Έρευνες στην Καλιφόρνια, που αποτελεί την Πολιτεία με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, επιβεβαιώνουν ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων οδηγούν τα οχήματά τους κατά 50% λιγότερο σε σχέση με τους ιδιοκτήτες οχημάτων βενζίνης.
Η Catherine Wolfram στο Haas School of Business και στέλεχος της κυβέρνησης Biden για την κλιματική αλλαγή, εξηγεί ότι το ερευνητικό τους έργο αποκαλύπτει ότι τα δεδομένα των χιλιομέτρων είναι τόσο δύσκολο να συγκεντρωθούν που πραγματικά κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να πιστοποιήσει τι πραγματικά συμβαίνει.
Πάντως το μόνο πράγμα που είναι επιβεβαιωμένο είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται μεγαλύτερες βελτιώσεις όπως κόστος, αυτονομία, ευκολία πριν αποτελέσουν πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές.
Μέχρι τότε θα χρειαστεί σημαντική συνεχιζόμενη υποστήριξη από τις κυβερνήσεις όπως επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για να μπορέσει να αναπτυχθεί ταχύτερα η ηλεκτροκίνηση και κατ’ επέκταση και οι πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων.
Οι συντελεστές της έρευνας ζητούν από τις κυβερνήσεις να τους παρέχουν εμπιστευτικά τα δεδομένα της αγοράς ώστε να μην κινούνται στα «τυφλά» ώστε και οι εταιρείες να μπορέσουν να προγραμματίσουν τις επενδύσεις τους.
Μάλιστα τονίζουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να εκτιμήσουν πόσο διαφορετική θα είναι η αγορά αυτοκινήτου το 2035 εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η GM και η Volvo εμείνουν στα σχέδιά τους να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα και να σταματήσουν την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο αυτή τη στιγμή τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν πολύ δρόμο ακόμη για να αντικαταστήσουν τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αποτελούν λιγότερο από το 1% του στόλου των οχημάτων.
Η επίτευξη αυτών των υψηλών στόχων χωρίς να επιβάλλεται σοβαρό κόστος στους καταναλωτές θα απαιτήσει τα EV να πωλούνται σε τιμές που κινούνται κοντά σε εκείνες που διαθέτουν τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Όμως αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει πόσο θα κοστίσει η πλήρης μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ένας τρόπος σύμφωνα με τους ερευνητές για να διαπιστώσουν πόσο έχει διεισδύσει η ηλεκτροκίνηση στα νοικοκυριά αφορά στο πόσο χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα. Εάν οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων διανύουν όσα χιλιόμετρα πραγματοποιούσαν με τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματά τους τότε η ηλεκτροκίνηση βαίνει καλώς. Σε διαφορετική περίπτωση η τρέχουσα τεχνολογία απλά δεν είναι τόσο καλή και οι καταναλωτές δεν την εμπιστεύονται τόσο πολύ με αποτέλεσμα οι εταιρείες να πρέπει να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για καινοτομίες οπότε θα αυξηθεί και το κόστος πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Μέχρι σήμερα ακόμη και οι υπεύθυνοι των Αρχών της Καλιφόρνια βασίζονται σε εκατοντάδες νοικοκυριά έχοντας εγκαταστήσει έναν ειδικό μετρητή ηλεκτρικής ενέργειας ώστε να μπορέσουν να σκιαγραφήσουν τη συμπεριφορά των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αυτοί οι μετρητές είναι δαπανηροί στην εγκατάσταση, επομένως τα νοικοκυριά που τα εγκαθιστούν πιθανώς δεν αντιπροσωπεύουν τους μέσους οδηγούς.
Σε μια πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο Power Energy Institute παρουσίασαν τις πρώτες εκτιμήσεις για τα διανυθέντα χιλιόμετρα των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Καλιφόρνια.
Η μέτρηση πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 10% των μετρητών ηλεκτρικού ρεύματος το διάστημα 2014 – 2017 εξετάζοντας αναλυτικά 12 δις. ώρες από τους μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας.
Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων όταν ένα νοικοκυριό αποκτά κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αυξάνεται απότομα η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας απότομα και στη συνέχεια η κατανάλωση παραμένει σε αυτά τα υψηλά επίπεδα.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 8.500 χιλιόμετρα οδήγησης ετησίως και βέβαια αποδεικνύει ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων διανύουν τα μισά χιλιόμετρα από τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι τα νοικοκυριά ενδέχεται να μην αντιμετωπίζουν ακόμη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως ένα καλό υποκατάστατο των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι Αρχές αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δώσουν περισσότερα πράγματα στους καταναλωτές ώστε να τους πείσουν να εγκαταλείψουν τα βενζινοκίνητα οχήματά τους για χάρη κάποιου ηλεκτρικού μοντέλου.
Ένα άλλο σημείο που αποτελεί «αγκάθι» για την ηλεκτροκίνηση και έχει αναδείξει και το Newsauto.gr αφορά στις χρεώσεις των εταιρειών ενέργειας σε ταχυφορτιστές ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης οι οποίες είναι πολλαπλάσιες σε σχέση με τις τιμές χρέωσης του οικιακού ρεύματος.