Η πανδημία του κορωνοϊού, η έλλειψη στους ημιαγωγούς και η τεράστια αύξηση της ζήτησης που καταγράφεται τόσο στην λιανική όσο και στην χονδρική πώληση ανάγκασε τα υψηλόβαθμα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών να λάβουν δραστικές αποφάσεις για το που θα οδηγείται το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr ήδη πάρα πολλά εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων έχουν διαμηνύσει στους ιδιοκτήτες εταιρειών ενοικίασης ότι δεν πρόκειται να τους δώσουν καθόλου καινούρια αυτοκίνητα το 2022 ή θα τους παραδώσουν πολύ μικρότερο αριθμό ΙΧ από εκείνον που αιτούνται αν δεν εξομαλυνθεί η κατάσταση με την έλλειψη των τσιπ ώστε να επιστρέψει η παραγωγή τουλάχιστον στα προ-κορωνοϊού επίπεδα.
Μεγάλες εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων υπό αυτό το πρίσμα εκτιμούν πως θα μειωθεί ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων καθώς εκατομμύρια από αυτά θα πωληθούν ως μεταχειρισμένα αφού ολοκληρώνουν το κύκλο ζωής τους ως εταιρικά οχήματα.
Κατ΄ επέκταση η μείωση του αριθμού του στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων ενοικίασης θα οδηγήσει αυτομάτως σε μεγάλη αύξηση τιμών ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ή τις περιόδους των εορτών κάνοντας την ενοικίαση ΙΧ εξαιρετικά κοστοβόρα…
Από την άλλη μεριά εταιρείες ενοικιάσεων που είχαν σκοπό να αντικαταστήσουν κάποια από τα οχήματά τους που όδευαν προς την ολοκλήρωση του επαγγελματικού τους βίου μάλλον θα αναθεωρήσουν τις απόψεις τους και θα κρατήσουν όσο τους επιτρέπει ο νόμος του κάθε κράτους-μέλους να παραμένουν στην κυκλοφορία.
Αυτομάτως όμως κάτι τέτοιο θα προκαλέσει μεγάλη σύγχυση στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς η μη πώληση από τις εταιρείες ενοικιάσεων θα μειώσει πάρα πολύ τον αριθμό των διαθέσιμων μεταχειρισμένων οχημάτων με αποτέλεσμα την ραγδαία αύξηση των τιμών.
Με λίγα λόγια η άρνηση πώλησης καινούριων αυτοκινήτων ή της διάθεσης περιορισμένου αριθμού μονάδων σε εταιρείες ενοικιάσεων από τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων θα προκαλέσει ένα απίστευτο ντόμινο που τον «λογαριασμό» θα τον πληρώσουν οι οικονομικά ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες αλλά και οι μικρές εταιρείες ενοικιάσεων.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι ιδιώτες καταναλωτές που έχουν παραγγείλει τα καινούρια τους αυτοκίνητα είναι πολύ πιθανό να τα παραλάβουν πιο γρήγορα από την πιθανή ημερομηνία που τους έχουν ανακοινώσει οι πωλητές στις αντιπροσωπείες. Άλλωστε το κέρδος σε μια πώληση λιανικής είναι πολλαπλάσιο από το αντίστοιχο κέρδος σε μια πώληση εταιρικού οχήματος και αυτό το γνωρίζουν καλά τα υψηλόβαθμα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών…