Ο Δακτύλιος αύξηση τη μέση ταχύτητα των λεωφορείων!

    Σημαντικές ήταν οι κινήσεις που πραγματοποίησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατά την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νέου Δακτυλίου ώστε να μειωθεί η κίνηση και κατ’ επέκταση και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά πως με στοχευμένες ενέργειες οργάνωσε την κατάσταση που επικρατεί στο Κέντρο της Αθήνας, με την έναρξη ισχύος του Δακτυλίου και κατάφερε η εικόνα να είναι πολύ καλύτερη σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες. Επίσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΜΕ εκτιμά ότι επετεύχθη «ανακούφιση» της κυκλοφοριακής κίνησης στο Κέντρο, και αύξηση της μέσης ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων σε αυτό.

    Σε αυτό βοήθησε και η εξαιρετική προεργασία που είχε γίνει – σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον Δήμο των Αθηναίων – για την έγκαιρη δημιουργία του portal daktylios.gov.gr, καθώς και της έκδοσης των πιστοποιητικών μονίμων κατοίκων.

    Σε ό,τι αφορά στο Μετρό το ΥΠΜΕ κατάφερε πετύχει το μέγιστο δυνατό σε όρους χρονοαποστάσεων, δεδομένου ότι σύμφωνα με την υπάρχουσα χάραξη, αλλά και τους διεθνής κανόνες ασφαλείας, δεν μπορεί να επέλθει περαιτέρω βελτίωση αυτών.

    Ειδικότερα το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και οι εποπτευόμενοι φορείς (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) κατά την πρώτη ημέρα των περιοριστικών μέτρων κίνησης των οχημάτων εντός του κέντρου πραγματοποίησαν:

    -Πύκνωση των δρομολογίων, καθώς και του αριθμού των διαθέσιμων οχημάτων κατά την πρωινή ώρα αιχμής σε 1.320.

    -Ενίσχυση κατά 50% τις λεωφορειακές γραμμές κορμού που διέρχονται από το Κέντρο.

    Αύξηση του αριθμού των δρομολογίων, κάτι που έγινε εφικτό λόγω αυξημένου αριθμού λεωφορείων, καθώς και της αύξησης της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ εντός του Δακτυλίου.

    Ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών στις οποίες – κατά τις προηγούμενες ημέρες – είχαν σημειωθεί θέματα συνωστισμού, όπως:

    -την 550 [Παλ. Φάληρο – Κηφισιά]

    -την 608 [Γαλάτσι – Ακαδημία – Ζωγράφου]

    -την 732 [ΑΓ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη]

    -την 054 [Περισσός – Λαμπρινή – Πολυτεχνείο] κ.λπ.

    Μείωση των χρονοαποστάσεων στις γραμμές κορμού σε 5 λεπτά.

    -Το Υπουργείο παρακολουθούσε σε real time (μέσω της τηλεματικής της Ο.ΣΥ.) όλες τις «θέσεις-κλειδιά», προκειμένου να λύσουμε άμεσα και χωρίς καμία καθυστέρηση όποια προβλήματα ενδέχονταν να παρουσιαστούν.

    Σ’ό,τι αφορά στο Μετρό εξασφαλίστηκαν στις ώρες αιχμής:

    -στη Γραμμή 1 (ηλεκτρικός) η χρονοαπόσταση έχει πέσει στα 7 λεπτά (από 9 λεπτά που ήταν τον Ιούλιο 2019). Αυτό επετεύχθη με τη μεταφορά ανεταγμένου συρμού από τη Γραμμή 2 στη Γραμμή 1. Επίσης στόχος του Υπουργείου ήταν η σταδιακή προσθήκη άλλων 6 συρμών της Γραμμής 2.

    Στη Γραμμή 2 (μετρό) έχει πέσει στα 4,5 λεπτά (από 7’ το 2019), και στη Γραμμή 3 (μετρό) – παρά το γεγονός ότι 2 συρμοί βγήκαν εκτός λειτουργίας λόγω βανδαλισμών – η κίνηση διεξάγεται χωρίς πρόβλημα και η χρονοαπόσταση είναι στα 5 λεπτά (από 7’ το 2019).

    Όπως επισημαίνει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Με τις ενέργειες αυτές καταφέραμε να μην παρουσιαστούν φαινόμενα συνωστισμού στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό».