Για τον εντός έδρας αγώνα της Pirelli – σε μια από τις ταχύτερες πίστες της σεζόν – επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η πιο δημοφιλής επιλογή της σεζόν.H P Zero λευκή σκληρή είναι η C2, η Ρ Zero κίτρινη μέση είναι η C3, και η P Zero κόκκινη μαλακή είναι η C.
Ίδια επιλογή γομών έχει γίνει στη Μόντσα τα προηγούμενα δυο χρόνια καθώς προσφέρει καλή ισορροπία στις αντικρουόμενες απαιτήσεις του Ιταλικού Grand Prix.
Η Μόντσα είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς που θα εφαρμοστεί η νέα διαμόρφωση κατατακτήριων δοκιμών που είδαμε για πρώτη φορά στο Βρετανικό Grand Prix τον Ιούλιο.Ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει η σύνθεση των διαθέσιμων σετ ελαστικών. Αντί να έχουμε 13 σετ ελαστικών για το Σαββατοκύριακο θα έχουμε 12 σετ. Θα υπάρχουν δυο σετ P Zero λευκής σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά σε περίπτωση που είναι βρόχινες οι συνθήκες.
Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της Παρασκευής μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα. Στη διάρκεια του κατατακτήριου αγώνα οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών και δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πιτ στοπ. Στο τέλος του αγώνα θα επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών αυτό που έχει συμπληρώσει τους περισσότερους γύρους. Οι κανονισμοί ελαστικών για την Κυριακή δεν αλλάζουν εκτός από το γεγονός ότι κάθε οδηγός μπορεί να διαλέξει τον τύπο ελαστικού με τον οποίο θα εκκινήσει στον αγώνα.
Χαρακτηριστικά πίστας
Η Μόντσα είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες της που οδηγούν σε σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Υπάρχουν όμως και μερικά πιο αργά, τεχνικά κομμάτια.
Στις μεγάλες ευθείες πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών αυτό μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο της στροφής που ακολουθεί. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τον καιρό που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός αυτή την εποχή.
Οι ομάδες χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές στη Μόντσα, για να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις και να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα στην ευθεία. Έτσι αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση από την αντίστοιχη αεροδυναμικά παραγόμενη.
Στις μεγάλες ευθείες δίνει σημαντικό πλεονέκτημα να βρεθείς πίσω από προπορευόμενο μονοθέσιο, είναι κάτι που αρκετοί οδηγοί, το επιχείρησαν πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές.
Πέρυσι το Ιταλικό Grand Prix διακόπηκε με κόκκινη σημαία αυτό επηρέασε τη στρατηγική ελαστικών και οδήγησε σ’ ένα σπριντ 26 γύρων με φρέσκα ελαστικά στο φινάλε (οι πρώτοι έξι επέλεξαν τη μέση γόμα). Το 2019 στη Μόντσα που είχαμε ίδια επιλογή γομών, η στρατηγική του νικητή ήταν από μαλακή σε σκληρή γόμα. Βέβαια οι άλλοι δυο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο πήγαν από μαλακή σε μέση γόμα.
FORMULA 2: Τι περιμένουμε
Η Formula 2 επανέρχεται στη Μόντσα για τον 5ο γύρο. Έχουν επιλεγεί η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα για τον αγώνα: η πρώτη και μοναδική φορά που θα δούμε τη συγκεκριμένη επιλογή φέτος. Ως συνήθως οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους, συνολικά 6 σετ (τέσσερα μέσης γόμας και δυο μαλακής γόμας) για το Σαββατοκύριακο. Η μέση γόμα του 2021στη Formula 2 προσφέρει μεγαλύτερη απόδοση από την αντίστοιχη του 2020, πλησιάζοντας στην απόδοση της μαλακής, η οποία είναι ίδια με πέρυσι.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Έχουμε δει και στο παρελθόν ότι στη Μόντσα είναι πιθανές αρκετές διαφορετικές στρατηγικές. Η υιοθέτηση του κατατακτήριου αγώνα προσθέτει μια ακόμη παράμετρο στο μείγμα, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να δουν από την αρχή τη στρατηγική ελαστικών που θα υιοθετήσουν για το τριήμερο του αγώνα. Στη συγκεκριμένη πίστα φθείρονται πρώτα τα πίσω ελαστικά και παίζει σημαντικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση. Η μεγάλη πρόκληση είναι να αποτραπεί το γλίστρημα των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανσή τους. Καθώς υιοθετείται διαμόρφωση χαμηλής αεροδυναμικής πίεσης, τα ελαστικά δεν πιέζονται με μεγάλη δύναμη προς το έδαφος. Ο καιρός θα παίξει επίσης το ρόλο του, καθώς οι ψηλές θερμοκρασίες επιτείνουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης.”