Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε μια στρατηγική νίκη στην Ισπανία, πραγματοποιώντας δυο αλλαγές με τακτική μαλακής/μέσης/μέσης γόμας. Έτσι κατάφερε να περάσει τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, που προσπάθησε να τον κρατήσει πίσω του, με μια αλλαγή, από P Zero κόκκινη μαλακή σε P Zero κίτρινη μέση γόμα.
Από τη στιγμή που τον πέρασε ο Hamilton, ο Verstappen πραγματοποίησε μια δεύτερη αλλαγή, έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Η στρατηγική μαλακής/μέσης/μαλακής γόμας υιοθετήθηκε απ’ όλους όσοι τερμάτισαν από την 2η ως την 8η θέση.
Ο Esteban Ocon, της Alpine που τερμάτισε 9ος είναι ένας από τους δυο οδηγούς που σταμάτησαν μόνο μια φορά: από μαλακή πέρασε στη μέση γόμα. Ο άλλος οδηγός ήταν ο Kimi Raikkonen της Alfa Romeo, που έκανε το αντίθετο, πηγαίνοντας από τη μέση στη μαλακή γόμα.
Οι οδηγοί που ακολούθησαν ίδια στρατηγική με το Hamilton ήταν ο George Russell (Williams) και οι δυο οδηγοί της Haas. Ο Nicholas Latifi με την άλλη Williams ήταν ο μόνος οδηγός που σταμάτησε τρεις φορές.
Η θερμοκρασία ήταν 10 βαθμούς πιο χαμηλή απ’ ότι στις κατατακτήριες δοκιμές. Στο οδόστρωμα ήταν περίπου στους 32 βαθμούς Κελσίου και στον αέρα περίπου στους 26 βαθμούς Κελσίου.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C1: Δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες ευνοούσαν την χρήση των πιο μαλακών διαθέσιμων γομών.
MEΣΗ C2: Ο οδηγός της Alfa Romeo, Kimi Raikkonen ήταν ο μόνος που εκκίνησε στον αγώνα με τη μέση γόμα. Την χρησιμοποίησε για 37 γύρους προτού βάλει τη μαλακή. Ήταν ο μόνος που ακολούθησε αυτή τη στρατηγική. Ο Verstappen χρησιμοποίησε επίσης αυτή τη γόμα για 36 γύρους στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Οι οδηγοί της Alpine συμπλήρωσαν τους περισσότερους γύρους με αυτή τη γόμα (Fernando Alonso 40 γύρους, Esteban Ocon 42 γύρους).
ΜΑΛΑΚΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς στην αρχή του αγώνα εκτός του Raikkonen. Ο Hamilton και ο Charles Leclerc με τη Ferrari συμπλήρωσαν μ’ αυτή τους περισσότερους γύρους στην αρχή, πριν το πρώτο pit stop: 28 γύρους συνολικά.
Formula 3 – Αγώνας
Ο οδηγός της Prema, Dennis Hauger κέρδισε στον αγώνα της Κυριακής, στην F3 – δίνει τους περισσότερους βαθμούς – εκκινώντας από την pole που πήρε την Παρασκευή στις κατατακτήριες δοκιμές. Πίσω του δόθηκε μια αμφίρροπη μάχη μεταξύ του Jack Doohan της Trident και του Matteo Nannini της HWA. Ο γιος του διάσημου αναβάτη μοτοσυκλετών επικράτησε και ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. Σε μια απαιτητική πίστα που ζεσταίνονταν όλο και περισσότερο, το να διαχειριστείς σωστά στη διάρκεια των 22 γύρων, τα P Zero λευκά/σκληρά ελαστικά, ήταν καθοριστικό. Αυτοί που το κατόρθωσαν ανταμείφθηκαν. Κάποιοι άλλοι έχασαν θέσεις, καθώς τα ελαστικά τους έπεσαν πιο γρήγορα σε απόδοση, πλησιάζοντας προς το τέλος του αγώνα.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Ήταν μια έντονη μάχη στρατηγικής, οπότε είναι μάλλον έκπληξη ότι οι τέσσερις πρώτοι τερμάτισαν όπως εκκίνησαν, παρότι είχαμε πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές στα pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα. Οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες στον αγώνα οδήγησαν σε εκτεταμένη χρήση της μαλακής και της μέσης γόμας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σχεδόν όλοι οι οδηγοί να πραγματοποιήσουν δυο αλλαγές. Καθώς οι περισσότεροι μετά το ξεκίνημα του αγώνα έβγαλαν τη μαλακή και έβαλαν τη μέση γόμα, ήταν ευέλικτοι στη στρατηγική τους. Εντούτοις σύντομα έγινε ορατό πως ήταν αναγκαίες οι δυο αλλαγές, λόγω της τραχιάς φύσης του οδοστρώματος και των υψηλών φορτίων της πίστας. Αυτά κατέστησαν καθοριστική την απόδοση της μαλακής γόμας για τον αγώνα, η συνεισφορά της ήταν αξιέπαινη.”