Η ταχεία μετάβαση στην ψηφιακή εποχή αποτελεί βασικό στοιχείο του στρατηγικού σχεδιασμού της διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής επισήμανε ο Γιώργος Πατούλης, μιλώντας στο 6ο ετήσιο Συνέδριο «Sm@rtCities – Digit@lCitizens», που διοργανώθηκε διαδικτυακά.
Ο Περιφερειάρχης μεταξύ άλλων αποκάλυψε ότι εντός του 2022 σύντομα θα ολοκληρωθεί ένα έργο ύψους 5,2 εκατ. ευρώ που αφορά στην εγκατάσταση υπηρεσιών τηλεματικής τεχνολογίας στα οχήματα του ΟΑΣΑ και περισσότερες από 1.000 έξυπνες στάσεις σε όλη την Αττική, με στόχο την άμεση πληροφόρηση του κοινού για τα δρομολόγια, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης κλπ.
Επίσης ολοκληρώνεται η Ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών. Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Πατούλης: «H εγκατάσταση και λειτουργία ειδικής εφαρμογής για την Ψηφιοποίηση της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψήφιων οδηγών στην Περιφέρεια Αττικής που υλοποιείται από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναμένεται να ολοκληρωθεί και να τεθεί σε λειτουργία το προσεχές διάστημα.»
Ο Περιφερειάρχης στη συζήτηση με αντικείμενο τις υπηρεσιακές και λειτουργικές προσαρμογές στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση από την πανδημία ανέπτυξε όλες τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν στον τομέα της παροχής Ψηφιακών Υπηρεσιών.
«Στόχος μας είναι η ψηφιακή εξυπηρέτηση να είναι ο κανόνας, το εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας του πολίτη σε συνθήκες κανονικότητας και όχι μόνο σε περιόδους κρίσης», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι αυτή τη στιγμή πρωτοπόρος στον τομέα της Ψηφιακής Εξυπηρέτησης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η Περιφέρεια Αττικής θα αποτελέσει «πιλότο» στον τομέα των Ψηφιακών Υπηρεσιών για όλες τις Περιφέρειες της χώρας».
Ειδικότερα, όπως υπογράμμισε, στην Περιφέρεια Αττικής περισσότερες από 200 υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής διατίθενται ψηφιακά, μέσω του «Οδηγού του Πολίτη», με τους πολίτες να μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, χωρίς να απαιτείται η προσέλευσή τους στην Περιφέρεια. Σημειώνεται πως ο αριθμός των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών θα ανέλθει στις 253 το αμέσως προσεχές διάστημα.
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Μεταφορών, λειτουργεί ήδη η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αντικατάσταση του διπλώματος οδήγησης με νέου τύπου και την έκδοση αντιγράφου αδείας λόγω φθοράς, κλοπής ή απώλειας.
Δημιουργήθηκε σύστημα προτεραιότητας με δυνατότητα έκδοσης ψηφιακού εισιτηρίου, που τέθηκε σε λειτουργία τον περασμένο Απρίλιο στη Διεύθυνση Μεταφορών Δυτικού Τομέα. Για πρώτη φορά από υπηρεσία της Περιφέρειας δόθηκε η δυνατότητα στους πολίτες να εκδίδουν ψηφιακό εισιτήριο απομακρυσμένα με χρήση του κινητού τους τηλεφώνου και να ενημερώνονται για τον προβλεπόμενο χρόνο αναμονής.
Τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στη Διεύθυνση Υγείας Κεντρικού Τομέα ειδική εφαρμογή για την Οργάνωση και Διαχείριση της εξυπηρέτησης μέσω ραντεβού, διαθέσιμη μέσω διαδικτύου και από όλες τις έξυπνες συσκευές. Οι δύο αυτές εφαρμογές θα επεκταθούν σταδιακά σε όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας που εξυπηρετούν κοινό.
Σύντομα θα τεθεί σε λειτουργία και θα διατεθεί στους πολίτες ειδική εφαρμογή για κινητές συσκευές με δυνατότητες γενικής και εξατομικευμένης ενημέρωσης για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Η εφαρμογή θα ενσωματώνει τις υπηρεσίες του «Οδηγού του Πολίτη» και θα παρέχει δυνατότητα υποβολής αιτημάτων μέσω κινητού τηλεφώνου.
Στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης και στο πλαίσιο της συνεχούς συνεργασίας με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία ανακοίνωσε πως μαζί με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρά συγκεκριμένες δράσεις, βάσει και του σχετικού Συμφώνου Συνεργασίας που υπογράφηκε το Φεβρουάριο του 2020.
Στην πανδημία το site της Περιφέρειας Αττικής είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες
Ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό του ο κ. Πατούλης και αναφερόμενος στις ψηφιακές δράσεις που προχώρησε η Περιφέρεια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τόνισε πως: «Το κεντρικό site της Περιφέρειας Αττικής, αποτέλεσε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο βοήθειας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας των πολιτών.
Προστέθηκαν νέες λειτουργικότητες και εγχειρίδια όπως: εφαρμογή για τον έλεγχο του κορωνοϊού, εγχειρίδια παρακολούθησης υγείας, ψηφιακός βοηθός, εφαρμογή για δήλωση εθελοντών φορέων, προβολή θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων κτλ. Κατά το έτος 2020, το site της Περιφέρειας Αττικής είχε σχεδόν 2 εκατομμύρια επισκέπτες και ανοίχτηκαν περισσότερες από 11 εκατομμύρια σελίδες. Το κάλεσμα της νέας ψηφιακής εποχής είναι αυτό που καθοδηγεί τα βήματά μας προς το μέλλον. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων, με διαρκώς βελτιούμενες υπηρεσίες, που αποτελούν στοιχεία του οραματικού μας σχεδιασμού για ένα καλύτερο μέλλον.»