Σε επτά αλλαγές αναμένεται να προχωρήσει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» προκειμένου να ενισχύσει το ποσοστό απορρόφησης των πόρων, το οποίο σήμερα είναι χαμηλό. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η απορρόφηση έως τα μέσα Αυγούστου έχει ανέλθει σε μόλις 14 εκατ. ευρώ (14%) από τα 100 εκατ. ευρώ που υπάρχουν διαθέσιμα για το πρόγραμμα έως τα τέλη του 2021.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκτιμά με τις νέες αλλαγές ότι ολοκληρωθεί η εξαγγελθείσα απορρόφηση των 100 εκατ. ευρώ ωστόσο στελέχη της αγοράς θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο! Παράλληλα οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών Ταξί αναμένουν ακόμη την υλοποίηση της δέσμευσης για επιδότησης 22.500 ευρώ…
Ειδικότερα το ΥΠΕΝ εξετάζει την αύξηση της επιδότησης από τα 800 στα 2.500 ευρώ για ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικρά τετράτροχα οχήματα, πρόσθετα κίνητρα για εταιρικούς στόλους και εγκατάσταση φορτιστών και επιδότηση απόσυρσης στα 5.500 ευρώ από 2.500 σήμερα, για αντικατάσταση Ταξί με ηλεκτροκίνητο όχημα.
Σε ότι αφορά μικρά ηλεκτρικά δίκυκλα, τρίκυκλα και μικρά τετράτροχα οχήματα στην οποία περιλαμβάνονται δίκυκλα από L5e έως L7e και τα μικρο-αυτοκίνητα, θα ισχύσει αύξηση του μέγιστου ποσού επιδότησης, το οποίο θα ανέλθει στα 2.500 ευρώ έναντι των 800 ευρώ που ισχύει μέχρι σήμερα. Σκοπός αυτής την συγκεκριμένης δράσης είναι η προώθηση των δίκυκλων, τρίκυκλων και τετράτροχων μικρού μεγέθους (λόγω χαρακτηριστικών, μέγιστης ταχύτητας κλπ.), τα οποία ταξινομούνται στην κατηγορία δικύκλων, τρικύκλων αν και το κόστος αγοράς τους κυμαίνεται ανάμεσα στα 8.000 ευρώ και 11.000 ευρώ.
Σύμφωνα με διαβιβαστικό έγγραφο (α.π. 74291/242/4-8-2021) του Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης του ΥΠΕΝ που υποβλήθηκε προ ημερών στη Βουλή, ήδη έχουν δρομολογηθεί και πολύ σύντομα θα τεθούν σε εφαρμογή βελτιώσεις στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΥΠΕΝ οι βελτιώσεις αυτές θα προβλέπουν τα ακόλουθα:
Οι εταιρείες θα μπορούν να υποβάλλουν αίτημα υπαγωγής για την αγορά ή μίσθωση έως και 10 οχημάτων, έναντι τριών ή έξι για τις νησιωτικές περιοχές που ισχύει σήμερα.
Οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα απόσυρσης ίσου αριθμού οχημάτων με τον αριθμό που αιτούνται προς επιδότηση.
Οι εταιρείες θα επιτρέπεται να υποβάλλουν αιτήματα υπαγωγής για την αγορά και εγκατάσταση «έξυπνων» φορτιστών για το 50% των οχημάτων που αιτούνται προς ενίσχυση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρήση τους θα είναι αμιγώς εταιρική, και όχι για εμπορικούς σκοπούς, και θα τεκμαίρεται το δικαίωμα εγκατάστασης στον τόπο υλοποίησης.
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, της διανομής κατ’ οίκον και της διανομής δεμάτων θα επιδοτούνται για την αγορά έως 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων, με στόχο την προώθηση της μικροκινητικότητας, ειδικά στην παράδοση στον τελικό καταναλωτή.
Άρση της υποχρέωσης αγοράς του οχήματος στο πέρας της περιόδου χρονομίσθωσης (leasing), κίνητρο το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει θετικές επιπτώσεις στους εταιρικούς στόλους.
Το ποσό της απόσυρσης για τα Ταξί θα ανέλθει στα 5.500 ευρώ, από 2.500 ευρώ σήμερα, ενώ επιπροσθέτως προβλέπεται συνολικά αύξηση και του ποσοστού και του ποσού επιδότησή τους αξιοποιώντας και πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το ελληνικό σχέδιο για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση να υπενθυμίσουμε πως τέθηκε σε λειτουργία τον Αύγουστο του 2020. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να πάρουν κάθε πληροφορία γύρω από τις επιδοτήσεις και τα διαδικαστικά από την πλατφόρμα kinoumeilektrika.gov.gr