«Ζαλίζουν» κυριολεκτικά τα νούμερα που αφορούν την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία σε όποιο τομέα και αν κοιτάξει κανείς αποδεικνύοντας ότι όχι μόνο αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για όλα τα κράτη-μέλη αλλά επίσης αποτελεί και έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες με εκατομμύρια υπαλλήλους!
Μάλιστα όταν καταγράφεται μείωση των πωλήσεων ή της παραγωγής στον κλάδο του αυτοκινήτου αυτομάτως σημειώνονται έντονοι κλυδωνισμοί στις οικονομίες των κρατών-μελών ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξαιτίας της πτώσης των εσόδων που παρατηρείται στα κρατικά ταμεία τους.
Ειδικότερα οι υπάλληλοι που απασχολούνται στις αυτοκινητοβιομηχανίες σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA ανέρχονταν το 2019 σε 2,6 εκατομμύρια αποτελώντας το 8,5% του συνόλου των εργατών σε βιομηχανίες. Συνολικά την ίδια χρονιά οι εργάτες σε εργοστάσια παραγωγής, συνεργεία και συναφή επαγγέλματα ανήλθαν σε 12,7 εκατομμύρια ανθρώπους αποτελώντας το 6,6% του συνόλου των εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από τις εξαγωγές οχημάτων η ΕΕ αποκόμισε 134,1 εκατ. ευρώ το 2020 ενώ για τις εισαγωγές οχημάτων δαπάνησε 57,7 εκατ. ευρώ. Το εμπορικό ισοζύγιο ανήλθε σε 76,3 εκατ. ευρώ.
Η παγκόσμια παραγωγή οχημάτων το 2021 ανήλθε σε 79,1 εκατ. μονάδες εκ των οποίων τα 61,6 εκατ. αφορούσαν σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση η συνολική παραγωγή ανήλθε σε 12,1 εκατ. μονάδες εκ των οποίων τα 9,9 εκατ. αφορούσαν σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Όσον αφορά στις ταξινομήσεις καινούριων αυτοκινήτων το 2020 σε ολόκληρο τον κόσμο ανήλθαν σε 80,3 εκατ. μονάδες εκ των οποίων οι 63,4 εκατ. αφορούσαν σε ΙΧ.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι ταξινομήσεις οχημάτων ανήλθαν σε 11,7 εκατ. μονάδες εκ των οποίων οι 9,9 εκατ. αφορούσαν σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Επίσης οι Ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνεται ότι έχουν επιστρέψει δυναμικά στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα καθώς το 2020 το 47,5% των οχημάτων που αγόρασαν κινούνταν με κινητήρα βενζίνης, το 28% με κινητήρα diesel, ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 10,5% του συνόλου των πωλήσεων.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση κυκλοφορούν 282 εκατ. οχήματα το 2020 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA εκ των οποίων τα 246,3 εκατ. αφορούν σε επιβατικά αυτοκίνητα. Με τα παραπάνω στοιχεία συμπεραίνει κανείς ότι αναλογούν περίπου 641 αυτοκίνητα για κάθε 1.000 κατοίκους.
Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2020 ανήλθε σε 11,8 έτη στα αυτοκίνητα, στα ελαφρά φορτηγά σε 11,9 έτη, στα βαρέα φορτηγά σε 14,1 έτη και στα λεωφορεία σε 12,8 έτη.
Η Ελλάδα να υπενθυμίσουμε πως έχει τρία αρνητικά ρεκόρ σε ελαφρά και βαρέα φορτηγά αλλά και λεωφορεία με τον παλαιότερο στόλο οχημάτων.
Οι μέσες εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών το 2020 ανήλθαν σε 108,2 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Οι δαπάνες για έρευνα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2020 ανήλθαν σε 58,8 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ τα έσοδα μόνο 14 κρατών-μελών από τη φορολογία στα οχήματα ξεπέρασε τα 398,4 εκατ. ευρώ!
Στα τροχαία ατυχήματα το 2020 έχουμε 42 νεκρούς ανά 1 εκατ. κατοίκους.