Δοκιμάζουμε το VW T-Roc Cabriolet με 150 ίππους

Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες σε όλο τον πλανήτη που χαίρεται κανείς να έχει στην κατοχή του ένα cabrio αυτοκίνητο καθώς οι κλιματικές συνθήκες ευνοούν τη χρήση του και οι επιβάτες του ζουν μοναδικές στιγμές μέσα σε αυτό.

Όταν μάλιστα το cabrio μοντέλο αφορά και σε SUV τότε ο ενθουσιασμός είναι ακόμη μεγαλύτερος καθώς δεν υπάρχουν και πολλά μοντέλα σε αυτή τη κατηγορία.

Η VW πήρε το ρίσκο και κατασκεύασε ένα cabrio SUV που δεν είναι άλλο από το T-ROC Cabriolet το οποίο πραγματικά δεν έχει ανταγωνισμό και προσελκύει όσους αναζητούν ένα μοντέλο που συνδυάζει τις αρετές των SUV μοντέλων με τα χαρακτηριστικά των cabrio αυτοκινήτων.

Επίσης το VW T-Roc Cabriolet είναι το μοναδικό SUV στην Ελλάδα που έχει άνετους χώρους για 4 άτομα και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Αυτή η… μοναδικότητα λοιπόν κοστολογείται στα 28.010 ευρώ για την έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα, ενώ με τον 1.5 TSI ACT 150 PS που αφορούσε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η τιμή διαμορφώνεται στα 32.520 ευρώ.

Μοναδικό design

Οι σχεδιαστές της VW κατάφεραν με έναν μοναδικό τρόπο να αλλάξουν εντελώς τον χαρακτήρα του T-ROC σε ένα full cabrio μοντέλο διατηρώντας όμως τα SUV χαρακτηριστικά του γνωστού μοντέλου.

Παράλληλα οι compact διαστάσεις του με τα cabrio αλλά και τα δυναμικά SUV χαρακτηριστικά προσδίδουν ένα μοναδικό αποτέλεσμα που δεν υπάρχει σε άλλο μοντέλο ανταγωνιστικής εταιρείας.

Το νέο T-Roc Cabriolet, όπως και το “κλειστό” μοντέλο, βασίζεται στην MQB πλατφόρμα και έχει μήκος 4,27 μέτρα και 1,81 μέτρα πλάτος.

Ουσιαστικά, στο εμπρός τμήμα δεν αλλάζει απολύτως τίποτα, ωστόσο στο πίσω μέρος κάνει έντονη την παρουσία της η μαλακή οροφή. Τα 3 στρώματά της αναδιπλώνονται και αποθηκεύονται σε ελάχιστο χρόνο (μόνο 9 δευτερόλεπτα) και με τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου έως και 30 χλμ./ώρα. Όταν είναι ανοιχτό, το μαλακό επάνω μέρος διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν η οροφή είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να «μπαλονιάζει» σε υψηλές ταχύτητες.

Αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας: μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Εν τω μεταξύ, οι ειδικές ενισχύσεις στο σώμα του T-Roc Cabriolet αντισταθμίζουν την έλλειψη σταθερής οροφής.

Όμορφο εσωτερικό

Τα cabrio μοντέλα συνήθως παραπέμπουν σε περιορισμένους χώρους για τους επιβάτες. Στην περίπτωση του T-ROC δεν συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο αλλά αντίθετα η καμπίνα του μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 επιβάτες. Αν πάλι ο οδηγός έχει αναδιπλώσει την οροφή τότε ο ουρανός, ο ήλιος ή το φεγγάρι αποτελούν συνοδηγό τους

Εκτός όμως από την ευρύχωρη καμπίνα, ο χώρος αποσκευών των 284 λίτρων είναι επαρκέστατος για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο ο όγκος του πορτμπαγκάζ, αλλά το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας.

Το γνώριμο cockpit εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα και ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί πλαστικά καλής ποιότητας αλλά σκληρά. Τη μοντέρνα εικόνα της καμπίνας συμπληρώνει το ταμπλό και φυσικά ο ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών με το Active Info Display.

