Τέλος στη χρήση ιμιτασιόν ανταλλακτικών στην επισκευή οχημάτων απαιτούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την ΕΕ με αποτέλεσμα αν εγκριθούν οι προτάσεις να εκτοξεύσουν το κόστος επισκευής των αυτοκινήτων και να δημιουργήσουν πολλά προβλήματα στους ιδιοκτήτες οχημάτων.Oι Βρυξέλλες διαβουλεύονται για να απαγορεύσουν στα ανεξάρτητα συνεργεία να χρησιμοποιούν ανταλλακτικά που δεν έχουν κατασκευάσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι πρώτες μελέτες δείχνουν ότι αυτή η αλλαγή στη χρήση των ανταλλακτικών θα επιφέρει αύξηση έως και 150 ευρώ στο μέσο όρο του λογαριασμού επισκευής των οχημάτων. Επίσης, στη περίπτωση που θα γίνουν επισκευές μεγαλύτερης έκτασης η διαφορά στη τελική τιμή θα είναι πολύ μεγάλη αποτρέποντας τους κατόχους αυτοκινήτων με χαμηλό εισόδημα να επισκευάσουν τα αυτοκίνητα τους. Οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν ότι θα περιοριστούν οι επισκευές των αυτοκινήτων και πως θα μειωθεί περαιτέρω ο δείκτης της οδικής ασφάλειας σε κράτη όπου οι τεχνικοί έλεγχοι των οχημάτων δεν είναι αυστηροί.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν από την ΕΕ να απαγορεύσει την χρήση ανταλλακτικών που δεν φέρουν την δική τους επίσημη και αυθεντική σήμανση, για να αυξήσουν τα κέρδη τους από την εμπορία ανταλλακτικών. Αυτή την περίοδο οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στην εφαρμογή του οικονομικού προγράμματος τους και αναζητούν τρόπους για να περιορίσουν τις οικονομικές τους απώλειες.
Οι απώλειες στον ισολογισμό τους οφείλονται σε πολλούς παράγοντες όπως, η μείωση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, οι απαιτούμενες δαπάνες για την εξέλιξη και κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το κόστος για την κατάργηση των γραμμών παραγωγής των αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αντικατάσταση τους από τις γραμμές παραγωγής για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.α.