Στην αρχή υπήρχε το αυτοκίνητο. Για την ακρίβεια ένα πορτοκαλί-κόκκινο Opel Manta με μαύρη οροφή από βινύλιο της συλλογής Opel Classic. Τυπικός εκπρόσωπος της πολύχρωμης, ξέφρενης δεκαετίας του ’70! Ένα style icon. Αυθεντικό, γενικά σε καλή κατάσταση, αλλά λίγο φθαρμένο. Χωρίς «αναπαλαίωση», θύμιζε περισσότερο πλατφόρμα εξαρτημάτων. Την ίδια στιγμή, η ηλεκτρική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη εξέλιξη με νέα μοντέλα όπως το Opel Mokka-e. Έτσι, το ένα έφερε το άλλο. Άλλωστε, η νέα αυτοκινητιστική τάση της εποχής είναι τα ‘restomods’, κλασικά οχήματα με σύγχρονα συστήματα κίνησης. Γιατί να μη δώσουμε στο Manta μία νέα πνοή ζωής – ηλεκτρική; Με άφθονη ροπή στον πίσω άξονα για γρήγορες, αθόρυβες επιταχύνσεις. Απλά ένα όνειρο; Σε καμία περίπτωση. Όταν γεννήθηκε η ιδέα την αγκάλιασαν αμέσως ενθουσιώδεις σχεδιαστές, δημιουργοί 3D μοντέλων, μηχανολόγοι, τεχνικοί, μηχανικοί, ειδικοί προϊόντων και μάρκας. Μία ομάδα φίλων της Opel που είναι απλά ερωτευμένοι με τα αυτοκίνητα.
Η ιδέα γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Το 50-χρονο Manta έγινε παιδί της εποχής μας – ηλεκτρικό, χωρίς ρύπους και συναισθηματικό όπως αρμόζει σε έναν αληθινό θρύλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννήθηκε αρχικά μόνο στο μυαλό των δημιουργών του. «Το GSe αποτίει φόρο τιμής στο Manta του παρελθόντος και την ίδια στιγμή εκφράζει τη ‘θέση’ της μάρκας για το παρόν. Η Opel είναι τολμηρή και ξεκάθαρη – συναρπαστικά διαφορετική. Ίσως πιο διαφορετική από ό,τι περιμένατε από εμάς» δήλωσε ο Quentin Huber, Επικεφαλής Στρατηγικής Μάρκας και Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην Opel.
Ο τόσος ενθουσιασμός ενέπνευσε αμέσως τους “Car Guys” στην ηγεσία της Opel. Δόθηκε άμεσα το πράσινο φως από τους υψηλά ιστάμενους γι’ αυτό το ασυνήθιστο, τολμηρό, εκθαμβωτικό project και η ιδέα ενός εξαιρετικά cool ElektroMOD έγινε πραγματικότητα μέσα σε μερικούς μήνες. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί στο παρελθόν στην Opel, όταν μία ενθουσιώδης ομάδα που πλαισίωνε το σχεδιαστή Erhard Schnell σχεδίασε ένα συναρπαστικό σπορ coupé με δική της πρωτοβουλία. Αυτό το project ξεκίνησε το 1963, έδωσε στο κόσμο του αυτοκινήτου το πρωτότυπο Experimental GT σχεδόν δύο χρόνια αργότερα και τέλος το Opel GT από το 1968 μέχρι το 1973. Αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.
Στην περίπτωση του Manta GSe ElektroMOD, η ομάδα εξέλιξης έχει μεν διατηρήσει την αρχική γοητεία του αυτοκινήτου, αλλά το έχει εξοπλίσει και με ξεχωριστές καινοτομίες. Το εκφραστικό Pixel-Vizor με την τελευταία τεχνολογία LED, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό και, ασφαλώς, την αμιγή ηλεκτροκίνηση.
«Το Manta GSe συμβολίζει τη γνήσια αγάπη για την αυτοκίνηση. Με το ElektroMOD, δημιουργούμε μία γέφυρα ανάμεσα στην εξαιρετική παράδοση της Opel και σε ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτό το μίγμα παρελθόντος και παρόντος είναι απόλυτα συναρπαστικό» εξηγεί ο Pierre-Olivier Garcia, Opel Global Brand Design Manager, εκ μέρους της ομάδας του Manta GSe.
