Δοκιμάζουμε το Toyota RAV4 PHEV AWD-i με 306 ίππους!

Η Toyota εξελίσσει εδώ και δεκαετίες υβριδικά συστήματα οπότε η επέκταση στα plug-in υβριδικά συστήματα σίγουρα αποτελεί μια είδηση στο χώρο του αυτοκινήτου και τρόμο στους ανταγωνιστές της.

Όταν πρόκειται δε και για το κορυφαίο SUV της μάρκας που φέρει το λογότυπο Rav4 τότε οι ανταγωνιστές του σίγουρα γνωρίζουν τι πρόκειται να επακολουθήσει…

Έτσι λοιπόν μετά την αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, το Rav4 στην 5η του γενιά αποκτά και plug-in υβριδική έκδοση, ένα σύνολο που καταφέρνει δύο πρωτιές μέσα στην γκάμα της φίρμας που υπάρχει στην ελληνική αγορά. Με συνολική ισχύ 306 ίππων είναι το ισχυρότερο μοντέλο και παράλληλα το πιο οικονομικό, με την κατανάλωσή του να ανακοινώνεται στο 1,0 λτ./100 χλμ.

Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς το νέο Toyota Rav4 PHEV AWD-i με 306 ίππους θα πρέπει να δαπανήσει περίπου 53.000 ευρώ ωστόσο αν μπορεί να μπορεί να το έχει στο γκαράζ του ως εταιρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να πληρώσει ούτε ένα ευρώ για εταιρικό φόρο!

Επίσης να τονίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά ωστόσο εξαιτίας της ύπαρξης βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων επιβαρύνεται με Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης…

Πληθωρικό και σοβαρό

Λίγες και μικρές είναι οι λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν το Rav4 Plug-in από το υβριδικό αδελφό του. Υπάρχει μεταλλικό φινίρισμα εμπρός και πίσω πάνω από την πινακίδα, σκούρο χρώμιο με λεπτομέρειες στα φώτα και σκούρο φινίρισμα για την μπροστινή μάσκα. Η πίσω ποδιά είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα. Το σημείο φόρτισης κρύβεται στο πίσω δεξιά φτερό.

Κατά τα άλλα το Rav4 παραμένει επιβλητικό και σοβαρό. Ο συνδυασμός του τετραγωνισμένου αμαξώματος με τις μεγάλες διαστάσεις είναι αρμονικός ενώ ο περιπετειώδης χαρακτήρας του ενισχύεται από τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους και τα προαιρετικά σκαλοπάτια στα μαρσπιέ.

Ποιοτικό, πρακτικό και ευρύχωρο

Φυσικά και το εσωτερικό παραμένει απαράλλακτο, το οποίο όπως και στην υβριδική έκδοση στον ημιψηφιακό πίνακα οργάνων διαθέτει ένδειξη για την στάθμη της μπαταρίας. To μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακά και εξαιρετικά σε υφή υλικά, η συναρμογή δεν προβληματίζει και η εργονομία είναι το κάτι άλλο. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζουν οι μεγάλοι περιστροφικοί διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, που όπως και αυτοί στην στάνταρ 9 ιντσών οθόνη του συστήματος infotainment, περιβάλλονται από ειδικό αντιολισθητικό υλικό και έχουν εξαιρετική αίσθηση και λειτουργία.

Παράλληλα η καμπίνα προσφέρει εξαιρετικούς χώρους, ακόμα και για μεγαλόσωμους επιβάτες, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στα 500 λίτρα από 580, λόγω των μπαταριών, νούμερο επαρκές για τις ταξιδιωτικές ανάγκες μιας οικογένειας. Μάλιστα στο χώρο αποσκευών θα βρούμε και πρίζα 220V.

306 ίπποι!

Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης του Rav4 συνδυάζει μία μπαταρία ιόντων λιθίου ένα ηλεκτρικό μοτέρ και τον 2,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης που βρίσκουμε και στις συμβατικές εκδόσεις. Αυτός ο συνδυασμός προσφέρει ισχύ 306 ίππων ενώ μέσω μπουτόν μπορείτε να επιλέξετε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (για ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα). Το Rav4 Plug-in διαθέτει τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας που περιλαμβάνουν: Λειτουργία EV (ηλεκτρικό όχημα), Λειτουργία HV (υβριδικό όχημα), Αυτόματη λειτουργία HV / EV και Λειτουργία φόρτισης.

Η μετάδοση γίνεται μέσω του γνώριμου e-CVT κιβωτίου με το πλανητικό σύστημα ταχυτήτων, το οποίο είναι ομαλό σε λειτουργία και σχετικά ήσυχο κατά την επιτάχυνση.

Ωστόσο, το μεγάλο προσόν του συνόλου είναι η οικονομία καυσίμου. Με μια πλήρη φόρτιση και επιλεγμένο την ECO λειτουργία είναι εφικτό να κάνετε πάνω από 65 χλμ. μόνο με ρεύμα, δηλαδή όλες τις καθημερινές μετακινήσεις. Αν επιλέξετε να κινηθείτε υβριδικά πάντως και πάλι θα τρίβετε τα μάτια σας αναρωτώμενοι πως γίνεται ένα θηρίο 1.900 κιλών και 306 ίππων να καταναλώνει από 0,0 έως 5,0 λτ./100 χλμ., ανάλογα με το πόσο εμπλέκεται το κάθε μοτέρ.

Για αυτοκινητόδρομο αλλά και για… βουνά!

Το Rav4 PHEV ξεκάθαρα είναι εστιασμένο στην άνεση και στην παροχή ποιοτικής κύλισης. Στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα ενώ αν εκμεταλλευτεί ο οδηγός τις ικανότητες του ηλεκτροκινητήρα και του υβριδικού συστήματος τότε το ταξίδι γίνεται και άκρως οικονομικό.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, λόγω του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου και των μεγάλων διαδρομών της ανάρτησης χωρίς ωστόσο να κλονίζεται σε μεγάλο βαθμό η συμπεριφορά ή η ικανότητά του να κινείται σβέλτα, με την ηλεκτρονική τετρακίνηση και το πληροφοριακό τιμόνι να είναι σύμμαχοι για τον οδηγό.

Μέσα στην πόλη το RAV4 είναι ευχάριστο, ενώ καταφέρνει να κρύψει σε μεγάλο βαθμό το βάρος και το μέγεθος του στην καθημερινότητα.

Εκτός δρόμου το RAV4 Plug-in ενισχύει την απόδοσή του σε όλους τους τροχούς με το Trail Mode, ένα αυτόματο σύστημα κλειδώματος για το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που μπορεί να εμπλέξει ο οδηγός. Αυτό εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε ολισθηρές και χαλαρές επιφάνειες και μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να διαπραγματευτεί πιο δύσκολες συνθήκες. Ο οδηγός επίσης μπορεί να εναλλάσσει τις λειτουργίες Normal, ECO και Sport ανάλογα με τις διαθέσεις του…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τετρακίνηση

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης