Ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε μια περίοδο άνευ προηγουμένου αλλαγής σε κάθε χώρα που ερεύνησαν τα στελέχη της OC&C Strategy Consultants, αλλά η στάση των χωρών ποικίλλει έναντι της κινητικότητας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των online πωλήσεων, των αυτόνομα κινούμενων οχημάτων αλλά και των συνδρομητικών υπηρεσιών. Στην έρευνα της OC&C Strategy Consultants αποδεικνύεται ποιες χώρες υιοθετούν τις αλλαγές και ποιες παραμένουν κολλημένες σε έναν περισσότερο παραδοσιακό κόσμο.
Πάντως σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας πάνω από το 80% των οδηγών σε κάθε χώρα εξακολουθούν να βλέπουν το αυτοκίνητο ως απαραίτητο μέσο μετακίνησης, και για την πλειοψηφία η οδήγηση είναι μια δραστηριότητα που απολαμβάνουν, ενώ μόλις το 5% των οδηγών οδηγούν μόνο επειδή «πρέπει».
Σε κάθε περίπτωση, ο κορωνοϊός βοήθησε στην ενίσχυση της σημασίας του αυτοκινήτου, αν και τα χιλιόμετρα έχουν μειωθεί:
-Το 40% των οδηγών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία δήλωσαν ότι ο κορωνοϊός αύξησε την πεποίθησή τους ότι πλέον είναι ζωτικής σημασίας το να έχουν δικό τους αυτοκίνητο.
-Το 53% των μη οδηγών δήλωσε ότι σίγουρα θα αγοράσει ένα αυτοκίνητο στο μέλλον, έναντι 38% το 2019, καταγράφοντας αύξηση 15%.
Η ισχυρή ζήτηση για οχήματα θα συμβάλει στην ενίσχυση της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και θα οδηγήσει την τάση στην μετάCOVID εποχή, αναφέρει η έρευνα.
Επίσης το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, είναι η τιμή απόκτησής του.
Από τους καταναλωτές που είναι πιθανό να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα, το 69% δήλωσε ότι δεν θα πληρώσει πάνω από 500 δολ. επιπλέον σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, σύμφωνα με το σενάριο που δεν υπάρχει κρατική επιδότηση.
Να σημειωθεί ότι, στην έρευνα η οποία διεξήχθη το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου έλαβαν μέρος πάνω από 7.500 καταναλωτές από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Κίνα, Ιταλία, Γερμανία και Γαλλία.
Κίνα
Οι Κινέζοι οδηγοί συνεχίζουν να ηγούνται του κόσμου στην προθυμία τους να υιοθετήσουν νέες λύσεις– είτε πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οχήματα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης ή άλλες λύσεις κινητικότητας. Περίπου το 38% των Κινέζων οδηγών αναφέρουν ότι θα θεωρούσαν εφικτή την μετακίνησή τους χρησιμοποιώντας την υπηρεσία car sharing από το να κατέχουν δικό τους αυτοκίνητο.
Βρετανία
Το Ηνωμένο Βασίλειο αναρριχήθηκε πολλές θέσεις φέτος στον πίνακα των χωρών που θέλουν να αλλάξουν τους τρόπους μετακίνησης των πολιτών λόγω της ταχείας αλλαγής της στάσης των καταναλωτών έναντι του online εμπορίου αλλά και την ανταπόκριση των οδηγών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι ανοιχτή σε μια αγορά “κλικ και παραλαβή” και μάλιστα το 26% των καταναλωτών δηλώνει χαρούμενο που αγόρασε online το αυτοκίνητό του. Αυτό ισχύει για νέα και μεταχειρισμένα οχήματα, και αντικατοπτρίζεται στις εκατοντάδες νέες εταιρείες εντοπίστηκαν στην έρευνα και θέλουν να αξιοποιήσουν σχετικά με αυτήν την εξέλιξη, με τις περισσότερες από αυτές να έχουν ιδρυθεί τον τελευταίο χρόνο. Οι οδηγοί του Ηνωμένου Βασιλείου βλέπουν με καλό μάτι το leasing, με το 41% των νέων οδηγών αυτοκινήτων να βλέπουν τη χρονομίσθωση ως ισοδύναμο με την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου.