Από το θρυλικό μοντέλο του παρελθόντος στο συναρπαστικό ElektroMOD
Το ταξίδι για την υλοποίηση του ‘dream car’ ξεκίνησε στα άδυτα της Opel Classic, στο τμήμα μη-αναπαλαιωμένων οχημάτων. Εκεί ξεχώριζε ένα Manta A πορτοκαλί χρώματος με μαύρη οροφή από βινύλιο και αυτόματο κιβώτιο. Η Opel Classic είχε παραλάβει το αυτοκίνητο το 1988 με το αμάξωμα σε καλή κατάσταση – σχεδόν χωρίς ίχνη σκουριάς – από την πρώτη ιδιοκτήτρια, μία κυρία από το Wiesbaden. Αυτή είχε αγοράσει το Manta καινούργιο το 1974 και το χρησιμοποιούσε επί 14 χρόνια. Το αυτοκίνητο απέκτησε το νέο του κίτρινο νέον χρώμα στο Opel Service Workshop έχοντας προηγουμένως εξηλεκτριστεί και περάσει το τεστ TÜV.
Λόγω απουσίας προσκέφαλων, τα καθίσματα του πρώτου Manta A δεν έχουν θέση σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Έτσι το Manta GSe ElektroMOD απέκτησε νέα καθίσματα Recaro, παρόμοια με αυτά του σπορ Opel ADAM S. Ωστόσο, δεν ήταν μία απλή αντικατάσταση και, όπως πολλά από τα νέα εξαρτήματα, έπρεπε να προσαρμοστούν στο Opel Concept Workshop για να ταιριάξουν στο Manta.
Η πρώτη ιδιοκτήτρια του Manta A είχε επιλέξει ένα αυτόματο κιβώτιο, το οποίο εξακολουθούσε να είναι σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, ήταν κάτι σπάνιο για ένα Manta της δεκαετίας του 1970 και η ομάδα ήθελε το κλασικό τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που είχε τοποθετηθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα της εποχής εκείνης. Γι’ αυτό και σχεδίασαν έναν προσαρμογέα που επέτρεπε στο κιβώτιο της Opel να συνδυαστεί με ένα μεγαλύτερο συμπλέκτη. Μετά χρειάστηκαν ένα μακρύτερο άξονα κίνησης, που βρήκαν στην αποθήκη ανταλλακτικών της Opel Classic. Το σύστημα φρένων προσαρμόστηκε στις αυξημένες επιδόσεις του οχήματος. Μεγαλύτερα φρένα τοποθετήθηκαν στον εμπρός άξονα, ενώ στον πίσω άξονα το ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα.
Και ενώ η μπροστινή ανάρτηση είναι σκληρή, πίσω είναι πιο μαλακή, ώστε το Manta να έχει πάντα άφθονα αποθέματα ελκτικής πρόσφυσης. Άλλωστε είναι το ισχυρότερο Manta A όλων των εποχών με εξαίρεση μερικές βελτιωμένες (tune-ups) και αγωνιστικές εκδόσεις. Η ισχύς του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 108 kW (147 hp) μεταφέρεται στο δρόμο μέσω κλασικής πίσω κίνησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 31 kWh τοποθετήθηκε όσο το δυνατόν πιο μακριά στο χώρο αποσκευών, για καλή ελκτική πρόσφυση και χαμηλό κέντρο βάρους. Παρόλα αυτά, το Manta GSe προσφέρει ακόμα και σήμερα αρκετό χώρο για μία διήμερη εκδρομή τεσσάρων ατόμων στην Ιταλία.
Μετά τη μετατροπή σε ElektroMOD, το Manta ζυγίζει περίπου 1.137 kg, +175 kg πλέον του αρχικού μοντέλου, αλλά παραμένει πολύ ελαφρύτερο από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με ένα νορμάλ στυλ οδήγησης, το GSe μπορεί να πετύχει αυτονομία 200 km και ακόμα μεγαλύτερη όταν οδηγείται με ελαφρύ γκάζι. Και ασφαλώς, το e-Manta μπορεί να ανακτήσει ενέργεια όπως και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο Opel. Για να ενεργοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας, το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να πατήσει ένα διακόπτη στο ντουλαπάκι.
Η εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Manta GSe ElektroMOD είναι μαγική. Όχι μόνον από αισθητικής απόψεως, με την παράδοση να συναντά το σύγχρονο στυλ αλλά και σε επίπεδο οδήγησης. Γυρίστε το κλειδί ανάφλεξης και το μοτέρ ξεκινά – ασφαλώς αθόρυβα. Στη συνέχεια, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τέταρτη σχέση και απλά να ξεκινήσει – κανένα πρόβλημα για τον ροπάτο ηλεκτροκινητήρα. Από την άλλη, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει με το χέρι τις σχέσεις του τετρατάχυτου κιβωτίου της Opel, όπως είχε σχεδιαστεί και αρχικά. Το Manta GSe επιταχύνει ζωηρά. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h.