Το σύστημα ψυχαγωγίας Discover Media αποτελείται από μια οθόνη αφής 8,5 ιντσών, παρέχοντας το ξεχωριστό σύστημα με τους αισθητήρες προσέγγισης. Ακόμα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iOS και Android. Μάλιστα, εκτιμάται ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Apple CarPlay ενεργοποιείται χωρίς τη χρήση καλωδίου. Για να απογειωθεί η ακουστική εμπειρία υπάρχει προαιρετικά το ηχοσύστημα “beats”, το οποίο περιλαμβάνει 6 ηχεία, ένα subwoofer και έναν 8κάναλο ενισχυτή απόδοσης 300 Watt.

150 ίπποι

Κάτω από το καπό του νέου VW T-ROC Cabriolet της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου απόδοσης 150 ίππων ο οποίος συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Οι μηχανικοί της VW για λόγους οικονομίας έχουν τοποθετήσει ένα σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων ενώ παράλληλα μειώνονται στο ελάχιστο και οι μέσες εκπομπές CO2.

Το αυτόματο κιβώτιο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του και βέβαια διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία για περισσότερο σπορ διαθέσεις και επιδόσεις.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100 χλμ. Στην πράξη όμως το trip computer ανακοίνωνε 7,1 λτ./100 χλμ. με φυσιολογική οδήγηση, ενώ η ροπή των 250 Nm γίνεται αισθητή από χαμηλές rpm (1.500).

Ασφάλεια, άνεση και μοναδική αίσθηση

Το T-ROC Cabriolet αποτελεί όπως προαναφέραμε ένα μοναδικό μοντέλο που διατίθενται στην ελληνική αγορά καθώς μπορεί να προσφέρει μοναδικές εμπειρίες στον οδηγό και τους επιβάτες του.

Αρχικά έχουμε την οδήγηση με κλειστή την οροφή όπου ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από το κλειστό T-ROC με την ασφάλεια και την άνεση να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Όμως μόλις ο οδηγός αποφασίσει να περιορίσει την οροφή στο πίσω μέρος του αμαξώματος τότε η μοναδική αίσθηση που αποκομίζει εκείνος αλλά και οι επιβάτες του T-ROC δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια αλλά μόνο με δυνατά αισθήματα.

Ο ήλιος, το φεγγάρι και ο αέρας αποτελούν συνοδηγούς των επιβατών ανάλογα με τη διάθεσή τους χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας. Μάλιστα ακόμη και όταν κινείται κανείς με το T-ROC σε cabrio εκδοχή η αλλαγή στην αναλογία βάρους δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ οι στρεβλώσεις του αμαξώματος είναι σχεδόν ανύπαρκτες, γεγονός που δεν συμβαίνει στα περισσότερα cabrio μοντέλα.

Όταν ο δρόμος τελειώνει το T-ROC Cabriolet είτε κινείται με ανοικτή είτε με κλειστή την οροφή θα μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του σε ένα χωματόδρομο με την ανάρτηση να φιλτράρει άκρως ικανοποιητικά τα όποια μονοπάτια κινείται το αυτοκίνητο.

Η απόσταση των 156 mm δεν είναι μεγάλη, αλλά αρκετή για να ξεπεράσει μικρά εμπόδια στο διάβα του.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το T-ROC Cabriolet θα κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια και άνεση όταν η οροφή είναι κλειστή και έκπληξη αποτελεί το γεγονός ότι δεν μεταφέρονται θόρυβοι στην καμπίνα επιβατών. Αν πάλι οι επιβάτες θέλουν να κινηθούν με την οροφή στο πίσω μέρος το ανασήκωμα των παραθύρων δεν επιτρέπει τους στροβιλισμούς του αέρα.

Μέσα στην πόλη το T-ROC Cabriolet αποδείχθηκε εύκολο στην οδήγηση και εύχρηστο ενώ το σούρουπο οι βόλτες με την οροφή αναδιπλούμενη είναι μοναδικές.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Δύναμη

Χαρακτήρας

 

ΚΑΤΑ

Τιμή