Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
H Mercedes-Benz είναι γνωστό ότι πραγματοποιούσε Υποτιμολογήσεις για χρόνια στα καινούρια αυτοκίνητα που εισήγαγε στην Ελλάδα όχι για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό άλλων εταιρειών, ούτε προς όφελος των καταναλωτών και υποψήφιων αγοραστών αλλά για να καταγράφει υπερκέρδη!
Το movenews.gr αποκλειστικά δημοσιεύει μέρος από τις Εργοστασιακές Αξίες των αυτοκινήτων Mercedes-Benz που εισήγαγε η ελληνική θυγατρική με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ αλλά και να δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού έναντι των υπολοίπων εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων!
Άλλωστε πως να ανταγωνιστεί κανείς τις γερμανικές θυγατρικές των εργoστασίων Mercedes-Benz και BMW όταν οι Εργοστασιακές Αξίες των μοντέλων τους ήταν φθηνότερες ακόμη και από Lada!
Ειδικότερα στο πρώτο μέρος δημοσιοποίησης των Εργοστασιακών Αξιών της Mercedes-Benz αποκαλύπτουμε τις αξίες για τη ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας που ακούει στο όνομα S-Class!
Το συγκεκριμένο μοντέλο πωλούνταν σε τιμές λιανικής πολλών χιλιάδων ευρώ ενώ υπάρχαν και εκδόσεις που η τιμή τους ξεπέρναγε κατά πολύ τις 100.000 ευρώ.
Ωστόσο η Εργοστασιακή Αξία με την οποία εκτελωνίζονταν τα αυτοκίνητα S-Class στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεπερνούσαν τις 19.000 ευρώ με εξαίρεση δύο μοντέλα εκ των οποίων το νέα αφορά στην έκδοση S63-AMG και το άλλο στην τετρακίνητη έκδοση.
Με αυτό τον τρόπο η Mercedes-Benz Hellas κατάφερνε να πληρώνει μόνο μικρό μέρος του Τέλους Ταξινόμησης που ανέρχονταν σε 50% της Εργοστασιακής Αξίας, εξαιρετικά χαμηλό ΦΠΑ ενώ παράλληλα να γλιτώνει σχεδόν δεν όλα τις εκδόσεις, πλην των δύο προαναφερομένων, το Φόρο Πολυτελείας!
Αρχικά έχουμε την S-Class Blue Efficiency με Εργοστασιακή Αξία μόλις 15.100 ευρώ!
Στην ίδια αξία εκτελωνίζονταν και αντίστοιχη έκδοση για Ταξί.
Η αμέσως επόμενη έκδοση της S-Class αφορά στην BlueTEC με Εργοστασιακή Αξία μόλις 16.075 ευρώ! Στην ίδια τιμή εισάγονταν και η αντίστοιχη έκδοση για Ταξί.
Λίγο ακριβότερη εισήγαγε την S-Class CGI BlueEffieciency η ελληνική θυγατρική καθώς η Εργοστασιακή Αξία ανέρχονταν σε 16.562 ευρώ.
Η S-Class CGI BlueEffieciency 4Matic εισάγονταν ακριβότερα στα 17.362 ευρώ ενώ υπήρχε και ακόμη μία έκδοση με Εργοστασιακή Αξία άνω των 20.000 ευρώ (21.668 ευρώ) για την οποία έπρεπε να καταβληθεί και Φόρος Πολυτελείας!
Η έκδοση BlueTEC 4Μatic της S-Class είχε εργοστασιακή αξία 16.875 ευρώ και αυτή χωρίς Φόρο Πολυτελείας!
Τέλος η κορυφαία έκδοση της S-Class S63 AMG εισάγονταν με Εργοστασιακή Αξία μόλις 30.475 ευρώ τη στιγμή που για την αποκτήσει κάποιος καταναλωτής έπρεπε να καταβάλει πάνω από 140.000 ευρώ!
Με λίγα λόγια το κόστος εκτελωνισμού των αυτοκινήτων S-Class κυμαίνονταν σε μόλις 6.040 ευρώ στη βασική έκδοση και ο ΦΠΑ σε μόλις 3.473 ευρώ. Δηλαδή το συνολικό κόστος για Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ για την βασική έκδοση της S-Class ανέρχονταν σε λιγότερα από 10.000 ευρώ με αποτέλεσμα το κόστος εισαγωγής μαζί με το κόστος απόκτησης να κυμαίνεται σε λιγότερα από 25.000 ευρώ!
Οι καταναλωτές για να την αποκτήσουν κατέβαλαν πάνω από 70.000 ευρώ!