Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) προειδοποιεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ για ένα διπλό πρόβλημα με την υποδομή φόρτισης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς όπως διαπιστώνει όχι μόνο υπάρχει κατάφωρη έλλειψη φορτιστών σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά πολύ λίγοι από αυτούς μπορούν να φορτίζουν πραγματικά τα οχήματα με υψηλές ταχύτητες.
Ο ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ετοιμάζονται να προετοιμάσουν τις θέσεις τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. Το AFIR είναι ένα κεντρικό στοιχείο του πακέτου κλιματισμού «Fit for 55» της Ευρώπης, το οποίο περιλαμβάνει επίσης νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα.
Από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης αφορά σε γρήγορο φορτιστή (με χωρητικότητα άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης φορτίζουν με ισχύ μικρότερη των 22 KW και περιλαμβάνουν και πάρα πολλές πρίζες και κοινό τριφασικό ρεύμα…
Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου χρησιμοποιώντας μία από αυτές τις 200.000 πρίζες χαμηλής τάσης μπορεί να διαρκέσει έως και μια ολόκληρη νύχτα. Αντίθετα, η χρήση ενός γρήγορου φορτιστή υψηλής χωρητικότητας μπορεί να μειώσει σε λιγότερο από μία ώρα. Οι ταχυφορτιστές, ωστόσο, εξακολουθούν να μετρούν μόνο ένα κλάσμα (11%) του δικτύου υποδομής της Ευρώπης.
Η Γερμανία, διαθέτει τους περισσότερους ταχυφορτιστές καθώς σε σύνολο 37.213 σημείων φόρτισης οι 7.325 είναι ταχείας φόρτισης. Στην Ολλανδία σε σύνολο 64.236 φορτιστών οι 2.495 είναι ταχυφορτιστές, στη Γαλλία στους 42.000 φορτιστές οι 3.751 φορτίζουν γρήγορα ενώ στην Ιταλία σε σύνολο 11.842 φορτιστών οι 1.231 είναι ταχυφορτιστές.
Πάντως η Λετονία κατέχει το υψηλότερο ποσοστό ταχυφορτιστών με 235 γρήγορα σημεία φόρτισης έναντι 56 αργών φορτιστών και ακολουθεί η Λιθουανία με 100 έναντι 74 και η Τσεχία με 610 ταχυφορτιστών έναντι 590 κανονικών σημείων φόρτισης.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να πάνε στην ηλεκτροκίνηση, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση. Οι άνθρωποι πρέπει να συναντούν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό περιβάλλον τους και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση για να αποφασίσουν τη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και να μη βλέπουν μεγάλες ουρές» προειδοποιεί ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Eric-Mark Huitema.
Έτσι, με επιστολή, ο ACEA προτρέπει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ενισχύσει σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Ευρώπη μπορεί να δημιουργήσει ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού, συμπεριλαμβανομένων επαρκών αριθμών ταχυφορτιστών σε κάθε κράτος-μέλος της ΕΕ έως το 2030.