Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Χρειάστηκε να περάσουν 51 χρόνια ώστε η Fiat να αναβιώσει έναν θρύλο που ακούει στο όνομα 124 Spider το οποίο αποδείχθηκε «παιχνιδιάρικο», ιδανικό για την χώρα μας λόγω ηλιοφάνειας, οικονομικό, ασφαλές και όμορφο.
Η «γέννηση» του Fiat 124 Spider προκλήθηκε από τη συμφωνία που υπάρξε μεταξύ της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και της Mazda. Ειδικότερα η Mazda στο εργοστάσιο στην Ιαπωνία κατασκευάζει το δικό της MX-5 αλλά και το Fiat 124 Spider.
Η τιμή απόκτησης του κορυφαίου ιταλικού roadster ανέρχεται σε 31.000 ευρώ αλλά όταν οδηγήσει κανείς το πισωκίνητο 124 Spider νομίζουμε πως το κόστος απόκτησης ξεχνιέται πολύ εύκολα!
Μοναδικό ιταλικό στυλ
Μπορεί το Fiat 124 Spider να έχει ιαπωνικές καταβολές αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει χάσει τον ιταλικό του χαρακτήρα καταφέροντας μάλιστα να διαθέτει αρκετά ρετρό στοιχεία από παλαιό μοντέλο.
Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχεί ο μακρύ καπό με έντονες «νευρώσεις» και τα επιβλητικά στρογγυλά φωτιστικά σώματα ενώ η μάσκα συμπληρώνει την άγρια εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος διακρίνει κανείς την ανασηκωμένη ουρά αλλά και τα έντονα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι μακρόστενα όπως και στο μοντέλο που κυκλοφορούσε 51 χρόνια νωρίτερα.
Στο εσωτερικό η Fiat δεν έχει κάνει πολλές μετατροπές σε σχέση με το αδελφό μοντέλο της Mazda. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει στο κέντρο ένα μεγάλο στροφόμετρο στο οποίο δεξιά έχει τοποθετηθεί το ταχύμετρο και αριστερά βρίσκονται οι ψηφιακές ενδείξεις για το trip computer και τον δείκτη καυσίμου.
Η οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας αποτελεί και ένα αισθητικό highlight.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και κανένα πλαστικό ή μέρος στο εσωτερικό δεν τρίζει.
Η θέση οδήγησης είναι χαμηλά τοποθετημένη όπως ορίζει ο ξεχωριστός χαρακτήρας ενός roadster, αλλά το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε απόσταση.
Το χειρόφρενο βρίσκεται στην δεξιά πλευρά και ο επιλογέας είναι κοντός και ναι, έχει κορυφαία μηχανική αίσθηση στο κούμπωμά του.
Οι χώροι είναι άνετοι για 2 επιβάτες, αλλά οι αποθηκευτικοί χώροι περιορίζονται σε μια θήκη και ένα μικρό ντουλαπάκι ανάμεσα στα καθίσματα.
Η οροφή του Fiat 124 Spider είναι υφασμάτινη και αναδιπλώνεται πίσω από τα καθίσματα, σε μια διαδικασία που γίνεται χειροκίνητα και απαιτεί ελάχιστη δύναμη και χρόνο.
140 ίπποι και πίσω κίνηση
Κάτω από καπό του 124 Spider της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,4 ΜultiAir, που αποδίδει 140 ίππους και 24 χλγρ. ροπής διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας εμφανίζεται πρόθυμος να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του ιταλικού αυτοκινήτου και μάλιστα χωρίς καμία δυσκολία ο οδηγός μπορεί πιέζοντας απλά το γκάζι να βιώσει τις χάρες ενός πισωκίνητου οχήματος.
Η κίνηση βέβαια μεταφέρεται μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με κορυφαία αίθηση και κλιμάκωση.
Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου θα λέγαμε πως το Fiat 124 Spider τα κατάφερε αρκετά καλά καθώς η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα παρά το γεγονός πως το πίσω μέρος του αμαξώματος «χόρευε» σε ρυθμούς… σάμπα.
Παράλληλα εξαιτίας των 148 γρ. CO2 τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 273,8 ευρώ.
«Καθαρόαιμο» πισωκίνητο roadster
Χαμηλό κέντρο βάρους, κίνηση στους πίσω τροχούς, δυνατός κινητήρας, δύο θέσεις και cabrio αποτελούν τα βασικά συστατικά ώστε να χαμογελάει ο οδηγός αλλά και συνοδηγός του Fiat 124 Spider.
Ο οδηγός αμέσως θα αντιληφθεί τις χάρες τις υπερστροφής χωρίς να νιώσει ανασφαλής ή κίνδυνο.
Ιδιαίτερης μνείας χρίζει η ακαμψία του πλαισίου ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις, η αποτελεσματική προστασία από τον αέρα όταν η κουκούλα είναι κλειστή και η εξαιρετική εφαρμογή της όταν κλείνει.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiat 124 Spider είναι ευθύβολο, ασφαλές και οικονομικό όταν κινείται με ταχύτητες που βρίσκονται γύρω από τα όρια του Κ.Ο.Κ. Ωστόσο αν ο οδηγός του επιθυμεί να κινηθεί πιο γρήγορα τότε θα αντιληφθεί πως το αυτοκίνητο κινείται με την ίδια άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου έχει ξεπεράσει τα 210 χιλιόμετρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και δη παραλιακές ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια ήσυχη βόλτα με αναδιπλωμένη την οροφή ή να απενεργοποιήσει το ESP και να «χορέψει» με το 124 Spider στην άσφαλτο.
Μέσα στην πόλη το Fiat 124 Spider μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι προσεκτικός με τις λακκούβες καθώς μπορεί να τραυματίσει τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «παιχνιδάκι»…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Πίσω κίνηση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη χώρων για μικροαντικείμενα