Επιδότηση ύψους 20.000 ευρώ σε κάθε ιδιοκτήτη ταξί, για να αντικαταστήσει το παλιό και ρυπογόνο, αυτοκίνητό του, με ένα καινούριο, πλήρως ηλεκτρικό, εξήγγειλε μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. Μάλιστα όπως εξήγησε «αν συνυπολογιστούν τα 2.500 ευρώ από το όφελος της απόσυρσης, το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 22.500 ευρώ.»
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας διευκρίνισε επίσης ότι υπάρχουν οι απαιτούμενοι πόροι, καθώς έχουν ήδη κατανεμηθεί 40 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για τα πρώτα 2.000 ταξί σε σύνολο 16.000 επαγγελματικών οχημάτων και εξήγησε ότι: «Η επιδότηση αυτή δίνεται επειδή η χώρα μας έχει έναν από τους πιο γερασμένους στόλους με μέσο όρο 11 ετών. Δηλαδή ο μέσος όρος ηλικίας των ταξί είναι 11 ετών. Mε αυτόν τον τρόπο βοηθάμε και το περιβάλλον γιατί τα ταξί κυκλοφορούν όλη την ημέρα στο κέντρο των πόλεων και έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι μεταφορές είναι ο δεύτερος υπεύθυνος για την μόλυνση του περιβάλλοντος και ήδη η χώρα μας οδηγείτε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μη επίτευξη περιορισμού του οξειδίου του αζώτου.»
Ρύθμιση για τους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Για το θέμα των υποδομών και του δικτύου φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισήμανε ότι: «Ήδη έχουμε κατανείμει 80 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση 10.000 φορτιστών σε όλη την Ελλάδα. Τα σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων τα ΣΦΥΟ τα λεγόμενα χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο και οι δήμοι ήδη έχουν προστρέξει και έχουν υποβάλει αιτήσεις για να χρηματοδοτηθούν και να ολοκληρωθούν τα ΣΦΥΟ.»
Μεταξύ άλλων ρωτήθηκε εάν οι δήμοι θα στήνουν αυτά τα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ο κ. Σκρέκας απάντησε ότι: «Οι δήμοι θα πρέπει να χωροθετήσουν τις θέσεις όπου θα κατασκευαστούν, θα εγκατασταθούν οι φορτιστές. Γιατί πρώτα πρέπει να υπάρχει το σχέδιο και μετά να γίνει η εγκατάσταση. Βέβαια προσπαθούμε να βρούμε και τρόπους ώστε να γίνει πιο γρήγορα η εγκατάσταση σε μέρη, σε τοποθεσίες όπου είναι ήδη χαρακτηρισμένες, προσδιορισμένες όπως είναι οι πιάτσες Ταξί για παράδειγμα. Άρα προσπαθούμε να βρούμε χωροθετημένους ήδη χώρους όπου εκεί μπορούμε με μια οριζόντια ρύθμιση να δώσουμε τη δυνατότητα να πάει κάποιος και να κατασκευάσει και να τοποθετήσει σταθμό φόρτισης. Ο δήμος είναι αυτός ο οποίος αποφασίζει για το ποιος θα είναι ο συνεργάτης και που θα γίνει η εγκατάσταση του φορτιστή.»