Οι προσωρινές διαδρομές 52 χιλιομέτρων που δημιουργήθηκαν στην αρχή της υγειονομικής κρίσης είναι ή θα γίνουν οριστικές τις επόμενες εβδομάδες. Συνολικά οι ποδηλατόδρομοι θα ξεπερνούν τα 1.000 χιλιόμετρα συμπεριλαμβανομένων των 300 χιλιομέτρων που αφορούν σε υφιστάμενες διαδρομές σε όλη τη Γαλλία.
Οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι, γνωστοί ως «coronapistes», εμφανίστηκαν τον Μάιο του 2020 στην πρωτεύουσα με βασικό στόχο να επιτρέψουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες να μετακινούνται με ασφάλεια με ποδήλατο και παράλληλα να αποκορεσθούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Το ποδήλατο στο Παρίσι γνώρισε μεγάλη επιτυχία κατά την διάρκεια της πανδημίας καθώς το 7% των μετακινήσεων πραγματοποιούνται με ποδήλατο ενώ πριν τα περιοριστικά μέτρα που είχε προκαλέσει ο κορωνοϊός το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνονταν σε κάτω από 5%.
Σήμερα στην πόλη υπάρχουν ποδηλατόδρομοι 52 χιλιομέτρων που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους αναβάτες των καθαρών δίκυκλων οχημάτων.
Μετά από διαβούλευση, μπορεί να επανεξεταστούν στο περιθώριο των συζητήσεων η βελτίωση της ασφάλειας των ποδηλατών ή να επιλυθούν θέματα που αφορούν σε συγκρούσεις μεταξύ πεζών και ποδηλάτων σε δημόσιους χώορυς.
Πάντως η Γαλλία έχει ειδικό σχέδιο ώστε να υλοποιηθεί η βιωσιμότητα της κίνησης με ποδήλατα. Σύμφωνα με αυτό οι μόνιμοι ποδηλατόδρομοι θα μοιάζουν με αυτόνομους δρόμους που γνωρίζουμε σήμερα με διαχωριστικές ειδικές γραμμές από γρανίτη καταργώντας επιτέλους τα κίτρινα καρφιά και τους τσιμεντόλιθους που χρησιμοποιούνται στις προσωρινές διαδρομές.
Ο προϋπολογισμός έχει οριστεί στα 80 εκατ. ευρώ ενώ το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης των ποδηλατοδρόμων έχει ενταχθεί στο νέο Ποδηλατικό Σχέδιο του Δήμου που αφορά την περίοδο 2021 έως το 2026.
Ανθεί η ποδηλασία
Σε 17.200 ανέρχεται ο αριθμός των περασμάτων κατά τη διάρκεια μόλις μιας ημέρας που γνώρισε η Boulevard de Sébastopol στις 9 Ιουνίου 2021 η οποία αποτελεί μία από τις πιο πολυσύχναστες διαδρομές στον κόσμο με ποδήλατο.
Το 7% των μετακινήσεων στο Παρίσι πραγματοποιούνται με ποδήλατο, έναντι λιγότερο από 5% πριν από τον περιορισμό.
Επίσης άνοδο 47% καταγράφει η χρήση ποδηλατοδρόμων μεταξύ 2019 και 2020.