Μια νέα πηγή εύκολου χρήματος και εξαπάτησης των ανυποψίαστων καταναλωτών αλλά και του ελληνικού κράτους φαίνεται ότι βρήκαν κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το κόλπο έχει να κάνει με τα διάσημα και best-seller μοντέλα αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών που διατίθενται και ως επαγγελματικά και τουλάχιστον εξωτερικά δεν διαφέρουν σε τίποτα με τις επιβατικές εκδόσεις.
Ειδικότερα κάποιοι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εξαιτίας της έλλειψης που καταγράφεται τόσο σε καινούρια όσο και σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποφάσισαν να γεμίσουν την ελληνική αγορά με επαγγελματικά Peugeot 208, Renault Clio, Fiat Panda και Punto, Opel Corsa, Ford Fiesta αλλά και Toyota Yaris τα οποία ως διά μαγείας έχουν εκτελωνιστεί ως επιβατικά και όχι ως φορτηγάκια!
Η κομπίνα εστιάζεται στα έγγραφα που προσκομίζουν στις τελωνειακές Αρχές στα οποία αναγράφεται ότι ανήκουν στην κατηγορία οχημάτων Μ1 που αφορά σε οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά προσώπων και έχουν έως οκτώ (8) θέσεις καθημένων το πολύ, εκτός από τη θέση του οδηγού αντί για Ν1 που αφορά οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα οποία έχουν μέγιστο βάρος που δεν υπερβαίνει τους τρεις και μισό (3,5) μετρικούς τόνους!
Με αυτό τον τρόπο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα φορτηγάκια εκτελωνίζονται ως επιβατικά οχήματα και οι άδειες κυκλοφορίας τους αφορούν σε επιβατικά αυτοκίνητα ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας επαγγελματικού οχήματος.
Το κόλπο σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr γίνεται όχι στην χώρα αγοράς του οχήματος αλλά σε ενδιάμεση χώρα που μεταφέρεται το όχημα ώστε να εισαχθεί τελικά στην Ελλάδα με πλαστά έγγραφα και να ταξινομηθεί ως επιβατικό ΙΧ.
Τα εν λόγω αυτοκίνητα αποτελούν οχήματα εταιρικών στόλων και έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα και στην χώρα μας έρχονται τελικά αναγράφοντας από 70.000 έως 95.000 χλμ.
Επίσης επειδή στις επαγγελματικές εκδόσεις των δημοφιλών μικρών αυτοκινήτων λείπουν τα πίσω καθίσματα οι επιτήδειοι φροντίζουν στη χώρα που είναι ενδιάμεση μεταξύ του κράτους απόκτησης του οχήματος και της χώρας μας να τοποθετήσουν τα πίσω καθίσματα και την εταζέρα (σε όποια λείπει) και να αφαιρέσουν το διαχωριστικό που υπάρχει μεταξύ χώρου αποσκευών και των δύο εμπρόσθιων καθισμάτων.
Η κομπίνα είναι γνωστή σε πάρα πολλές εισαγωγικές εταιρείες καθώς πληθαίνουν τα καταγεγραμμένα περιστατικά που οι ανυποψίαστοι ιδιοκτήτες των μικρών φορτηγών μεταβαίνουν στις αντιπροσωπείες για να προμηθευτούν κάποιο ανταλλακτικό ή για κάποια επισκευή και εκεί διαπιστώνεται ότι ο αριθμός πλαισίου των οχημάτων παραπέμπει σε επαγγελματικό όχημα και όχι σε επιβατικό ΙΧ!
Οι ανυποψίαστοι καταναλωτές στο άκουσμα και μόνο της πληροφορίας ότι το όχημά τους είναι φορτηγάκι παθαίνουν κυριολεκτικά σοκ και οι περισσότεροι από αυτούς κοιτούν να το ξεφορτωθούν άμεσα καθώς σε διαφορετική περίπτωση γνωρίζουν ότι το όχημα θα πρέπει να κατασχεθεί από τις Αρχές και να ξεκινήσει ένας μεγάλος δικαστικός αγώνας που μετά από χρόνια θα τους δικαιώσει αλλά μπορεί ο επιτήδειος έμπορος που τους έχει πουλήσει το φορτηγάκι να μην υπάρχει ως επιχείρηση…
Ποιες είναι οι κατηγορίες οχημάτων
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία οι κατηγορίες οχημάτων είναι:
α) Κατηγορία Μ: Σ’αυτήν υπάγονται οχήματα με κινητήρα που έχουν τέσσερις (4) τουλάχιστον τροχούς είτε τρείς τροχούς, εφόσον το μέγιστο βάρος τους υπερβαίνει τον ένα (1) μετρικό τόνο, και προορίζονται για την μεταφορά προσώπων. Αυτά υποδιαιρούνται ως εξής:
αα) Κατηγορία Μ1: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία έχουν οκτώ (8) θέσεις καθημένων το πολύ, εκτός από τη θέση του οδηγού.
