Η BP ανακοίνωσε ότι οι ταχυφορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκονται στο κατώφλι του να γίνουν πιο κερδοφόροι από το γέμισμα ενός αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης.
Το ορόσημο θα σηματοδοτήσει μια σημαντική στιγμή για την BP που θέλει να απομακρυνθεί από το πετρέλαιο και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και στα ηλεκτρικά οχήματα.
Για αρκετά χρόνια οι φορτιστές αυτοκινήτων ήταν ζημιογόνοι για την BP και άλλες εταιρείες λόγω των μεγάλων επενδύσεων του κλάδου για επέκταση στην ηλεκτροκίνηση.
Οι ταχυφορτιστές της BP δεν αναμένεται να γίνουν κερδοφόροι πριν από το 2025, όμως το περιθώριο κέρδους ήδη πλησιάζει τα επίπεδα της πώλησης καυσίμων κίνησης.
«Αν σκεφτώ ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, πλησιάζουμε σε ένα σημείο όπου τα βασικά στοιχεία της επιχείρησης για τη γρήγορη φόρτιση είναι καλύτερα από αυτά για τα καύσιμα», δήλωσε στο Reuters η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Η ισχυρή και αυξανόμενη ζήτηση για φορτιστές ταχείας φόρτισης μπαταριών στη Βρετανία και την Ευρώπη, έχει ήδη φέρει τα περιθώρια κέρδους κοντά σε αυτά της παραδοσιακής πλήρωσης βενζίνης, είπε.
Η Delaney δεν αποκάλυψε τα κέρδη ή τις μέχρι σήμερα ζημίες, ούτε το πότε τα κέρδη από τους φορτιστές αναμένεται να ξεπεράσουν τα συμβατικά καύσιμα.
Το 2020 η BP ανέφερε μεικτά περιθώρια κέρδους για λιανικές πωλήσεις καυσίμων ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τους πρώτους εννέα μήνες του 2021 το τμήμα πελατών και προϊόντων της BP είχε καθαρά κέρδη 2,6 δισ. δολαρίων, ποσό που αντιστοιχεί στο 17% των συνολικών κερδών της εταιρείας. Η εταιρεία ανέφερε ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος για φορτιστές οχημάτων αυξήθηκαν κατά 45% από το δεύτερο στο τρίτο τρίμηνο του 2021.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Thunder Said Energy, το παραδοσιακό περιθώριο λιανικής πώλησης καυσίμων στα πρατήρια καυσίμων είναι περίπου 17 σεντς ανά γαλόνι, περίπου 0,4 σεντς ανά κιλοβατώρα.
Η BP με έδρα το Λονδίνο σχεδιάζει να αυξήσει τις δραστηριότητές της στη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια σε 70.000 σημεία φόρτισης από 11.000 σημεία έως το 2030.
Όπως και οι ανταγωνιστές, όπως η Royal Dutch Shell (RDSa.L) , η λιανική επιχείρηση της BP, η οποία περιλαμβάνει πωλήσεις καυσίμων και ψιλικατζίδικα, είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα και κεντρική στη στρατηγική της για την ενεργειακή μετάβαση.
«Συνολικά, βλέπουμε μια τεράστια ευκαιρία στη γρήγορη χρέωση για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, καθώς και τις υπηρεσίες στόλου γενικότερα – εκεί βλέπουμε την ανάπτυξη και εκεί βλέπουμε τα περιθώρια», δήλωσε η Delaney.
Η Shell, η οποία σχεδιάζει να αναπτύξει 500.000 σημεία φόρτισης σε όλο τον κόσμο έως το 2025, εγκαινίασε πρόσφατα σταθμό υπερταχείας φόρτισης στο Λονδίνο, όπου τα αυτοκίνητα μπορούν να γεμίσουν τη μπαταρία κατά 80% μέσα σε 10 λεπτά.
Ενώ ανταγωνιστές όπως η Shell επενδύουν σε μια σειρά τεχνολογιών φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων χιλιάδων πιο αργών, χαμηλής τάσης, σημείων φόρτισης στη Βρετανία, η BP εστιάζει στην τεχνολογία γρήγορης και εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης.
«Έχουμε κάνει μια επιλογή να ακολουθούμε πραγματικά την υψηλή ταχύτητα, τη φόρτιση εν κινήσει – αντί για την αργή φόρτιση για παράδειγμα», είπε η Delaney.
Η γρήγορη φόρτιση, που ορίζεται ως άνω των 50 Kw, και η υπερταχεία φόρτιση σε περισσότερα από 150 Kw, είναι ωστόσο δαπανηρή στην εγκατάσταση καθώς απαιτούν μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές ισχύος βαρέως τύπου.
«Ιστορικά, πολλοί πάροχοι έχουν δυσκολευτεί να κερδίσουν χρήματα από τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, αυτό ήταν σαν το χειρότερο μυστικό στον κλάδο», δήλωσε ο Adrian Del Maestro, διευθυντής της PwC Strategy.
Η προσπάθεια επέκτασης των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στοχεύει επίσης στη διατήρηση μιας ισχυρής ροής πελατών στα πρατήρια καυσίμων της BP και στα παρακείμενα ψιλικατζίδικα.
«Υπήρξε μια αρπαγή γης από φορείς εκμετάλλευσης σημείων χρέωσης, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων πετρελαϊκών, για αγορά ακινήτων και κατασκευή υποδομών, με σκοπό τη δημιουργία εσόδων ανάπτυξης στο μέλλον», είπε ο Del Maestro.