Η Toyota παρουσίασε το Aygo X, το οποίο αποτελεί έναν crossover χαρακτήρα, έχει μεγαλύτερες διαστάσεις, υψηλή δόση τεχνολογίας και 18άρες ζάντες!
Το νέο Toyota Aygo X, που εκτός από το γράμμα X στην ονομασία του, απέκτησε «περιπετειώδη» χαρακτήρα και εμφάνιση, μεγαλώνοντας παράλληλα το εκτόπισμά του προς κάθε κατεύθυνση συνεχίζει μόνο του πλέον την πορεία του καθώς το αρχικό Aygo αποτελούσε μια συμπαραγωγή μαζί με τα Peugeot 108 και Citroen C1.
Και αυτό η Toyota έχει αναλάβει πλήρως τον έλεγχο του εργοστασίου από τον Όμιλο PSA στο Kolin της Τσεχίας, όπου και θα κατασκευάζεται το νέο μοντέλο.
Το Toyota Aygo X βασίζεται τεχνικά στην πλατφόρμα GA-B της Toyota Global New Architecture (TNGA), που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το νέο Yaris και πιο πρόσφατα με το Yaris Cross. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι το Aygo X είναι ένα από τα λίγα καινούρια αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες και δεν θα υιοθετήσει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης.
Το εμπρός μέρος διαθέτει έντονα χαρακτηριστικά για αυτοκίνητο πόλης, ενώ στο πίσω μέρος του compact μοντέλου διατηρήθηκαν τα κάθετα φωτιστικά σώματα, όπως στο τρέχον μοντέλο. Οι προβολείς με τεχνολογία full LED τους βλέπουμε για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Στο εσωτερικό, συνεχίζεται η νεανική εικόνα με οβάλ μοτίβα παντού και μία μείξη αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων για τον πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής των 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας.
Η καινοτομία εδώ είναι το σύστημα Toyota Smart Connect που συνοδεύεται από την ανάλογη εφαρμογή smartphone “MyT”. Με την εφαρμογή “MyT”, οι οδηγοί του Aygo X μπορούν να παρακολουθούν διάφορα στοιχεία, όπως το επίπεδο καυσίμου και πληροφορίες για το όχημα τους. Το πακέτο των συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety Sense είναι και εδώ παρόν και χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα κάμερας, φέρνοντας για πρώτη φορά στην κατηγορία όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που έχουμε δει σε μεγαλύτερα μοντέλα.
Κάτω από καπό του θα βρίσκεται το ο κινητήρας βενζίνης 1 λίτρου που αποδίδει 72 ίππους και 93 Nm ροπής. Η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων ή ενός αυτόματου τύπου CVT. Με την πρώτη επιλογή το 0-100 έρχεται σε 15,6 δεύτερα (15,5 με το CVT) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 158 χλμ./ώρα (151 με το CVT).
Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 107 γρ./χλμ (4,9 και 110 αντίστοιχα με το κιβώτιο CVT).
Το νέο Toyota Aygo X θα είναι διαθέσιμο στις ευρωπαϊκές αγορές μέσα στο 2022.