Η Skoda Octavia Grand Coupe έρχεται στην τέταρτη γενιά της πιο δυναμική από ποτέ και στην ισχυρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων ξεχωρίζει, ξεδιπλώνοντας τις αρετές της.
Εμείς, δοκιμάσαμε την έκδοση με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων και το στάνταρ DSG7 αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Απέναντι στη μόδα των SUV, η νέα Octavia στη diesel έκδοση των 150 ίππων, προτάσσει τον άνετο, πρακτικό και ασφαλή χαρακτήρα της, πλαισιώνοντάς τον με ένα από τα πιο ποιοτικά και hi-tech εσωτερικά που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της Skoda, τονώνοντας το αγοραστικό ενδιαφέρον για τα πιο μεσαία 4θυρα ή 5θυρα σεντάν. Η τιμή των 26.950 ευρώ που κοστίζει κρίνεται άκρως δελεαστική, με τον εξοπλισμό που τη συνοδεύει να είναι πλήρης ενώ επίσης σε πολύ χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 86,4 ευρώ. Δυστυχώς όμως στο κορυφαίο μοντέλο επιβάλλεται Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας του κυβισμού του κινητήρα…
Σύγχρονη σχεδίαση
Η Octavia, το μακράν πιο σημαντικό μοντέλο της εταιρείας στην σύγχρονη εποχή της, έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια σπουδαία εμπορική κληρονομιά, την οποία η νέα 4η γενιά καλείται να συνεχίσει. Οπτικά δεν υπάρχει καμία διαφορά στο άκρως αεροδυναμικό αμάξωμα της νέας Octavia ενώ επίσης συνδυάζει τις επιβλητικές διαστάσεις (4.689 χλστ. σε μήκος) με αιχμηρή σχεδίαση και κομψές γραμμές. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda εκφράζεται απόλυτα στη νέα Octavia και της προσδίδει δυναμική και εκλεπτυσμένη εικόνα. Η χαμηλωμένη οροφή και η γραμμή στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν, εξ` ου και η ονομασία Grand Coupe που λανσάρει η φίρμα. Φυσικά αν και το αμάξωμα δείχνει τετράθυρο, υπάρχει πίσω 5η πόρτα που ανοίγει μαζί με το τζάμι για μέγιστη πρακτικότητα ενώ επίσης δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως το μεγάλο (600 lt. ωφέλιμου όγκου) πορτ-μπαγκάζ του αυτοκινήτου. Ίδια η γεύση και για τους χώρους των επιβατών στο εσωτερικό, εκεί όπου η νέα Octavia θα χωρέσει χωρίς πολλές παραχωρήσεις έως και 5 ενηλίκους.
Άνεση και πολυτέλεια
Περνώντας στο εσωτερικό της νέας Octavia, θα τονίσουμε αρχικά την εξέλιξη και άνοδο του ποιοτικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως αυτή εκφράζεται μέσω της ευρείας χρήσεως μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η νέα μεσαία Skoda φλερτάρει σε κάποιες περιπτώσεις με τα premium μοντέλα. Τα καθίσματα είναι άνετα, βολεύουν ιδιαίτερα στην πολύωρη οδήγηση και δεν κουράζουν, προσφέροντας καλή στήριξη του σώματος. Άφθονες είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο νέου τύπου επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου βολεύει ιδιαίτερα στην πρόσβαση στη μεγάλη θήκη στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Φυσικά και πιστή στο πνεύμα της εποχής η Octavia ενσωματώνει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, καθώς και μια μεγάλων διαστάσεων (10 ιντσών) οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Το τελευταίο προσφέρει μια πληθώρα πληροφοριών και λειτουργιών που απαιτούν ωστόσο κάποιο χρόνο εκμάθησης κατά την πλοήγηση στο μενού.
Ο έλεγχος του στάνταρ αυτόματου DSG 7 σχέσεων στην ισχυρή έκδοση diesel γίνεται από έναν επιλογέα που έρχεται από το VW Golf, ενώ οι χειροκίνητες αλλαγές πραγματοποιούνται μέσω των paddles που είναι τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι.
150 ίπποι
Οι πετρελαιοκινητήρες αποτελούν παράδοση για την Skoda και όπως έχει αποδειχθεί διακρίνονται για την δύναμή τους, την αξιοπιστία τους αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 360 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ.
Η οικονομία καυσίμου είναι το μεγάλο ατού του συγκεκριμένου κινητήρα, ο οποίος πετυχαίνει εξαιρετικές τιμές, αν αναλογιστεί κανείς ότι το βάρος με τον οδηγό αγγίζει τα 1.465 κιλά. Η μέση τιμή της κατανάλωσης στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, στο εθνικό οδικό δίκτυο, ο οδηγός μπορεί να δει την τιμή να περνά κάτω από τα 4,5 λτ./100 χλμ.
Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Skoda (0-100 km/h σε 8.7 sec και τελική ταχύτητα 227 km/h) είναι πολύ καλές.
Ξεκούραστα και οικονομικά ταξίδια
Η νέα Skoda Octavia Grand Coupe με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων αποδείχθηκε ότι είναι κατασκευασμένη για άνετα και οικονομικά ταξίδια!
Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Octavia παρουσιάζεται σταθερή και στιβαρή χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι μεγάλες της διαστάσεις κάνουν τις όποιες αντιδράσεις εξαιρετικά προοδευτικές, ενώ η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα από το να γείρει αισθητά.
Σε καθημερινές συνθήκες, η πολύ καλή άνεση και ποιότητα κύλισης χαρακτηρίζουν και πάλι την Octavia, με την ανάρτηση να εμφανίζει κάποιες κάπως ξερές αντιδράσεις μόνο κατά το πέρασμα από πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το διάκτινο τιμόνι παρέχει την ακρίβεια και πληροφόρηση που απαιτούνται όντας παράλληλα εύχρηστο στην καθημερινή χρήση, ενώ τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση από το πεντάλ.
Τέλος η κάμερα οπισθοπορείας αποδείχθηκε σύμμαχος του οδηγού κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος όπως επίσης και το αυτόματο κιβώτιο που ξεκούραζε τον οδηγό σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Χώροι
Κινητήρας
Κόστος χρήσης και κτήσης
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης