Το Nissan Leaf ήταν ένα εκ των πρωτοπόρων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έφερε τη διαφορετικότητα στον κλάδο της αυτοκίνησης. Κάτι που εκτιμήθηκε από το αγοραστικό κοινό, μιας και την πρώτη γενιά του, τίμησαν περισσότεροι από 500.000 καταναλωτές. Σήμερα το Nissan Leaf απέκτησε την έκδοση «e+» η οποία διαθέτει μπαταρία 62 kWh και την ισχύ των 217 ίππων, που υπόσχεται συνδυαστική αυτονομία 500 χλμ. Η τιμή του ξεκινάει από τα 39.400 ευρώ (40.400 με το ProPilot) ενώ με την κρατική επιδότηση το ποσό διαμορφώνεται στα 34.634 ευρώ (35.513 ευρώ με ProPilot), ενώ με το πριμ της απόσυρσης η τελική τιμή αγγίζει τα 33.634 ευρώ (34.513).
Σχεδίαση και εσωτερικό
Το αμάξωμα του Leaf τονίζει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου (αεροδυναμική αντίσταση μόλις Cd:0,28) και φυσικά ξεχωρίζει η γνώριμη V-motion μάσκα της μάρκας. Στο πίσω τμήμα συνεχίζει η εντυπωσιακή σχεδίαση, χωρίς όμως κραυγαλέες επεμβάσεις.
Αν προσπαθήσετε να εντοπίσετε αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την έκδοση των 40 kWh, τότε σας υπογράφουμε ότι δεν πρόκειται να βρείτε. Μάλιστα, το νέο LEAF e+ έχει μείνει ακριβώς στις ίδιες διαστάσεις τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά, παρόλο την αύξηση της απόδοσης της μπαταρίας, κάτι που θα εξηγήσουμε παρακάτω πώς το κατάφεραν οι μηχανικοί της Nissan.
Το συνολικό μήκος των 4,49 μέτρων κατατάσσει το ηλεκτρικό μοντέλο στη μικρομεσαία κατηγορία, ενώ το εσωτερικό του μπορεί να φιλοξενήσει 5 ενήλικες, χωρίς κανένα παράπονο. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 400 λίτρα, αλλά εάν ο ενδιαφερόμενος τοποθετήσει το ηχοσύστημα BOSE, τότε θα “χάσει” 15 λίτρα. Ουσιαστικά, το Leaf συνεχίζει να κρατάει τις σωστές διαστάσεις ώστε να κινείται ευέλικτα μέσα στην πόλη (σε αυτό βοηθάει και ο κύκλος στροφής που είναι 10,6 μέτρα) και ταυτόχρονα να υπάρχει άνεση στους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και τα… ψώνια.
Αντίστοιχα κι η καμπίνα του Leaf διακρίνεται για την ποιοτική κι ευρύχωρη κατασκευή της. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο πάτωμα, κάτι που ενισχύει κατά πολύ την περιφερειακή ορατότητα, συνδυαστικά με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.
Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή με οθόνη αφής των 8 ιντσών να μαγνητίζει το βλέμμα των επιβατών ενώ εντυπωσιακός είναι κι ο πίνακας οργάνων με μια χωριστή ψηφιακή οθόνη κι ένα κλασικό ταχύμετρο. Στην οθόνη απεικονίζονται σημαντικές πληροφορίες, τόσο για τα ποσοστά φόρτισης, αυτονομίας, κατανάλωσης, ανάκτησης ενέργειας κι άλλα πολλά. Μια ακόμη χρήσιμη πληροφορία είναι κι η απεικόνιση του χρόνου πλήρους φόρτισης σε όποιο επίπεδο βρίσκεται η μπαταρία. Τέλος, πραγματικό κόσμημα και φουτουριστική πινελιά είναι ο λεβιές του κιβωτίου μιας σχέσης.
