Απίστευτο και όμως ελληνικό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το γεγονός ότι η Αρχή Διαφάνειας κάλεσε την Beat ώστε να δώσει εξηγήσεις για τις δωρεάν μετακινήσεις των επιβατών με Ταξί από και προς τα εμβολιαστικά Κέντρα αλλά και για όσους δίνουν αίμα! Ναι σωστά διαβάσατε, κάποιοι θεώρησαν ότι με αυτή την κίνηση η online πλατφόρμα δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στα Ταξί και το κατήγγειλαν στην Αρχή Διαφάνειας.
Ειδικότερα σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το κακό ξεκίνησε όταν η Beat αποφάσισε να καλύψει το κόστος μετάβασης αλλά και επιστροφής των εθελοντών αιμοδοτών στα Κέντρα και κορυφώθηκε όταν η ίδια εταιρεία αποφάσισε επίσης να μεταφέρει δωρεάν τους επιβάτες που χρησιμοποιούν την online πλατφόρμα για να μεταβούν σε κάποιο εμβολιαστικό κέντρο αλλά και να τους επιστρέψει στο σπίτι τους.
Ωστόσο οι παραπάνω ενέργειες αποτέλεσαν αφορμή για την έρευνα της Αρχής Διαφάνειας μετά από καταγγελίες συνδικαλιστών σχετικά με ενέργειες κοινωνικής ευθύνης της Beat κατά την περίοδο της κρίσης της πανδημίας, όπως η κάλυψη του κόστους των διαδρομών με ταξί σε πολίτες που πήγαιναν προς εμβολιασμό και δωρητών αίματος που μετέβαιναν σε εμβολιαστικά κέντρα. Οι ενέργειες αυτές στόχευαν στην ευαισθητοποίηση και διευκόλυνση των επιβατών για κρίσιμα θέματα που αφορούν την δημόσια υγεία στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί ταξί πληρώθηκαν κανονικά για τη διαδρομή ενώ η Beat με δικά της έξοδα επέστρεψε το ποσό στους επιβάτες.
Σύμφωνα με επιστολή που έστειλε η Beat στο Υπουργείο Μεταφορών και βρίσκεται στη διάθεση του Newsauto.gr, η εταιρία με αφορμή την προσφυγή των συνδικαλιστών στην Αρχή Διαφάνειας ζητά την προστασία των ψηφιακών διαμεσολαβητών από το νόμο Σπίρτζη (4530). Πιο συγκεκριμένα, τονίζει πως το Άρθρο 12 με το οποίο καλείται να δώσει εξηγήσεις «αντιβαίνει στην ευρωπαϊκή νομοθεσία στην οποία έχει προσφύγει και στο Δίκαιο του Ανταγωνισμού», γεγονός μάλιστα που είχαν επισημάνει στελέχη της σημερινής κυβέρνησης κατά την ψήφιση του το 2018, από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προς όφελος συγκεκριμένου συνδικαλιστή.
Ο νόμος 4530, στο μέτρο που αφορά τις λειτουργίες της Beat, παραμένει ανεδαφικός, είναι αδύνατον να εφαρμοστεί διότι θα εκπέσει στα δικαστήρια, περιέχει αναχρονιστικές διατάξεις, είναι αντιανταγωνιστικός και επιβραδύνει ακόμη και τις προσπάθειες μετάβασης σε μετακινήσεις μηδενικών ρύπων καθώς δεν επιτρέπει στις πλατφόρμες να θέτουν ποιοτικά κριτήρια στα οχήματα. Μόνος του στόχος ήταν να ικανοποιήσει μερίδα των συνδικαλιστών και σύμφωνα με τη Beat είναι αναγκαία μια μεταρρύθμιση του Άρθρου 12 η οποία -αντί να περιορίζει- να αξιοποιεί τα οφέλη των ψηφιακών εφαρμογών, προς όφελος τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των καλών επαγγελματιών του κλάδου.
Επίσης όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν εν μέσω κορωνοϊού όπου εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες που δεν είχαν ιδιωτικό Μέσο Μεταφοράς υπό τον φόβο της πανδημίας δεν μετέβαιναν στα εμβολιαστικά κέντρα με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά από την άλλη μεριά δεν είχαν τα χρήματα να χρησιμοποιήσουν Ταξί οπότε και παρέμεναν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους μη μπορώντας να εμβολιαστούν.
