Τώρα που τα αυτοκίνητα εξελίσσονται ουσιαστικά σε smartphone με τροχούς, δεν είναι περίεργο που η Apple δίχως σκέψη επενδύει στη συγκεκριμένη αγορά. Καταρχήν, έχουμε τη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στους ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι έχουν με διαφορά λιγότερα μηχανικά μέρη. Πλέον, από αυτή την αρχική μετάβαση, μία δεύτερη αλλαγή είναι καθοδόν, αυτή που θέτει ως προαπαιτούμενο ένα μέλλον με αυτό-οδηγούμενα οχήματα, επισημαίνει η Wall Street Journal σε σχετικό της δημοσίευμα.
Για έναν αιώνα, το αυτοκίνητο ήταν ένα σύστημα μηχανικών μερών που λειτουργούσαν σε πλήρη αλληλεξάρτηση: κινητήρας, μετάδοση κίνησης, διαφορικό, φρένα κλπ. Καθώς αυτά τα μηχανικά μέρη εξελίσσονταν, ηλεκτρονικοί αισθητήρες και επεξεργαστές ήρθαν στο προσκήνιο για να τα βοηθήσουν, αλλά η βασική ιδέα άλλαξε ελάχιστα. Το αποτέλεσμα ήταν αυτοκίνητα με δεκάδες ή εκατοντάδες εξειδικευμένα μικροτσίπ τα οποία δεν «μιλούσαν» μεταξύ τους. Τώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες κινούνται προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, με αναβαθμισμένα συστήματα ψυχαγωγίας και συστήματα ελέγχου πορείας, τα αυτοκίνητα χρειάζονται κεντρικούς υπολογιστές για να ελέγχουν όλα αυτά τα πράγματα με αποτέλεσμα οι εταιρείες να προσανατολίζονται πλέον στη λογική γιατί να μην τα χρησιμοποιούμε για να ελέγχουμε τα πάντα;
Σε επίπεδο hardware, αυτό ίσως απλά σημαίνει λιγότερα τσιπ που θα διαχειρίζονται περισσότερες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ωστόσο, η εξέλιξη αυτή επηρεάζει βαθιά το μέλλον των αυτοκινήτων και πως αλλά και ποιες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβιώσουν ή ποιες θα είναι κερδοφόρες.
Κανείς μέσα από την Apple δεν εκφράζει τα ακριβή σχέδια της εταιρείας, αλλά σίγουρα σχεδιάζεται ένας ρόλος για την Apple στη συγκεκριμένη βιομηχανία εδώ και χρόνια. Ξοδεύοντας τεράστια ποσά σε προσλήψεις εκατοντάδων εξειδικευμένων στελεχών, μετά περιορίζοντας το ρόλο τους όταν οι προτεραιότητες αλλάζουν και σχεδόν όσο γρήγορα προσλαμβάνουν άλλους μηχανικούς με παρόμοιες γνώσεις τόσο γρήγορα απολύουν ακόμα περισσότερους μηχανικούς, όλα αυτά για να διαπιστωθεί ένα υπέρτατο όραμα που παραμένει μυστήριο.
Η εταιρεία επίσης πρόσφατα προσέγγισε αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Hyundai, σχετικά με την προοπτική μελλοντικής συνεργασίας, μέχρι που οι συνομιλίες κατέληξαν σε τέλμα. Όλα έγιναν όπως συνηθίζει η Apple, ως συνήθως, πειραματιζόμενη έως του σημείου που «χτυπήσει» σε κάτι που πιστεύει ότι μπορεί να κάνει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο.
Πολλές άλλες τεχνολογικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Intel, Nvidia, Huawei, Baidu, Amazon και Alphabet (μητρική της Google), μπαίνουν στον συνήθως σταθερό, συντηρητικό και σχετικά χαμηλού περιθωρίου κέρδους κόσμο των αυτοκινήτων και των ανταλλακτικών τους. Την ίδια στιγμή, παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι Ford, General Motors, Toyota, Daimler και Volkswagen, μαζί με παραδοσιακούς προμηθευτές όπως οι Bosch, ZF και Magna προσπαθούν να συμπεριφερθούν περισσότερο σαν αυτές τις τεχνολογικές εταιρείες.
Βασικά, όλοι δίνουν έμφαση στο λογισμικό – και προσλαμβάνουν σαν τρελοί για να το κάνουν αυτό. Την περασμένη χρονιά, σχεδόν κάθε σημαντική αυτοκινητοβιομηχανία έβαζε αγγελίες για την πρόσληψη περισσότερων software developers. Η Volkswagen, για παράδειγμα, πρόσφατα ότι θα πρόσθετε 2.000 άτομα στην ομάδα τεχνικής ανάπτυξης, τομέα όπου η εταιρεία ήδη απασχολεί χιλιάδες μηχανικούς λογισμικού.