Στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, σε συζήτηση η κ. Ανδριάνα Παππά, Επικεφαλής της VISA στην Ελλάδα, είπε ότι ο κορωνοϊός είχε αναμφίβολα σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομία αλλά και στις δημόσιες μεταφορές. Σημειώθηκαν λιγότερες μετακινήσεις άρα και μείωση των εσόδων, ενώ τόνισε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην ανάκαμψη της οικονομίας.
«Τα αυτοκίνητά ιδιωτικής χρήσης ευθύνονται για το 70% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που οφείλονται στις μεταφορές, και για το 50% της ρύπανσης του αέρα στις πόλεις. Με την αγορά και πληρωμή εισιτηρίων ανέπαφα, θα ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές να προτιμούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς έναντι του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου“. Η χρήση ανέπαφων συναλλαγών στα εισιτήρια, μειώνει τη χρήση χαρτιού, ενώ κάνει τις αγορές εύκολες, γρήγορες και ασφαλείς, είπε η κα. Παππά.
Η VISA παρέχει τεχνογνωσία και λύσεις που βοηθούν ώστε να γίνει γρηγορότερα η μετάβαση στην εποχή των βιώσιμων λύσεων στις μεταφορές. Σε πόλεις που έχει εφαρμοστεί η ανέπαφη αγορά εισιτηρίων έχει παρατηρηθεί μείωση των εκπομπών ρύπων των μέσων μεταφοράς κατά 20%. «Η Αθήνα είναι μια πόλη στην οποία ταιριάζει απόλυτα η λύση της ανέπαφης αγοράς εισιτηρίου με κάρτα, γεγονός που θα βοηθήσει τόσο τους κατοίκους όσο και τους τουρίστες στις μετακινήσεις τους». «Δίνουμε προτεραιότητα στην συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς, Υπουργείο Μεταφορών και ΟΑΣΑ, και σύντομα ίσως είμαστε σε θέση να κάνουμε ανακοινώσεις», είπε κλείνοντας της τοποθέτησή της.
Οι Έλληνες είναι εθισμένοι στα ΙΧ
Ο Γενικός Διευθυντής της Βeat κ. Βασίλης Ντάνιας, είπε ότι η εταιρεία με 10ετή παρουσία στη χώρα μας, είναι ένα πολύ επιτυχημένο μοντέλο start-up που έχει επεκταθεί σε 11 ευρωπαϊκές χώρες. Έχει δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και επενδύσεις στον κλάδο των μεταφορών και έχει σκοπό να βελτιώσει ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες της. «Δυστυχώς οι Έλληνες είναι εθισμένοι στα Ι.Χ., αλλά με σωστά μέτρα περιορισμού, όπως π.χ. οι κυρώσεις για παράνομη στάθμευση, μπορεί να ενισχυθεί η προσπάθεια για μη χρήση Ι.Χ. και να στραφεί ο κόσμος προς τα δημόσια μέσα μεταφορών». Η εταιρία έχει ξεκινήσει μία επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ, για να μετατρέψει τον στόλο της αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητο έως το 2030 και για να δημιουργήσει σταθμούς φόρτισης.
«Βγαίνοντας από την πανδημία, διαπιστώνουμε ότι ο κόσμος προτιμά τα ταξί, που παρέχουν καλύτερα μέτρα προστασίας, οπότε μετά από μία κακή χρονιά είμαστε αισιόδοξοι», συμπλήρωσε ο κ. Δ. Ντάνιας.
Κρίσιμη η μετα-κορωνοϊό εποχή για την Ελλάδα
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της UBER Ελλάδος κα. Σαρίτα Βαρούχ, είπε ότι η ανάκαμψη στην μετά covid-19 εποχή, θα είναι κρίσιμη για την Ελλάδα και ότι «όλοι πρέπει να κάνουμε βήματα προς αυτή την κατεύθυνση». Δήλωσε περήφανη για τις δεσμεύσεις της UBER, σε παγκόσμιο επίπεδο, για μηδενικές εκπομπές στο 100% των διαδρομών με τα οχήματά της έως το 2040. Τόνισε ότι αποτελεί δέσμευση για την εταιρία, το 50% των διαδρομών στην Ευρώπη έως το 2025 να γίνεται με οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Εξέφρασε την πεποίθηση ότι στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη θα ενισχυθεί η παρουσία της UBER και είπε ότι είναι έτοιμη να παρέχει στην χώρα την τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει, από την παρουσία της εταιρείας σε 10.000 πόλεις.
Καταφθάνει μια νέα εποχή στις μεταφορές
O Διευθυντής έρευνας στο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) του ΕΜΠ κ. Άγγελος Αμδίτης, τόνισε ότι «είμαστε στην αυγή μιας νέας εποχής στο χώρο των μεταφορών, όπου έμφαση θα δοθεί στην πράσινη τεχνολογία και τα ανθρωποκεντρικά συστήματα. Η μετάβαση στην πράσινη τεχνολογία και στην κυκλική οικονομία είναι ο πυλώνας για την λύση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής. Ο ΟΑΣΑ είναι αρωγός σε αυτή την πράσινη μετάβαση».
Τέλος συμπλήρωσε ότι συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα είναι απαραίτητες για το «ξεκλείδωμα» των μεγάλων και πολύπλοκων επενδύσεων που απαιτούνται.