Με την συγκεκριμένη κίνησης της Beat χιλιάδες πολίτες έσπευσαν να εμβολιαστούν με ασφάλεια και χωρίς κανένα κόστος καθώς το ποσό που πλήρωναν για την μεταφορά τους προς το εμβολιαστικό κέντρο αλλά και για την μεταφορά τους προς την οικία τους προστίθενται αμέσως στον προσωπικό τους λογαριασμό οπότε και τα χρήματα ήταν διαθέσιμα για να καταναλωθούν στην επόμενη μετάβασή τους προς οποιοδήποτε προορισμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η εταιρεία Beat κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους έως και 50.000 ευρώ για το κοινωνικό έργο που επιτέλεσε!
Δωρεάν μετακίνηση για τους αιμοδότες
Η πρώτη κοινωνική προσφορά της Beat αφορούσε στους εθελοντές αιμοδότες τους οποίους τα συνεργαζόμενα Ταξί μετέφεραν όσο το δυνατόν πιο άνετα (και δωρεάν!) στο κέντρο αιμοδοσίας της περιοχής τους, απορροφώντας το κόστος μετάβασης κι επιστροφής.
Όπως επισημαίνονταν σε σχετική ανακοίνωση: «Πλέον δε χρειάζεται να πας σε νοσοκομείο για αιμοδοσία! Οι αιμοδοσίες των νοσοκομείων μεταφέρονται σε δημόσιους χώρους σε όλους τους Δήμους, από το Εθνικό Κέντρο Εθελοντικής Αιμοδοσίας, το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΔΥ. Το Bloode, ως αρωγός αυτής της προσπάθειας, έχει αναλάβει την ενημέρωση των πολιτών για την αιμοδοσία κατά την περίοδο της πανδημίας. Το Bloode είναι η πρώτη ψηφιακή κοινότητα εθελοντών αιμοδοτών, και σου δείχνει δρόμο ώστε να δώσεις αίμα σε ένα από αυτά τα σημεία, κοντά σου. Για να μετακινηθείς για αιμοδοσία, φρόντισε να έχεις μαζί σου τη βεβαίωση κίνησης Β1 (μετακίνηση για ιατρικούς λόγους) ή να έχεις στείλει το σχετικό μήνυμα στο 13033. Η ανάγκη για αίμα δε σταματά! Επικοινώνησε με την ομάδα του Bloode, μάθε όλες τις λεπτομέρειες και δώσε κι εσύ αίμα εκτός νοσοκομείων στη διάρκεια της πανδημίας του covid-19.»
Δωρεάν μεταφορά στα εμβολιαστικά κέντρα
Η εταιρεία Beat έχει επίσης ανακοινώσει ότι προσφέρει επιστροφή χρημάτων για διαδρομές προς και από τα μεγάλα εμβολιαστικά κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συμβάλλοντας στην εκστρατεία εμβολιασμού για την πανδημία και στηρίζοντας τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.
Η πρωτοβουλία επιστροφής του κόστους διαδρομής στους χρήστες της που θα καλέσουν ταξί μέσω του Beat App για να μεταβούν στα εμβολιαστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και να επιστρέψουν από αυτά, με πάνω από 5.000 οδηγούς να είναι συνδεδεμένοι στην πλατφόρμα της Beat και να μπορούν να μεταφέρουν τους επιβάτες για εμβολιασμό γρήγορα και αξιόπιστα.
Την παροχή μπορούν να λάβουν όλοι οι χρήστες της Beat εφαρμογής που μεταβαίνουν για εμβολιασμό ανεξαιρέτως, ακόμη κι αν δεν αντιμετωπίζουν κάποιο κινητικό ή άλλο θέμα υγείας.
Η παροχή αφορά επιστροφή της αξίας για δύο διαδρομές προς και από το εμβολιαστικό κέντρο -και έως δέκα ευρώ για κάθε διαδρομή, δηλαδή συνολικά έως 20 ευρώ ανά επιβάτη.
Ο επιβάτης που θα μεταβεί στο ραντεβού του για εμβολιασμό, θα πρέπει να καταχωρήσει στην Beat εφαρμογή του τον promo κωδικό “emvolio” και στη συνέχεια να ορίσει ως προορισμό “Helexpo-Μαρούσι” ή “Πύλη Εμπορίου ΔΕΘ”, ανάλογα με την πόλη του.
Με την ολοκλήρωση της κάθε διαδρομής, η αξία επιστρέφεται αυτόματα στον Beat λογαριασμό του επιβάτη (έως €10) και τα χρήματα γίνονται διαθέσιμα για επόμενες διαδρομές ταξί μέσω του app.