Όπως το Αμερικάνικο Grand Prix, έτσι και το Μεξικάνικο Grand Prix επιστρέφει στο ημερολόγιο μετά από διετή απουσία. Γι’ αυτό τον αγώνα επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας: C2 ως PZero λευκή/σκληρή, C3 ως PZero κίτρινη/μέση καιC4 ως PZero κόκκινη μαλακή. Αυτή είναι η ίδια επιλογή με του 2019, όταν ο αγώνας είχε γίνει αντίστοιχα λίγες μέρες νωρίτερα. Είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή επιλογή απ’ αυτή του 2018 (τότε είχαμε παρατηρήσει πως η πολύ μαλακή γόμα C5 ήταν πολύ επιθετική επιλογή για το Μεξικό).
Μολονότι είναι η ίδια επιλογή μ’ αυτή που κάναμε πριν δυο βδομάδες στο COTA, το αυτοκινητοδρόμιο των αδερφών Ροντρίγκεζ (Autodromo Hermanos Rodríguez) έχει διαφορετικό, πολύ πιο ήπιο χαρακτήρα. Τα δυο τελευταία μέρη είναι στενά και με συνεχείς εναλλαγές πορείας. Το πρώτο μέρος έχει τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης τερματισμού και μια γρήγορη αλληλουχία καμπών. Υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις από τα φρένα ενώ και η πρόσφυση παίζει κομβικό ρόλο. Η προσαρμοστικότητα των ελαστικών PZero που βρίσκονται στη μέση της γκάμας, τα καθιστά απολύτως ταιριαστά για τις εξειδικευμένες απαιτήσεις της πίστας της πόλης του Μεξικό.
Χαρακτηριστικά πίστας
Είναι μια από τις ιστορικές πίστες της Formula 1, η ιστορία της ξεκινά πίσω στη δεκαετία του 1950. Έχει δεχτεί εκτεταμένες αλλαγές και αναβαθμίσεις, η πιο πρόσφατη από τον αρχιτέκτονα Herman Tilke, προτού επιστρέψει στο πρόγραμμα το 2015.
Με υψόμετρο περίπου 2285m το Autodromo Hermanos Rodríguez βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο απ’ όλες τις πίστες του προγράμματος με διαφορά πάνω από 1000m. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να είναι πολύ αραιός. Κατά συνέπεια υιοθετούνται μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές ώστε να παράγεται η επιθυμητή αεροδυναμική πίεση στις στροφές. Όμως τα μεγέθη της κάθετης δύναμης είναι χαμηλά και τα μονοθέσια γλιστρούν αρκετά.
Οι τρεις πρώτοι το 2019 ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα (είδαμε μεγάλα μέρη με τη σκληρή γόμα). Ο οδηγός της Ferrari, Charles Leclerc τερμάτισε 4ος με στρατηγική δυο αλλαγών όπου εκτός από τη σκληρή χρησιμοποίησε και δυο σετ μέσης γόμας. Η μαλακή γόμαC4 δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς γύρους λόγω παραμόρφωσης από τοπική υπερθέρμανση (graining) μολονότι αυτό αμβλύνεται ανάμεσα στις ελεύθερες δοκιμές και στον αγώνα. Όσοι οδηγοί εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα θα χρειαστούν δυο αλλαγές για να ολοκληρώσουν το grand prix.
Δεν υπήρξε πολύ δράση στην πίστα τα τελευταία δυο χρόνια. Ως αποτέλεσμα οι οδηγοί θα αντιμετωπίσουν ένα ιδιαίτερα γλιστερό οδόστρωμα στην αρχή. Στη συνέχεια περιμένουμε το κράτημα να βελτιωθεί γρήγορα μέσα στο Σαββατοκύριακο. Ο καιρός είναι εντελώς απρόβλεπτος αυτή την εποχή στην πόλη του Μεξικό, δεν αποκλείεται πρόσκαιρες μπόρες να ξεπλύνουν την άσφαλτο, μειώνοντας εκ νέου το κράτημα.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Το υψηλό υψόμετρο σε συνδυασμό με τη χάραξη της πίστας θέτουν έναν αριθμό από ενδιαφέρουσες προκλήσεις και εκπλήξεις στο Μεξικό. Οπότε συχνά έχουμε έναν απρόβλεπτο αγώνα με μεγάλη ποικιλία στρατηγικών. Την προηγούμενη φορά χρησιμοποιήθηκαν κυρίως η μεσαία και η σκληρή γόμα από τις ομάδες στον αγώνα. Αυτό εξαρτάται από την παραμόρφωση και το γλίστρημα που παρουσιάζει το μαλακό ελαστικό, πράγμα που μπορεί να το δούμε και φέτος. Η κατανόηση της διαφοράς ανάμεσα στη μαλακή και στη μέση γόμα θα είναι το κλειδί για τις κατατακτήριες δοκιμές. Η πίστα του Μεξικό είναι ιστορική και συναρπαστική, είμαστε ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε μετά από δυο χρόνια απουσίας. Ο αγώνας είναι περίπου την ίδια εποχή μ’ αυτή που διεξήχθη πριν δυο χρόνια. Από τότε δεν έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στην πίστα. Μόνο έχει στρωθεί νέα άσφαλτος πριν τη στροφή 1 ώστε να εξαφανιστεί μια ανομοιομορφία. Τα μονοθέσια όμως έχουν αλλάξει πολύ από τότε, δύσκολα μπορείς να θεωρήσεις ως σημείο αναφοράς τα δεδομένα του 2019”.