Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Carpress.gr για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με τα δεδομένα που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Ειδικότερα με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.877 | 8.249 | 13.133 | +68,2% | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
923 | 786 | 814 | +17,4% | +13,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 61 | 19 | 46 | +221,1% | +32,6% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
5.701 | 4.889 | 5.097 | +16,6% | +11,9% |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2021 | Ιανουάριος -Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος -Ιούνιος 2019 | ΜεταβολήΙαν.-Ιουν. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 58.364 | 36.570 | 65.557 | +59,6% | -11,0% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.434 | 3.500 | 4.239 | +55,3% | +28,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 201 | 144 | 267 | +39,6% | -24,7% |
Καινούργια δίκυκλα
(πλέον των 50 cc) |
22.621 | 15.551 | 19.080 | +45,5% | +18,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος-Ιούνιος 2021 | Ιανουάριος-Ιούνιος 2020 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 12,4% | 7,5% | +5,0 | 10,2% | 8,9% | +1,3 |
A-SUV | 1,2% | 1,4% | -0,2 | 1,2% | 1,7% | -0,6 |
A TOTAL | 13,7% | 8,9% | +4,7 | 11,4% | 10,6% | +0,8 |
B | 26,9% | 28,3% | -1,4 | 28,8% | 28,9% | -0,1 |
B-SUV | 23,9% | 17,9% | +6,0 | 21,2% | 18,1% | +3,1 |
B TOTAL | 50,8% | 46,2% | +4,7 | 50,0% | 47,0% | +3,0 |
C | 11,8% | 15,7% | -4,0 | 12,5% | 13,5% | -1,0 |
C-SUV | 17,9% | 23,7% | -5,8 | 20,1% | 22,4% | -2,2 |
C TOTAL | 29,6% | 39,4% | -9,8 | 32,7% | 35,8% | -3,2 |
D | 1,7% | 1,2% | +0,5 | 1,8% | 1,4% | +0,4 |
D-SUV | 2,2% | 2,7% | -0,5 | 2,3% | 2,6% | -0,3 |
D TOTAL | 3,9% | 3,9% | +0,0 | 4,2% | 4,0% | +0,1 |
E | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,0% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
MPV | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,9% | 0,7% | +0,2 | 0,8% | 1,5% | -0,7 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 45,7% | 46,1% | -0,4 | 45,4% | 45,3% | +0,1) |
Ιούν. 2021 | Ιούν. 2020 | Διαφ. | Ιαν. –
Ιούν. 2021 |
Ιαν. –
Ιούν. |
Διαφ. | Μερ.
Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Μερ.
Ιαν.-Μαρ. ‘20* |
Διαφ. | |
Βενζίνη | 56,2% | 56,2% | +0,0 | 52,2% | 56,7% | -4,5 | 42,2% | 52,3% | -10,1 |
Πετρέλαιο | 14,7% | 28,5% | -13,8 | 18,7% | 27,6% | -8,9 | 23,2% | 29,9% | -6,7 |
Υβριδικά (HEV) | 20,4% | 12,6% | +7,8 | 21,2% | 12,9% | +8,3 | 18,4% | 9,4% | +9,0 |
(BEV- PHEV) |
5,9% | 1,0% | +4,9 | 5,5% | 1,0% | +4,5 | 13,9% | 6,8% | +7,1 |
Φυσικό αέριο | 1,0% | 1,6% | -0,6 | 1,1% | 1,7% | -0,6 | 2,4% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο
|
1,8% | 0,1% | +1,7 | 1,3% | 0,0% | +1,3 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Μάιο ως εξής:
Μάιος 2021 | Μάιος 2020 | Μεταβολή | Ιανουάριος –Μάιος2021 | Ιανουάριος –Μάιος2020 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 891.665 | 581.186 | +53,4% | 4.314.264 | 3.331.840 | +29,5% |
ΕΕ 14(2) | 781.329 | 515.879 | +51,5% | 3.813.833 | 2.928.760 | +30,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 927.058 | 603.589 | +53,6% | 4.480.553 | 3.461.716 | +29,4% |
Ελλάδα | 10.850 | 4.497 | +141,3% | 44.487 | 28.321 | +57,1% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.