Δοκιμάζουμε το Mazda CX-30 e-Skyactiv X με 186 ίππους!

Η Mazda προχώρησε σε μια μικρή αναβάθμιση του e-Skyactiv X βενζινοκινητήρα της, ώστε να μειώσει τους ρύπους, στα πλαίσια της δέσμευσής της να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2 στο 50% των επιπέδων του 2010 έως το 2030. Το συγκεκριμένο σύνολο το συναντήσουμε στο Mazda CX-30 το οποίο αποδείχθηκε άκρως οικονομικό και δυνατό.

Ο τιμοκατάλογος του Mazda CX-30 στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 24.796 ευρώ, για την έκδοση με τους 122 ίππους, ενώ αυτή με τους 186 έχει ως τιμή εκκίνησης τα 28.159 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με τον πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει 37.346 ευρώ ωστόσο το χάπι χρυσώνεται από την κορυφαία αξιοπιστία και την υψηλή αξία μεταπώλησης που προσδίδουν τα ιαπωνικά μοντέλα.

Όμως εξαιτίας του δίλιτρου βενζινοκινητήρα το Mazda CX-30 επιβαρύνεται με τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης 410 ευρώ για τα πρώτα 5 χρόνια και 287 ευρώ για τα επόμενα 5 έτη. Μετά την δεκαετία καταργείται το συγκεκριμένο χαράτσι. Πάντως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του Mazda CX-30 ανέρχονται σε μόλις 78 ευρώ.

Δυναμική σχεδίαση

Το CX-30 είναι το οικογενειακό crossover της Mazda με κομψό και δυναμικό σχεδιασμό αλλά και πολυτελές ύφος. Εμφανισιακά η σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda συνδυάζει την κομψότητα και τον δυναμισμό, σε ένα γοητευτικό αποτέλεσμα που σε κερδίζει αναμφίβολα και συνολικά και με τις επιμέρους λεπτομέρειες, όπως η χαρακτηριστική μάσκα, η κουπέ αισθητική και τα πίσω φανάρια.

Με 4.395 mm μήκος, 1.795 mm πλάτος, 1.540 mm ύψος και 2.655 mm μεταξόνιο, το Mazda CX-30 ξεχωρίζει και σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο της κατηγορίας.

Hitech εσωτερικό

Το εσωτερικό, πραγματικά θα εντυπωσιάσει τους επιβάτες καθώς αποτελεί μια συνέχεια της εξωτερικής μοναδικής σχεδίασης και επιπλέον διαθέτει μια ποιότητα και εξαιρετική πρακτικότητα.

Βέβαια δεν λείπει η σύγχρονη τεχνολογία με οθόνες και διακόπτες, ενώ το μενού είναι πλήρως εξελληνισμένο.

Όλη η επιφάνεια του ταμπλό είναι καλυμμένη με ποιοτικά μαλακά πλαστικά, ενώ το επάνω μέρος καλύπτεται από μια αφράτη δερματίνη που είναι ραμμένη στις γωνίες της με άσπρη κλωστή.

Η κεντρική οθόνη εκτός από την ταχύτητα παρέχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν την οικονομία στα καύσιμα, το όριο ταχύτητας, την θερμοκρασία, αλλά δεν παραέχει τις πληροφορίες του Navigator και του συστήματος πολυμέσων.

Το σύστημα πολυμέσων βρίσκεται ημιαιωρούμενο στην κορυφή του μέσου του ταμπλό και έχει μια οθόνη 10,5 που έχει έναν οδηγοκεντρικό προσανατολισμό και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ευκρίνεια και τα όμορφα γραφικά της.

186 ίπποι

Κάτω από το καπό του Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 υπάρχει ο πρόσφατα  βελτιωμένος σε απόδοση Skyactiv-X των 2,0 λίτρων που με την βοήθεια του συστήματος SPCCI αποδίδει 186 ίππους/6.000 σ.α.λ. και 240 Nm/4.000 rpm με έναν γνήσιο ατμοσφαιρικό τρόπο.

Ενσωματώνοντας την τεχνολογία Mazda M Hybrid ως στάνταρντ, ο κινητήρας πλαισιώνεται από το ήπιο υβριδικό σύστημα της εταιρείας, που αποτελείται από μία μπαταρία 24V, 600 KJ, ιόντων λιθίου, και από μία γεννήτρια με ιμάντα, ενώ μπορεί να συνδυαστεί όπως στο δικό μας με κλασικό αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, αλλά και τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη.

Στον τομέα των επιδόσεων, το 0-100 έρχεται σε 8,6 δλ. και τελική ταχύτητα 204 χλμ./ώρα για ένα αυτοκίνητο βάρους 1.368 κιλών. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,1 με 6,3 λίτρα/100 χλμ.

Ιαπωνική υπεροχή

Οδηγώντας το νέο Mazda CX-30 διαπιστώνεις τη βελτίωση ισχύος και ροπής σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου, η οποία μάλιστα γίνεται πιο αντιληπτή ειδικά στην επιτάχυνση από χαμηλές στροφές.

Στο ταξίδι θα εκτιμήσεις την ποιοτική κύλιση και το στιβαρό πάτημα αντάξια πολυτελών μοντέλων και την ανάρτηση που δεν ακούγεται και απορροφά τους κραδασμούς πολύ αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι έχει σφιχτό σετάρισμα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Mazda CX-30 αποδείχθηκε ότι έχει ουδέτερη συμπεριφορά χωρίς έντονες κλίσεις και ακόμη και αν το πιέσει ο οδηγός τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Επίσης το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με πρόγραμμα sport και paddles στο τιμόνι δίνει έναν πιο σπορ τόνο στο ιαπωνικό μοντέλο.

Μέσα στην πόλη η ευελιξία του καθορίζεται από τον μικρό κύκλο στροφής για τα δεδομένα των διαστάσεων του και κυρίως από την καλή ηχομόνωση που περιορίζει όλους αυτούς τους ενοχλητικούς θορύβους στο δρόμο. Παράλληλα η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου «χαλαρώνει» τον οδηγό στα μποτιλιαρίσματα και βέβαια ή ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ποιότητα

Τεχνολογία

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης