτηση από την κοινωνία, θα επιδιώξουμε τον εξηλεκτρισμό χρησιμοποιώντας το Mobile Power Pack, απευθυνόμενοι στους B-to-B (business-to-business) και B-to-G (business-to-national/local governments) πελάτες μας.
・ Για ιδιώτες πελάτες, πρέπει όχι μόνο να αυξήσουμε την προϊοντική γκάμα μας, αλλά και να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο αριθμό διαθέσιμων σταθμών εναλλάξιμων μπαταριών και να διασφαλίσουμε την άνεση για τους χρήστες, καθιστώντας τους συμβατούς με EV άλλων κατασκευαστών. Για το σκοπό αυτό, η Honda ίδρυσε μία κοινοπραξία με άλλους κατασκευαστές μοτοσυκλετών (OEMs) στην Ιαπωνία και την Ευρώπη αντίστοιχα, με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογικών προτύπων για τις εναλλάξιμες μπαταρίες. Όραμα της Honda είναι να επεκτείνει τις εφαρμογές του Mobile Power Pack πέραν των μοτοσυκλετών, σε προϊόντα ισχύος και προϊόντα micro-mobility. Με αυτό το όραμα, έχουμε ξεκινήσει δοκιμές στην Ινδία χρησιμοποιώντας τρίκυκλα ποδήλατα–ταξί.
・ Για να ικανοποιήσουμε τι διαφορετικές ανάγκες των πελατών, πέραν της προγραμματισμένης για φέτος παρουσίασης των GYRO e: και GYRO CANOPY e: στον τομέα μοτοσυκλετών επαγγελματικής χρήσης, πρόκειται να παρουσιάσουμε τρία νέα μοντέλα EV προσωπικής χρήσης, σε κατηγορίες με κινητήρες κάτω των 50cc και κάτω των 125cc, μέχρι το 2024. Επίσης, θα παρουσιάσουμε νέα προϊόντα και στην κατηγορία “FUN”.»
Κυψέλη Καυσίμου
«Η δημοτικότητα του υδρογόνου ως ανανεώσιμης πηγής ενέργειας αναμένεται να αυξηθεί. Η Honda έχει μακρά ιστορία στην έρευνα, εξέλιξη και εμπορευματοποίηση τεχνολογιών FC. Συνεχίζοντας τη συνεργασία με τη GM, η Honda θα επιδιώξει να μειώσει τα κόστη και να υλοποιήσει μία “κοινωνία υδρογόνου” επεκτείνοντας τη γκάμα των FCVs και συγχρόνως χρησιμοποιώντας συστήματα FC για μεγάλο εύρος εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματικών trucks και στατικών και φορητών μονάδων ισχύος.»
Πρωτοβουλίες ασφάλειας
«Στόχος της Honda θα είναι τα μηδενικά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με εμπλοκή μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων Honda σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. Η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουμε για την επίτευξη του στόχου είναι ο τρόπος εξάλειψης των θανατηφόρων ατυχημάτων με μοτοσυκλέτες, κυρίως σε αναδυόμενες χώρες. Ως μία εταιρεία που εμπορεύεται αυτοκίνητα κα μοτοσικλέτες, θα συνεχίσουμε την εντατική μας έρευνα σε τεχνολογίες ασφάλειας που επιτρέπουν την ασφαλή συνύπαρξή τους και ανοίγουν το δρόμο για μια κοινωνία χωρίς ατυχήματα μέσω εξοπλισμού και λογισμικού.
・ Επειδή σε πολλά θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα με μοτοσυκλέτες εμπλέκονται αυτοκίνητα, θα επιδιώξουμε την ενσωμάτωση του προηγμένου μας συστήματος υποστήριξης οδηγού προς όλες τις κατευθύνσεις ADAS (Advanced Driver–Assistance System) σε όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που θα παρουσιάσουμε σε ανεπτυγμένες χώρες μέχρι το 2030.
・ Αξιοποιώντας την γνώση και την τεχνογνωσία που έχουμε αποκομίσει από την έρευνα και εξέλιξη των τεχνολογιών αυτοματοποιημένης οδήγησης Επιπέδου 3, θα βελτιώσουμε περαιτέρω την ευφυία του ADAS, το οποίο αυξάνει το ποσοστό μοτίβων συγκρούσεων που καλύπτονται από το ADAS μας.