ββ) Κατηγορία Μ2: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία έχουν περισσότερες από οκτώ (8) θέσεις καθημένων, εκτός από τη θέση του οδηγού, μέγιστο βάρος που δεν υπερβαίνει τους πέντε (5) μετρικούς τόνους.
γγ) Κατηγορία Μ3: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία έχουν περισσότερες από οκτώ (8) θέσεις καθημένων, εκτός από τη θέση του οδηγού, μέγιστο βάρος που υπερβαίνει τους πέντε (5) μετρικούς τόνους.
β) Κατηγορία Ν: Σ’αυτήν υπάγονται οχήματα με κινητήρα που έχουν τέσσερις (4) τουλάχιστον τροχούς είτε τρεις τροχούς, εφόσον το μέγιστο βάρος τους υπερβαίνει τον ένα (1) μετρικό τόνο, και προορίζονται για την μεταφορά εμπορευμάτων. Αυτά υποδιαιρούνται ως εξής:
αα) Κατηγορία Ν1: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα οποία έχουν μέγιστο βάρος που δεν υπερβαίνει τους τρεις και μισό (3,5) μετρικούς τόνους.
ββ) Κατηγορία Ν2: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα οποία έχουν μέγιστο βάρος μεγαλύτερο των τριών και μισού (3,5) μετρικών τόνων αλλά που δεν υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μετρικούς τόνους.
γγ) Κατηγορία Ν3: Οχήματα προοριζόμενα για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα οποία έχουν μέγιστο βάρος που υπερβαίνει τους δώδεκα (12) μετρικούς τόνους.
Γ) Κατηγορία Ο: Σ’αυτήν υπάγονται τα ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα οχήματα. Αυτά αποδιαιρούνται ως εξής:
αα) Κατηγορία Ο1: Ρυμουλκούμενα οχήματα που το μέγιστο βάρος τους δεν υπερβαίνει τα τρία τέταρτα (0,75) του μετρικού τόνου.
ββ) Κατηγορία Ο2: Ρυμουλκούμενα οχήματα με μέγιστο βάρος μεγαλύτερο των τριών τετάρτων (0,75) του μετρικού τόνου που δεν υπερβαίνει όμως τους τρεις και μισό (3,5) μετρικούς τόνους.
γγ) Κατηγορία Ο3: Ρυμουλκούμενα οχήματα με μέγιστο βάρος μεγαλύτερο των τριών και μισό (3,5) μετρικών τόνων που δεν υπερβαίνει τους δέκα (10) μετρικούς τόνους.
δδ) Κατηγορία Ο4: Ρυμουλκούμενα οχήματα που το μέγιστο βάρος τους υπερβαίνει τους δέκα (10) μετρικούς τόνους.
Αρθρωτά οχήματα κατηγορίας Μ, αποτελούμενα από δύο μόνιμα συνδεδεμένες με άρθρωση μονάδες θεωρούνται ως απλά οχήματα.
Για τις κατηγορίες Μ και Ν, στην περίπτωση ενός ελκυστήρα προοριζόμενου να ζευχθεί με ένα ημιρυμουλκούμενο, το μέγιστο βάρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη για την ταξινόμηση του οχήματος είναι το βάρος του ελκυστήρα σε κατάσταση κίνησης προστιθεμένου του μεγίστου βάρους που μεταβιβάζεται στον ελκυστήρα από το ημιρυμουλκούμενο και , περιπτώσεως δοθείσης, του μεγίστου βάρους φορτίου του ίδιου του ελκυστήρα. Ο ειδικός εξοπλισμός οχημάτων κατηγορίας Ν, προοριζομένων για ειδικές χρήσεις (οχήματα , γερανοί, οχήματα εργαστήρια κ.τ.λ.), θεωρείται ότι ανήκει στο ωφέλιμο φορτίο των οχημάτων αυτών.
Ως μέγιστο βάρος, για την κατάταξη ημιρυμουλκουμένων στις κατηγορίες 01,02,03 και 04, θεωρείται το βάρος που εμπίπτει στο έδαφος μέσω του άξονα ή των αξόνων του ημιρυμουλκουμένου όταν αυτό είναι συνεζευγμένο με το ρυμουλκό όχημα και φέρει το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο του.