Τα πιο μαλακά ελαστικά στην γκάμα Formula 1 της Pirelli, επιλέχθηκαν για πρώτη φορά για το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν: C3 ως P Zero λευκή/σκληρή, C4 ως P Zero κίτρινη/μέση και C5 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αξίζει να τονιστεί πως αυτή η επιλογή είναι ένα βήμα πιο μαλακή από του 2019 (η τελευταία φορά που έγινε ο αγώνας) και ίδια με αυτή που είχαμε στο Μονακό.
Αυτή η επιλογή έγινε για να προσθέσουμε μια ακόμη παράμετρο στη στρατηγική: Την προηγούμενη φορά η σκληρή γόμα δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου κατά τη διάρκεια του αγώνα. Επιλέγοντας πιο μαλακές γόμες, η σκληρή μπαίνει στο παιχνίδι και αυτό θα δώσει μεγαλύτερη ποικιλία στις στρατηγικές.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος στους δρόμους του Μπακού είναι λεία και έχει ελάχιστη τραχύτητα. Έτσι δεν μεταφέρονται μεγάλα ποσά ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Αυτό καθιστά τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας, βέλτιστη επιλογή.
Χαρακτηριστικά πίστας
Οι οδηγοί περιγράφουν το Μπακού ως έναν αγώνα με την πολυπλοκότητα του Μονακό και την ταχύτητα της Μόντσα. Παρότι δεν συμβαίνει ακριβώς αυτό, η οπτική των οδηγών σε προϊδεάζει για τη φύση του ταχύτερου και μεγαλύτερου αγώνα σε δημόσιους δρόμους που υπάρχει στο πρόγραμμα.
Πέρα απ’ αυτό, το Μπακού έχει όλα τα χαρακτηριστικά που περιμένει να βρει κανείς σ’ μια διαδρομή πόλης: Μια γλιστερή επιφάνεια, χωρίς γόμα, που δεν έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και δυο χρόνια, όμως λογικά, γρήγορα θα βελτιωθεί το κράτημά της. Οι μπαριέρες δε συγχωρούν και ένα σημείο στη στροφή 9 είναι ιδιαίτερα στενό: Όλα αυτά αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης αυτοκινήτου ασφαλείας και αυτό με τη σειρά του επηρεάζει τη στρατηγική αγώνα.
Η στρατηγική του νικητή στον τελευταίο αγώνα ήταν αυτή μιας αλλαγής από μαλακή σε μέση γόμα. Την ίδια ακολούθησαν οι τέσσερις πρώτοι. Ο Charles Leclerc που τερμάτισε 5ος με τη Ferrari, έκανε το αντίθετο: Μέση σε μαλακή γόμα (στο τέλος για να πετύχει ταχύτερο γύρο έβαλε ένα ακόμη σετ μαλακής γόμας). Το παράθυρο για να μπεις στα πιτ είναι αρκετά ευρύ, είδαμε μάλιστα κάποια μεγάλη μέρη αγώνα, ειδικά με τη μέση γόμα C3 (στο φετινό αγώνα θα είναι η σκληρή).
To Μπακού έχει το παρατσούκλι «η πόλη των ανέμων» λόγω της συχνότητας και της έντασης των ανέμων. Αυτό προφανώς επηρεάζει την αεροδυναμική ισορροπία σε μια διαδρομή που είναι δύσκολη, όσον αφορά στο σετάρισμα.
Λόγω της μεγάλης ευθείας στο Μπακού, οι ομάδες επιλέγουν χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Αυτό ξεκάθαρα μεταφέρει το επίκεντρο, στην μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά, η οποία παίζει κυρίαρχο ρόλο στις 20 απαιτητικές στροφές.
Formula 2: Τι περιμένουμε
Η Formula 2 επιστρέφει με τον 3ο γύρο στο Μπακού. Εκεί θα χρησιμοποιηθούν για πρώτη φορά ελαστικά 18 ιντσών. Όπως το 2019 έτσι και τώρα έχουν επιλεγεί η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η P Zero μωβ πολύ μαλακή γόμα. Υπάρχει μεγάλη διαφορά απόδοσης ανάμεσά τους και αυτό προσθέτει δυσκολία στη στρατηγική. Θα είναι η πρώτη φορά που θα χρησιμοποιηθεί φέτος στη Formula 2 η μέση γόμα. Οι ομάδες έχουν ήδη αποκτήσει εμπειρία στο Μονακό από την πολύ μαλακή. Η μέση γόμα είναι επανασχεδιασμένη φέτος για να αντιστέκεται στην τοπική υπερθέρμανση λόγω παραμόρφωσης και η διαφορά απόδοσης από τη πολύ μαλακή έχει αυξηθεί λίγο.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Από τη μια μοναδική διαδρομή στην άλλη: Το Μπακού είναι ένα τελείως διαφορετικό τεστ σε σχέση με το Μονακό, όμως η ακρίβεια που απαιτείται για να αποφύγεις τα μπλεξίματα, παραμένει ίδια. Για πρώτη φορά επιλέξαμε τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας για το Αζερμπαϊτζάν, ίδιες με το Μόντε Κάρλο. Ο λόγος που κάναμε αυτή την επιλογή είναι ότι η σκληρή γόμα δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου στον αγώνα του Μπακού το 2019, ενώ η μέση χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα. Αλλάζοντας τη σκληρότητα ελπίζουμε να δούμε και τις τρεις γόμες να παίζουν σημαντικό ρόλο και να έχουμε διαφορετικές στρατηγικές. Στη Formula 2, υπάρχει απόσταση ανάμεσα στις γόμες όπως υπήρχε και στο Μπαχρέιν. Αυτή η διαφορά ανάμεσα στα ελαστικά οδηγεί σε διασκεδαστικό αγώνα και ποικίλες τακτικές σε μια απαιτητική διαδρομή που φημίζεται ως ένα μέρος, όπου όλα μπορεί να συμβούν.”