217 ίπποι
Ο ηλεκτροκινητήρας του Leaf e+ δέχτηκε μια επιπλέον δόση “αδρεναλίνης” και από τους 150 ίππους, ανέβηκε στους 217 ίππους, ενώ η ροπή είναι 340 Nm. Συνεπώς, όχι μόνο κινείται σβέλτα, αλλά μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα με τη μέγιστη ταχύτητα -σύμφωνα με τον κατασκευαστή- να είναι 157 χλμ./ώρα. Οι τιμές είναι πραγματικά εντυπωσιακές για ένα αυτοκίνητο που φτάνει τα 1.740 κιλά! Κάθε φορά όμως που το δεξί πεντάλ βυθίζεται απότομα προς το πάτωμα, το βάρος του αυτοκινήτου είναι το λιγότερο που μπορεί να σας απασχολήσει.
Ωστόσο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το πρώτο πράγμα που ενδιαφέρει τον οδηγό του είναι η αυτονομία και σε αυτό το σημείο το Leaf τα πηγαίνει εξαιρετικά. Παράλληλα με το e-Pedal ο οδηγός μπορεί να επταχύνει, να επιβραδύνει ή ακόμη και να φρενάρει «καταργώντας» ουσιαστικά το πεντάλ του φρένου το οποίο συνδυαστικά με τη λειτουργία Eco, το αυτοκίνητο κάνει ανάκτηση ενέργειας προσθέτοντας χιλιόμετρα στην αυτονομία!
Όσον αφορά την αυτονομία, η Nissan επισημαίνει ότι το Leaf e+ να μπορεί να κυκλοφορήσει μέσα στην πόλη έως και 528 χιλιόμετρα, ενώ σε μια μικτή διαδρομή φτάνει έως και τα 385 χιλιόμετρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η αυτονομία του Leaf ανήλθε σε 398 χιλιόμετρα!
H φόρτιση των 56 ωφέλιμων kWh του νέου Leaf e+ μπορεί να γίνει είτε μέσω κλασικής απλής πρίζας σε 32 ώρες, ενώ με τον οικιακό φορτιστή διπλής ταχύτητας 7kW της Nissan, απαιτούνται 7,5 ώρες για να φτάσει το 100%. Σε ισχυρό ταχυφορτιστή (50 kW), το επίπεδο της μπαταρίας μπορεί να αγγίξει το 80% (από το 20%) σε 90 λεπτά. Και αν είστε εν εκκινήσει και θέλετε να βρείτε τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης, αυτό θα γίνει εύκολα χάρη στην εφαρμογή που διαθέτει το Leaf σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης.
Ήσυχες μετακινήσεις
Το Nissan Leaf στον αυτοκινητόδρομο εμφανίζεται σταθερό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ και η ηχομόνωση είναι εξαιρετική προσδίδοντας απόλυτα ήσυχα ταξίδια. Μάλιστα σε συνδυασμό με το ProPilot και τις δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης που προσφέρει, τα ταξίδια γίνονται και πιο ξεκούραστα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Leaf e+ δεν θα σας αρνηθεί να κινηθείτε γρήγορα καθώς το χαμηλό κέντρο βάρους βοηθά πολύ ωστόσο αν ο οδηγός το παρακάνει θα αντιληφθεί ότι η αυτονομία μειώνεται γρήγορα…
Άλλωστε είναι γνωστό πως η ευχάριστη αίσθηση των G μετά από ένα kickdown, έρχεται με κόστος το φορτίο της μπαταρίας.
Μέσα στην πόλη ο οδηγός κινείται αθόρυβα και άκρως οικονομικά ενώ η υψηλή θέση οδήγησης όπως και η πανοραμική θέα που υπάρχει πίσω από το τιμόνι είναι εξαιρετική.
ΥΠΕΡ
Τεχνολογία
Κόστος χρήσης και κτήσης
Εξοπλισμός
Αυτονομία
Χώροι
ΚΑΤΑ
Αίσθηση τιμονιού