・ Ειδικότερα σε αναδυόμενες χώρες, μπορούν να αποφευχθούν πολλές από τις συγκρούσεις μέσω εκπαιδευτικών σεμιναρίων οδικής ασφάλειας και προσεγγίζοντας το θέμα από την πλευρά των υποδομών και των κυβερνητικών πολιτικών. Ως εκ τούτου, η Honda θα επικεντρωθεί και σε τέτοιους τομείς, μεταξύ των οποίων η ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και των σχέσεων με την κυβέρνηση και τη βιομηχανία μέσω δράσεων.»
Πρωτοβουλίες Έρευνας & Ανάπτυξης
«Για να μπορέσει η Honda να συνεχίσει με επιτυχημένες πρωτοβουλίες που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και την ασφάλεια, είναι απαραίτητο για όλους εμάς να επενδύσουμε δυναμικά στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης (R&D). Επομένως, ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις των εσόδων μας από τις πωλήσεις, η Honda θα επενδύσει συνολικά περίπου 5 τρις yen ως δαπάνες R&D τα επόμενα έξι χρόνια.
Στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος και της τεχνογνωσίας που απαιτούνται για την περαιτέρω ανάπτυξη των απαραίτητων ψηφιακών τεχνολογιών, θα λάβουμε τα απαιτούμενα μέτρα, όπως η σύναψη συμμαχιών, το ταχύτερο δυνατόν. Επιπλέον, θα λάβουμε επίσης ενεργά μέτρα για το ‘χτίσιμο’ μιας ισχυρής αξιακής αλυσίδας εξηλεκτρισμού.»
Προετοιμασίες για το μέλλον
«Πιστεύω ότι τα “μοναδικά χαρακτηριστικά της Honda” απεικονίζονται στην “αξία η οποία προκύπτει από το γεγονός ότι ενδιαφερόμαστε για την ουσία των πραγμάτων” και την “αυθεντικότητα”. Η Honda είναι μία εταιρεία με μία ομάδα ατόμων που έχουν πάθος με την αυθεντικότητα. Δίνουμε αξία στα όνειρα των ανθρώπων και συνεχίζουμε να επιδιώκουμε φιλόδοξους στόχους. Στο πλαίσιο αυτό, θέλουμε να είμαστε μία εταιρεία η οποία θα επιδιώκει πάντα την ουσία και την αυθεντικότητα.
Ήδη από πέρυσι, το τμήμα Honda R&D ασχολείται με την έρευνα προηγμένων τεχνολογιών καθώς διερευνούμε τεχνολογίες αιχμής για το περιβάλλον και την ασφάλεια. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία μιας κοινωνίας με μηδενικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μηδενικές συγκρούσεις. Επίσης, προοδεύουμε και με την έρευνα τεχνολογιών που θα επεκτείνουν την κινητικότητα στη λεγόμενη ‘3η και 4η’ διάσταση, δηλαδή στον ουρανό, τον ωκεανό, το διάστημα και την ρομποτική.
Θα ενισχύσουμε την αρχική μας τεχνολογική έρευνα διασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή πόρων στο τομέα των προηγμένων και καινοτόμων τεχνολογιών.
Επιπλέον, για να δημιουργήσουμε και να προσφέρουμε νέα αξία για τους πελάτες μας, έχουμε ξεκινήσει το “New Business Creation Program” όπου τα όνειρα και οι ιδέες των συνεργατών της Honda γίνονται σημείο εκκίνησης για κάθε project.
Εκείνο που εύχομαι είναι να ακούω τους ανθρώπους να λένε: «Είμαστε χαρούμενοι που υπάρχει η Honda» ή «Η Honda σίγουρα θα το καταφέρει.» Η Honda θέλει να συνεχίσει να είναι μία εταιρεία που οι άνθρωποι επιθυμούν να υπάρχει. Αυτό ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε.
Για το σκοπό αυτό, θα ιδρύσουμε μία δομή ανθεκτική στις αλλαγές του επιχειρηματικού μας περιβάλλοντος που θα υποστηρίζει άμεσα σχέδια δράσης μεγάλης κλίμακας. Θα εξακολουθήσουμε να λειτουργούμε δυναμικά, ενώ πάντα θα θέτουμε στον εαυτό μας την ερώτηση, τι σημαίνει να διατηρούμε τα μοναδικά χαρακτηριστικά Honda, δηλαδή να επιδιώκουμε την ουσία και την αυθεντικότητα.»