Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@carpress.gr
Σταθερός, αλλά σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα, διατηρείται ο αριθμός των ιδιοκτητών οχημάτων που δεν πληρώνει τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αλλά ούτε και καταθέτει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Περίπου 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων τα κινούν παράνομα χωρίς να έχουν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε η Realnews.
Όσον αφορά στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 κυμάνθηκαν λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ και ειδικότερα ανήλθαν 1,080 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 9 εκατ. ευρώ.
Χάος με τα οχήματα που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας
Χρόνια κρατάει η «κολώνια» με τους περίπου 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας αλλά ούτε και καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους εφορίες.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περίπου 6,4 εκατ. ιδιοκτήτες διατηρούν τα οχήματά τους σε κίνηση.
Ωστόσο οι 5,6 εκατ. ιδιοκτήτες εξόφλησαν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 με αποτέλεσμα 800.000 ιδιοκτήτες να μην έχουν πληρώσει αλλά ούτε να έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Εφορίες.
Πάντως το 2018 σε σχέση με το 2017 ο αριθμός τους έχει μειωθεί κατά 300.000 καθώς από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες που δεν είχαν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 φέτος μειώθηκε ο αριθμός τους σε 800.000, όπως δηλαδή συνέβη και στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016.
Οι οφειλές από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ ενώ για πέρυσι ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά τα χρέη των ιδιοκτητών οχημάτων στο Taxisnet λόγω ανεξόφλητων Τελών Κυκλοφορίας αλλά στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως οι οφειλές από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας απλά βεβαιώνονται στo Taxisnet χωρίς να ενεργοποιούνται οι μηχανισμοί αναγκαστικής εξόφλησής τους με αποτέλεσμα να εγκυμονεί ο κίνδυνος αύξησής τους.
Παράλληλα οι 800.000 ιδιοκτήτες που δεν έχουν εξοφλήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 τα κινούν παράνομα μη έχοντας βέβαια ούτε ασφαλιστήριο συμβόλαιο αλλά ούτε και βεβαίωση από ΚΤΕΟ.