Μπορεί η κυβέρνηση και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να έχουν δώσει σαφείς εντολές για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης αλλά και της χρήσης καθαρών οχημάτων ωστόσο όπως αποδεικνύεται κάποιοι είτε έχουν ξεχάσει να αλλάξουν τη νομοθεσία είτε δεν θέλουν να βοηθήσουν τους επαγγελματίες για να οδηγηθούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Να υπενθυμίσουμε πως μετά τη δημοσίευση άρθρου από το Newsauto.gr σχετικά με τα ηλεκτρικά Ταξί το κράτος απέδειξε ότι μπορεί να κινηθεί τάχιστα αλλάζοντας τη παλαιά νομοθεσία που δεν προέβλεπε ηλεκτρικό Ταξί με αποτέλεσμα όλα να αποκατασταθούν άμεσα και η αγορά να εκσυγχρονιστεί και βέβαια να επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων για επαγγελματική χρήση.
Τώρα όπως φαίνεται οι νομοθέτες ή κάποιες άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες φαίνεται ότι έχουν ξεχάσει να συμπεριλάβουν τα ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία των οχημάτων που ενοικιάζονται με οδηγό.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το υπουργείο Τουρισμού και ειδικότερα ο ΕΟΤ δεν επιτρέπει την ενοικίαση ηλεκτρικών οχημάτων με οδηγό απαγορεύοντας με αυτό τον τρόπο στους επαγγελματίες του κλάδου να αποκτήσουν κάποιο καθαρό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις των τουριστών.
Μάλιστα σε αιτήματα ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων ο ΕΟΤ απαντά ότι: « Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία δεν προβλέπεται χορήγηση άδειας Ε.Ι.Χ. με οδηγό σε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών που έχετε προσκομίσει σας γνωρίζουμε ότι το όχημα δεν πληροί τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην Κ.υ.α. 15732/2012 (ΦΕΚ 3053/Β), σύμφωνα με την οποία απαιτείται το αυτοκίνητο να κινείται από κινητήρα άνω των 1.500 κ.εκ..»
Βέβαια σύμφωνα με το νόμο 4254/2014 δεν υπάρχει σχέση της άδειας κυκλοφορίας ΕΙΧ με οδηγό με τα κυβικά του αυτοκινήτου αλλά προφανώς οι υπάλληλοι του ΕΟΤ έχουν παραμείνει σε άλλες παλαιότερες εποχές και μάλλον δεν γνωρίζουν ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα και γενικότερα η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και πως σε όλα τα κράτη-μέλη μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα όχι μόνο επιτρέπουν την ενοικίαση ηλεκτρικών van με οδηγό αλλά την επιδοτούν κιόλας ώστε να γίνει ευκολότερη η απόκτηση των καθαρών οχημάτων από τους επαγγελματίες του κλάδου.
Ευελπιστούμε τόσο ο υπουργός Τουρισμού όσο και τα συναρμόδια Υπουργεία να επέμβουν άμεσα και να διορθώσουν τα κακώς κείμενα της νομοθεσίας αλλά των δημοσίων υπηρεσιών ώστε και οι επαγγελματίες του κλάδου να μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικά οχήματα και να μεταφέρουν τους τουρίστες χωρίς να παράγουν εκπομπές CO2…
Λύση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Άμεση ήταν η αντίδραση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά τη δημοσίευση του θέματος από το Newsauto.gr που αφορούσε στην απαγόρευση μίσθωσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου με οδηγό από τον ΕΟΤ εξαιτίας μιας παλαιάς υπουργικής απόφασης.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα ο υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης αναμένεται να δώσει άμεσα λύση στο θέμα ώστε οι επαγγελματίες από τον κλάδο ενοικίασης και χρονομίσθωσης οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους ηλεκτρικά οχήματα να μπορούν να τα ενοικιάσουν με οδηγό καθώς θα καταργηθεί η παλαιά νομοθεσία που προέβλεπε ότι οχήματα με οδηγό μπορούν να ενοικιαστούν αν κινούνται με κινητήρες άνω των 1.500 κ.εκ.
Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η άμεση τακτοποίηση όλων των θεμάτων που έχουν προκύψει με τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων ώστε να μπορούν να προλάβουν την τουριστική περίοδο που έχει ήδη ξεκινήσει δειλά-δειλά και να μην χάσουν πελάτες καθώς ο τουριστικός κλάδος έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία του κορωνοϊού.
Την ίδια στιγμή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απέδειξε ότι στηρίζει και έμπρακτα την ηλεκτροκίνηση αλλάζοντας άμεσα τα κακώς κείμενα στις παλαιές νομοθεσίες που αποτελούν εμπόδιο στην ανάπτυξή της και επίσης να μπορούν οι ξένοι ή οι εγχώριοι τουρίστες να ταξιδεύουν με ηλεκτρικά οχήματα τα οποία δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με βλαβερούς ρύπους.