Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο με δραματικό τρόπο στο Άμπου Ντάμπι Grand Prix πραγματοποιώντας τρεις αλλαγές: πήρε το προβάδισμα στον τελευταίο γύρο, αφού έβαλε τη P Zero κόκκινη μαλακή γόμα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Verstappen εκκίνησε από την πρώτη θέση με τη μαλακή γόμα, τον πέρασε όμως ο αντίπαλός του στη μάχη του τίτλου Lewis Hamilton (Mercedes) ο οποίος εκκινούσε με την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Ο Verstappen μπήκε πρώτος στα πιτ για ν’ αλλάξει σε P Zero λευκή σκληρή γόμα στον 13ο γύρο. Ο Hamilton, τον ακολούθησε ένα γύρο αργότερα αλλάζοντας από μέση σε σκληρή. Ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας στον 36ο γύρο για να βάλει ξανά τη σκληρή γόμα. Έκανε και 3η αλλαγή πέντε γύρους πριν το τέλος, υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Είδαμε ευρεία ποικιλία στρατηγικών κατά τη διάρκεια του αγώνα, με πέντε διαφορετικές στρατηγικές στους πρώτους πέντε που τερμάτισαν. Προφανώς αυτές επηρεάστηκαν από τις περιόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Οχτώ οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του οδηγού που εκκινούσε πρώτος, είχαν τη μαλακή γόμα στο ξεκίνημα. Εννιά οδηγοί είχαν τη μέση γόμα και μόνο δυο ο Pierre Gasly με Alpha Tauri και ο Fernando Alonso με Alpine εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα: Αμφότεροι βαθμολογήθηκαν.
Ο αγώνας διεξήχθη σε ζεστές συνθήκες χωρίς υγρασία με θερμοκρασία αέρα 25 βαθμούς Κελσίου και θερμοκασία ασφάλτου 28 βαθμούς Κελσίου: Συνθήκες παρόμοιες με τις κατατακτήριες δοκιμές που παρέμειναν ίδιες ως το τέλος.
Πως συμπεριφέρθηκε το κάθε ελαστικό
ΣΚΛΗΡΗ C3: Καθοριστική για τον αγώνα, αυτή η γόμα, συνετέλεσε στο να πραγματοποιηθούν μεγάλη μέρη, ενώ πρόσφερε πολύ καλή και σταθερή απόδοση. Επίσης επέτρεψε στο Verstappen να πετύχει τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Οι δυο οδηγοί που εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα συμπλήρωσαν 36 γύρους μ’ αυτή, παρότι είχαν πλήρες φορτίο καυσίμου στην αρχή. Ο Hamilton έκανε 44 γύρους με αυτό το ελαστικό με χαμηλή φθορά και μικρή τπώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.
MEΣΗ C4: Χρησιμοποιήθηκε στο πρώτο μέρος, σχεδόν από τους μισούς οδηγούς. Ο Hamilton κατάφερε να πάρει το προβάδισμα στην εκκίνηση μ’ αυτή τη γόμα. Ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas συμπλήρωσε 30 γύρους μ’ αυτή κατά τη διάρκεια του πρώτου μέρους (συνολικά 35 γύρους γιατί είχε χρησιμοποιήσει το ίδιο σετ και στις κατατακτήριες δοκιμές).
ΜΑΛΑΚΗ C5: Επέδειξε παρόμοια συμπεριφορά με τη μέση γόμα και ήταν το κλειδί στο να πάρει ο Verstappen τον τίτλο και τη νίκη καθώς την χρησιμοποίησε στον τελευταίο γύρο για να περάσει μπροστά όταν έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αυτή η γόμα συμπεριφέρθηκε όπως περιμέναμε με ελάχιστα σημάδια φθοράς.
Formula 2: Αγώνας Feature και αγώνας Sprint
Στον 2ο αγώνα σπριντ 23 γύρων ο Guanyu Zhou, οδηγός της UNI-Virtuosi’s κέρδισε με δεύτερο τον Robert Shwartzman της Prema και τρίτο τον Ralph Boschung της Campos. Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν την P Zero κίτρινη μέση γόμα, αλλά ο ταχύτερος γύρος επετεύχθη από τον οδηγό της DAMS, Roy Nissany, που άλλαξε βάζοντας την P Zero μωβ, πάρα πολύ μαλακή γόμα.
Οι μισοί οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα των 33 γύρων (F2 Feature Race) πριν από το Grand Prix της Formula 1 με την πάρα πολύ μαλακή γόμα. Οι άλλοι μισοί επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μέση γόμα. Ο Piastri που εκκινούσε πρώτος, αλλά βρέθηκε πιο πίσω κατάφερε να ανακτήσει την πρώτη θέση. Ο Felipe Drugovich της UNI-Virtuosi που υιοθέτησε εναλλακτική στρατηγική τερμάτισε 3ος. Αμφότερες οι γόμες συμπεριφέρθηκαν καλά, όπως τις περιμέναμε.
MARIO ISOLA – επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου: «Είχαμε μια έντονη μάχη στρατηγικής για τον τίτλο. Τελικά τόσο το εικονικό όσο και το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αποδείχτηκαν δυο κομβικά σημεία. Ο Max Verstappen σταμάτησε για φρέσκα ελαστικά και στις δυο περιπτώσεις. Προσπάθησε να κυνηγήσει το Lewis Hamilton, που έμεινε έξω και διαχειρίστηκε σωστά τα ελαστικά του ως το τέλος. Δεν μπορούσε όμως να κάνει τίποτα από τη στιγμή που ο Verstappen επέλεξε να βάλει φρέσκα ελαστικά στον τελευταίο γύρο. Από την αρχή οι δυο διεκδικητές του τίτλου είχαν διαφορετικές στρατηγικές. Εκκίνησαν με διαφορετικές γόμες και υιοθέτησαν διαφορετικές τακτικές, αυτό το είδαμε να συμβαίνει και πιο πίσω στην κατάταξη. Συνέβαλε και η απρόβλεπτη φύση του αγώνα. Έπαιξαν σημαντικό ρόλο και οι τρεις γόμες, αντιμετώπισαν με επιτυχία την πρόκληση της νέας χάραξης στην πίστα και συνεισέφεραν στο δραματικό φινάλε. Συγχαρητήρια στο Max Verstappen για τον πρώτο του τίτλο και στη Mercedes που διατήρησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ήταν μια απίστευτη σεζόν με πολύ έντονο συναγωνισμό που θα θυμόμαστε για καιρό. Έτσι έκλεισε με ταιριαστό τρόπο το κεφάλαιο με τα ελαστικά 13 ινστών προτού ξεκινήσει το νέο με τα ελαστικά των 18 ιντσών».