Γαλλία
Η Γαλλία έχει χάσει τη δεύτερη θέση λόγω της έλλειψης προόδου όσον αφορά τη στάση απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και τη χαμηλή προθυμία των καταναλωτών να εξετάσουμε το online λιανικό εμπόριο έναντι της Βρετανίας, των ΗΠΑ ή της Κίνας.
Οι Γάλλοι οδηγοί συνεχίζουν ηγούνται στην Ευρώπη όσον αφορά στην πιθανότητα απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε ποσοστό 30% αλλά και άλλα κράτη-μέλη την πλησιάζουν με αντίστοιχα ποσοστά.
Επιπλέον, οι Γάλλοι οδηγοί δεν εμπιστεύονται το online εμπόριο για την αγορά αυτοκινήτου και δεν εμφανίζονται ικανοποιημένοι από τα σταθερά πακέτα εξοπλισμού που είναι διαθέσιμα στα νέα αυτοκίνητα. Οι Γάλλοι βρίσκονται στην τέταρτη θέση όσον αφορά στα οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Γερμανία
Το ευρωπαϊκό σπίτι της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει πέσει χαμηλά στην την έρευνας, λόγω δύο παραγόντων. Πρώτον, οι καταναλωτές φαίνεται ότι δεν υιοθετούν τις διαδικτυακές πωλήσεις και τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Μόνο το 15% των Γερμανών καταναλωτών θα ήταν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν μια υπηρεσία «κλικ και παραλαβή» για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο, έναντι 18% των Γάλλων οδηγών και 26% στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Δεύτερον, μόνο το 46% των Γερμανών αυτοκινητιστών θα θεωρούσε πιθανή την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ποσοστό που είναι από τα χαμηλότερα της Ευρώπης ωστόσο από την άλλη μεριά το 35% των καταναλωτών βλέπει θετικά την απόκτηση ενός plug-in Hybrid μοντέλου.
Ιταλία
Η Ιταλία βρέθηκε στην πέμπτη θέση της έρευνας έχοντας κατά μέσο όρο μια συντηρητική άποψη για τις επερχόμενες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ευθυγραμμίζεται ευρέως με τη Γερμανία σχετικά με την πιθανή απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά συγκριτικά με τους Γερμανούς το ποσοστό μετατροπής της σκέψης σε πράξη είναι πολύ χαμηλότερο.
Από την άλλη μεριά οι νέοι που ζουν στις μεγαλοπόλεις, όπως η Ρώμη και το Μιλάνο, συγκαταλέγονται στους καταναλωτές που βλέπουν την μοτοσυκλέτα ως διέξοδο στην κίνηση.
Επίσης οι άνθρωποι των πόλεων παρουσιάζουν ισχυρή χρήση λύσεων κινητικότητας, οχημάτων που κινούνται αυτόνομα αλλά και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αντίθετα οι πολίτες των επαρχιακών και αγροτικών περιοχών προτιμούν τα παραδοσιακά οχήματα βενζίνης και πετρελαίου ή υγραερίου και φυσικού αερίου.
ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ συνεχίζουν να είναι το καταφύγιο των εραστών αυτοκινήτων. Το 90% των οδηγών των ΗΠΑ βλέπουν το αυτοκίνητο ως απαραίτητο, που είναι υψηλότερο από οπουδήποτε αλλού. Οι οδηγοί είναι επίσης οι λιγότερο πιθανό να σκεφτούν να κινηθούν σε μια λύση κινητικότητας, με το 90% να δηλώνει ότι δεν εξετάζουν την υιοθέτηση του car sharing.
Ωστόσο, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ εμφανίζονται πρόθυμοι να εξετάσουν τυχόν τεχνολογικές βελτιώσεις που συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του αυτοκινήτου με το 17% δηλώνει ότι θέλουν να αποκτήσουν όχημα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης αν δεν επηρεάζει την αίσθηση της απόλαυση της οδήγησης.
Περισσότεροι οδηγοί βλέπουν πιθανή την απόκτηση κάποιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ό, τι πριν, αν και οι ΗΠΑ εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με άλλες χώρες καθώς το ποσοστό τους κυμαίνεται σε μόλις 16% έναντι 63% της Κίνας ή 30% της Γαλλίας.
Επίσης ένας στους τρεις καταναλωτές πιστεύουν ότι δεν θα αποκτήσουν ποτέ ηλεκτρικό αυτοκίνητο.