Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το πρώτο Κατάρ Grand Prix εκκινώντας από την πρώτη θέση. Οδήγησε σε δυο μέρη αγώνα με την P Zero κίτρινη μέση γόμα C2 και σε ένα μέρος αγώνα με την P Zero λευκή σκληρή γόμα C Εκκίνησε με τη μέση γόμα προτού βάλει τη σκληρή για να τελειώσει τον αγώνα χρησιμοποιώντας ξανά τη μέση: Ήταν η στρατηγική που εκ των προτέρων είχαμε προβλέψει πως θα είναι η ταχύτερη.
Τερμάτισε μπροστά από τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, που ακολουθούσε πανομοιότυπη στρατηγική. Τελικά έκανε μια ακόμη αλλαγή, όπου έβαλε την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Μ’ αυτή κατάφερε να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, τον οποίο σημείωσε στο τελευταίο πέρασμα.
Αμφότεροι οι οδηγοί τερμάτισαν περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα μπροστά από τον οδηγό της Alpine, Fernando Alonso. Εκκίνησε 3ος με την μαλακή γόμα, έκανε μόνο μια αλλαγή βάζοντας την σκληρή γόμα και τελικά τερμάτισε στο βάθρο. Ως αποτέλεσμα είχαμε από τους τρεις οδηγούς του βάθρου, τρεις διαφορετικές στατηγικές.
Συνολικά υπήρχε ένα μείγμα οδηγών που εκκίνησε με τη μαλακή ή τη μέση γόμα και ένα μείγμα στρατηγικών μιας, δυο ή και τριών αλλαγών. Στο ξεκίνημα του αγώνα είχαμε θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 30 βαθμούς Κελσίου, οι συνθήκες παρέμειναν σταθερές καθόλη τη διάρκειά του.
Τέσσερις οδηγοί (Valtteri Bottas, George Russell, Lando Norris και Nicholas Latifi) είχαν κλαταρίσματα στο εμπρός αριστερά ελαστικό τους, αυτό μπορεί να οφείλεται σε εκτεταμένη φθορά σε συνδυασμό με χτυπήματα υπό υψηλή ταχύτητα πάνω στα κερμπ τα οποία έχουν επιθετική διαμόρφωση στη Λοσάιλ.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C1: Η γόμα αυτή χρησιμοποιήθηκε από 13 οδηγούς στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Συμπεριφέρθηκε όπως περιμέναμε με χαμηλή πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης ακόμη και για όσους την χρησιμοποίησαν σε στρατηγική μιας αλλαγής.
MEΣΗ C2: Τέσσερις από τους δέκα οδηγούς εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα, συμπεριλαμβανομένων των Hamilton, Verstappen. Αυτό τους έδωσε τη δυνατότητα να ακολουθήσουν τη βέλτιστη σρτατηγική ενώ πίσω τους όσοι πήγαν σε μια αλλαγή υποχρεώθηκαν σε μεγαλύτερα πρώτα μέρη απ’ όσο υπολόγιζαν.
ΜΑΛΑΚΗ C3: Όπως το είχαμε προβλέψει παρουσίασε μεγάλη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και φθορά στις απαιτητικές συνθήκες της Λοσάιλ. Παραταύτα την επέλεξαν για την εκκίνηση οι μισοί οδηγοί εκτός δεκάδος (που μπορούσαν να επιλέξουν) στοχεύοντας να τους δώσει πλεονέκτημα στο πρώτο μέρος αγώνα. Ειδικά οι οδηγοί της Alpine που αμφότεροι τερμάτισαν στην πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν μεγάλο αριθμό γύρων μ’ αυτή τη γόμα, στην αρχή και την διαχειρίστηκαν καλά.
Mario Isola: Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: “Καθώς η Λοσάιλ είναι μια νέα και σχετικά άγνωστη πίστα με μερικές στροφές πολύ υψηλών φορτίων οι ομάδες εκκίνησαν στον αγώνα χωρίς να έχουν όσες πληροφορίες θα ήθελαν καθώς μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών ήταν αντιπροσωπευτική. Παραταύτα φάνηκε ξεκάθαρα στον αγώνα ότι η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν οριακή από άποψη φθοράς και απαιτούσε πολύ καλή διαχείριση. Κάποιοι οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ελαστικά προς το τέλος: Αυτό πιθανότατα ήταν αποτέλεσμα παρατεταμένης χρήσης και χτυπημάτων υπό υψηλή ταχύτητα σε κάποια κερμπ επιθετικής διαμόρφωσης. Φυσικά θα καταλάβουμε ακριβώς τι έχει γίνει όταν κάνουμε πλήρη ανάλυση στο εργαστήριό μας στο Μιλάνο. Αντίθετα οι Hamilton και Verstappen μπόρεσαν να πιέσουν στο όριο με τη στρατηγική δυο αλλαγών που επέλεξαν τερματίζοντας πάνω από μισό λεπτό μπροστά από τον Alonso που ήταν τρίτος και κατάφερε να διατηρηθεί εκεί, με στρατηγική μιας αλλαγής.”